Kock1964 schreef :
Mijn simpele ziel denkt dan: zou zo'n electric motor het doen als je er 220v op aansluit? Is er behalve dat je de batterij kunt laden ook een ingang op dat motortje om rechtstreeks 'prik' op aan te sluiten?
René
Dat dacht ik ook maar dat lijkt niet zo te zijn of ik zoek niet goed. De bbm voeding is vaak met een 24v of 48v accu dus ik dacht -te simpel- dat je die 24v of 48v ook direct via een generator zou kunnen leveren (bv lastige aanloop haven, lege accu, lager wal, stroming, murphy's law etc) maar het lijkt altijd via een accu te moeten gaan en die zou je dan zeer snel moeten kunnen bijladen om voldoende vermogen beschikbaar te hebben voor dit soort situaties.
Daarnaast zou ik het liefst geen 230V AC gebruiken aan boord maar liever DC, de DC uitgang is vaak 12V en met bv 8A limiet ook bij krachtige generatoren, het vermogen lijkt dus alleen via 230V beschikbaar als standaard
Pieter Oskam schreef :
Als je de aggregaat aansluit op je batterijlader, dan kan het. je motor kan dan niet meer vermogen trekken dan dat je batterijlader kan leveren. Om die reden heb ik een Multiplus 5000/48 die kan 3,5Kw laden.
Dat lijkt een optie maar dat ding is net zo duur als de electische bbm die ik postte

Gebruik je deze met een generator en elektrische aandrijving? Je zou de 24V of 48V DC in principe toch ook zonder omvormer direct uit een generator moeten kunnen krijgen zonder tussenslag 230V AC en dan 24V of 48V DC met een omvormer? Als zo'n generator nu niet bestaat is er wellicht wel een markt voor.