Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Nog een marifoon dilemma

Nog een marifoon dilemma 04 okt 2020 15:04 #1214119

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15791
De bijlage die Zeehond linkte klopt en werkt. Al een aantal keren zo gedaan. Werkt trouwens exact hetzelfde met een Lowrance LVR 250 (ook zelf zo gedaan, dus geen hearsay).
Of jij hem goed hebt overgetypt heb ik niet gecontroleerd. Het papier van Zeehond is voldoende duidelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog een marifoon dilemma 04 okt 2020 15:11 #1214121

Bert,
Het werkt gewoon en ik heb het ook eerder gebruikt. Onder andere bij de verkoop van een vroegere boot waar ik deze achter liet.
Niks illegaals aan. De fabrikant moet zorgen dat je de code niet zomaar kan wissen. Je moet zorgen dat de goede Mmsi en atis er in staat.
Firma brand ziet je graag komen en vangt lachend de centen, andere leveranciers doen het als service. Maar wanneer je dat zelf doet is niets dat je belet en met de nieuwe gegevens er in ook geen haan die er naar kan kraaien.
Ik zou op termijn zelf overigens over gaan baar een modernere ( betere verstaanbaarheid). Maar dat is later zorg.
De procedure staat hier al een aantal keten gedeeld de Afgelopen jaren. Ik heb destijds volgens mij de officiële instructie van nav man gedeeld.. meerdere zfers staan hun collega’s hier overigens bij...
zeilersforum.nl/index.php/foru...foon?start=25#776527
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Laatst bewerkt: 04 okt 2020 15:15 door ISO788 Hans.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog een marifoon dilemma 04 okt 2020 18:35 #1214218

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29238
Bert65 schreef :
Volgens mij is deze procedure niet illegaal. ALs dat wel zo is hoor ik het graag. En ook als bovenstaande procedure niet klopt.
En ook als het niet wordt gewaardeerd als dergelijke procedures worden gedeeld.

Ik hoor niemand een oordeel geven.......... :unsure:

Laat maar horen of het lukt.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog een marifoon dilemma 04 okt 2020 19:12 #1214224

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7650
WADnWIND schreef :
Bert65 schreef :
Volgens mij is deze procedure niet illegaal. ALs dat wel zo is hoor ik het graag. En ook als bovenstaande procedure niet klopt.
En ook als het niet wordt gewaardeerd als dergelijke procedures worden gedeeld.

Ik hoor niemand een oordeel geven.......... :unsure:

Laat maar horen of het lukt.

De procedure is voor zover mij bekend niet illegaal. Is gewoon zo voorzien om te kunnen herprogrammeren voor dat toestel.
Een toestel gebruiken met de verkeerde Atis of MMSI code is wel illegaal.
En zal beboet worden bij controle.

Andere merken maken het zo moeilijk mogelijk om de code aan te passen, om zo dit alleen door dealers of professionelen te laten uitvoeren. Dit om onkundigheid of illegaal gebruik tegen te gaan. Wat in mijn ogen een verkeerde werkwijze is.
Diegenen die winst maken in de illegaliteit zullen de codes toch wel weten aan te passen.
De gewone gebruiker wordt hierdoor gestraft dat hij steeds beroep zal moeten doen op een dealer indien hij of zij van boot wisselt, of zijn marifoon wil verkopen.
En waarschijnlijk zullen er wel een aantal zijn die door onwetendheid of nonchalance hun marifoon met de code er nog in zullen verkopen.
Dat resulteert alleen in onjuist geprogrammeerde toestellen wat juist niet de bedoeling zou moeten zijn.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl