Booty24 schreef :
En nog duidelijker: Voltage drop not to exceed 10% waarmee je het dan zelf uit kan rekenen (Nachtvlinder en 3Noreen/2).
De volgende vraag is dan: maak je ook de lier open of laat je die stukjes 16mm2 zitten?
Ik heb een vergelijkbarelier , die draadjes kun je niet eenvoudig loshalen , volgens mij weet ik bijna zeker kun je daar onmogelijk groter mm2
op aansluiten.
Draadjes zijn kort dus is de spanningsval over die korte draadjes te verwaarlozen.
Wat ik heb gedaan is de bijgeleverde zekerin automaat in een waterdicht kastje gebouwd onder de lier , en daar weer de 25mm2 op aangesloten, de 25mm2 is bij de accu zwaader afgezekerd .
Ik kom makkelijker bij de automaat in de punt dan bij de service accubank , is het idee
PS Rood was op dus 2x zwart met merkteken , ik weet het dan is het prima
De handmatige knop van de lier heb ik daar ook ingebouwd, voor de boegschroef heb ik een Vetus afstandbediening , daar kun je ook nog een hekschroef mee bedienen nu heb ik geen hekschroeg en heb de poort gebruikt voor de ankerlier, handig ik kan voor op de boeg kijken hoe het anker omhoog komt .Mocht de afstandbediening niet werken even het luikje in de punt open schroeven en met de handmatige schakelaar het anker omhoog halen.
Werkt dat ook niet , laat ik de bijboot te water ga bier kopen en denken waarom het niet werkt