Een Starlink service update en prietpraat:
In het nabije verleden was de service van starlink voor veel gebruikers beneden niveau. Uit eigen, maar ook ervaring van andere reizigers buiten NL, kan ik mededelen dat de service momenteel zeer goed werkt.
We hadden een account issue en er was een bedrag onterecht overgemaakt. Dat bedrag stond binnen 2 dagen weer op onze eigen rekening én binnen 12 uur ontvingen we een mail met een advies vwb het account issue. Daarna volgde nog 2 mail kort op onze eigen berichten en was ons probleem opgelost. Ons probleem was als gevolg van een regio wisseling.
We betalen nu in NL 58 euro per maand, ipv 80 in de Carieb. Maar dit terzijde.
Kortom, wij zijn zeer tevreden over de huidige gang van zaken van het service centre. Het proces van regio wisselen vinden wij (kan aan ons liggen) nog wel complex.
Als gevolg van een andere boot, waar we nu op wonen, wil ik de Starlink antenne in een radar dome plaatsen. Ik ben er in regio Rotterdam in gesprekken met de beroepsvaart achter gekomen dat veel off shore service bedrijven afscheid nemen van hun satelliet dome’s , omdat zij overstappen op Starlink. Alleen zijn de dome’s in die gevallen waar ze worden aangeboden een maatje te groot voor me. Voor een Starlink antenne moet je een dome hebben die minimaal 60cm doorsnee heeft, om vrij te bewegen. De dome die me gisteren in Maasluis werd aangeboden had een doorsnee van een meter! Zie foto en verhouding met pallet
De verkoper had de maten er niet bij staan en ik was toch in de buurt.
Kortom, ik denk dat het aantal satelliet antenne’s en bijbehorende dome’s Marktplaats gaan verrijken.
René