ron b schrijft:Ok, eerst even kijken wat voor type oliedruksensor we hebben,
A-
of
b-
Bij A gaat het werken, is een aan massa schakelende sensor, als motor loopt contact breekt.
Bij B gaat het niet zomaar, is een sensor met ohmse weerstand om een meter mee aan te sturen.
Deze blijft dus geleidend.
Welke hebben we ?
Ron , het is het type B.
Maar bij het lezen van de laatste reacties werd het me duidelijk dat ik enkel een goede meting op het oliedruk contact kan uitvoeren wanneer de motor draait natuurlijk.Pas dan is dat electrisch contact geactiveerd.
Heeft dus geen zin om met sleutelcontact aan of uit te meten omdat daarbij op dat moment de olieswitch nog niet ' meespeelt '
Bij draaiende motro kan ik meteen ook de D+ en B+ doormeten en een geschikte keuze maken.
Ok , dan weet ik genoeg.
Alle bedrading ligt gereed en dit klusje kan op zich laten wachten tot de boot terug in het ligt.
Volgende week kunnen de testen met de schroefasgenerator beginnen , alle foto's zijn in de loop van het ontwikkelingsproces gemaakt en na de resultaten van de rendementstesten (met ook enkele foto's) is het enkel nog een gepaste tekst toevoegen om de bijdrage te posten.
Wordt vervolgd.
Beste groeten