boarderbas schreef :
Als je tijdens het openschroeven alles aan gort draait, dan heb je een probleem niet?
Een gewaarschuwd mens draait dus voorzichtig en met verstand open zodat de busjes heel blijven.
Apparaten repareren is een kunst.
Om antwoord te geven op je vraag: er is geen antwoord. Het komt dan op je creativiteit en skills aan.
Als het een polair kunststof betreft zou je wat met epoxy kunnen proberen. Anders het apparaat dichtkitten.
Wie zegt dat ik niet voorzichtig ben? Die aanname is vreselijk mis... Schroefjes aan de buitenkant zaten trouwens opvallend losjes aangedraaid...
FriendlySailor schreef :
En wat als de busjes er al gewoon in liggen en je hoort ze rammelen voor het openen???
Bewust gehoord niet, maar het was wel een vergelijkbare situatie. Zeker voor de schroef door de printplaat heen, daar was het busje al los op het moment dat ik de boel opendraaide. Maarja het is tweedehands materiaal, met een onbekend aantal voorgaande reparaties.
FriendlySailor schreef :
Maar wat te doen, als die "schroefbusjes" helemaal weg zijn??
Of helemaal aan gort?
Defect instrument zoeken en voorpaneel transplanteren?
Bij mij zal het zover zal het niet komen, 2/3 busjes zijn al getest vanochtend en in orde bevonden. De 3e was ik gisteren al aan het twijfelen over de hoeveelheid lijm, bleek vandaag inderdaad te weinig, dus even opnieuw.