rverkaik schreef :
Eind augustus heb ik een voorbestelling gedaan voor 2 x 200Ah 12 V accu's bij Geleipu. De accu's zouden dan, zoals op hun site stond, 20 september j.l. geleverd worden.
Omdat ik toch een beetje de mentaliteit heb, als iets te mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar, heb ik vooraf toch wat onderzoek gedaan.
Geleipu maakt deel uit Xiaomi. Xiaomi is bekend van de fabricage van mobiele telefoons. Geleipu maakt ook o.a. Air Fryers en andere electrische apparaten.
Op you tube circuleren diverse filmpjes waarin deze accu's door verschillende "testers" onderhanden genomen en beoordeeld worden. De accu's worden geopend, constructies bekeken, herkomst van de cellen en BMS wordt gecontroleerd. De opgegeven capaciteiten enz en de BMS werking wordt onder andere door kortsluiten van de polen getest. De accu's komen als zeker goed uit deze testen.
Dus de bestelling geplaatst en met mijn creditcard betaald.
Op 20 september werden er dus geen accu's geleverd. Ik heb met de support van Geleipu gemaild dat ik de order wilde annuleren. Support kwam met een vlot antwoord dat er logistieke problemen waren en de accu's nu eind november geleverd worden aan het Europese Warehouse. Er werd mij verzekerd dat de accu's echt geleverd gaan worden en of ik a.u.b toch wat geduld kon opbrengen. Ik heb ook contact gezocht met het door Geleipu opgegeven retouradres in Duitsland voor verdere info. Hier is geen reactie op gekomen.
Momenteel worden er verschrikkelijk veel LiFeP accu's voor vergelijkbare prijzen via internet ( uit China) aangeboden.
Ik zit dus een beetje in dubio. Het zijn mooie accu's voor een mooie prijs- misschien toch wel een te mooie prijs?. Echter 25 november verloopt mijn kopersbescherming van de creditcard.
Ik neig dus de order te gaan annuleren en eind november opnieuw te bestellen want dan zouden de accu's in 1 week geleverd kunnen worden.
Wordt vervolgd.
Vandaag zijn de 2 x 12,8 V 200AH Geleipu LiFePO4 Accu's eindelijk geleverd
Keurig verpakt. De kartonnen dozen waren nieuw, onbeschadigd. Om de accu zat een plastic beschermzak met daaromheen weer een stoot schuim ter bescherming.
Tussen september en 3 weken geleden heb ik regelmatig met de customer service van geleipu gemaild. Dan was het schip in China vertraagd, dan was er weer een logistiek probleem, dan vroeg de douane klaring weer meer tijd. Ik werd vooral verzocht vertrouwen te hebben en het zou helemaal goed komen.
Het duurde dus even maar inderdaad is het goed gekomen.