Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Trimclinics 2014

Re: Trimclinics 2014 21 apr 2014 16:01 #507940

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Mooi! Tot zaterdag dan, ik zie ernaar uit. :)
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 24 apr 2014 05:14 #508756

oh oh oh wat een ideaal trimweer:

Bijlage Knipsel_2014-04-24.JPG niet gevonden

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 24 apr 2014 05:50 #508775

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Ja hoor, wrijf t er maar weer in.

kan ik sowieso niet zeilen, laat staan mee en dan gaat meneer zo doen :P
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 24 apr 2014 06:30 #508793

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8552
Balen dat ik niet mee kan. Sta het hele weekeinde op het Starteiland Koezt jr 1 en Koezt jr 2 aan te moedigen in hun Flits.
Wel fijn dat zij ook lekker weer hebben...

Blijf me echter aanbevolen houden voor een Trimclinic licht weer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 24 apr 2014 07:07 #508812

  • fer2nand
  • fer2nand's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1646
Geachte Trimmers voor de Zaterdag,

Wie kan me op zaterdag vanuit regio Nijmegen / Arnhem / Den-Bosch een lift aanbieden? Ik woon zelf in Wijchen.

Hoor het graag,

Ferdinand
Laser 777 -> Sailfish18 -> Neptun20 -> Sail Impala -> Hunter Formula One "Omnivoor" -> Eygthene24 "Kookaburra" -> Elvstrom31 "Zeeduif" -> Tasman 48 "Yara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 24 apr 2014 08:28 #508840

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Fer2nand, je hebt een PB.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 24 apr 2014 18:24 #509028

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Fer2nand, lees je PB even.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 24 apr 2014 18:34 #509032

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
wat is PB? ;)
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 24 apr 2014 19:00 #509043

  • fer2nand
  • fer2nand's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1646
Sorry Faran, was rondje aan het trimmen :side:
Laser 777 -> Sailfish18 -> Neptun20 -> Sail Impala -> Hunter Formula One "Omnivoor" -> Eygthene24 "Kookaburra" -> Elvstrom31 "Zeeduif" -> Tasman 48 "Yara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 26 apr 2014 17:35 #509448

  • Firebolt
  • Firebolt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 699
Zo, weer thuis na een mooie, gezellige en leerzame dag. Thomas en Wendelien,reuze bedankt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 26 apr 2014 18:28 #509466

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Ik ook weer thuis. Super dag gehad, prima licht weer om te trimmen. Veel geleerd en ideeën opgedaan om uit voeren op onze boot.
Thomas en Wendelien, alsnog hartelijk bedankt en fijne tijd gewenst in Italië!
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 26 apr 2014 19:25 #509494

  • fer2nand
  • fer2nand's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1646
Ook weer thuis, met het gevoel dat mijn stoel wiebelt kijk ik terug op een zeer leerzame, leuke en verrassend ontspannen ijselmeertocht.

Dank!
Laser 777 -> Sailfish18 -> Neptun20 -> Sail Impala -> Hunter Formula One "Omnivoor" -> Eygthene24 "Kookaburra" -> Elvstrom31 "Zeeduif" -> Tasman 48 "Yara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 26 apr 2014 19:58 #509496

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1410
Thomas en Wendelien bedankt voor jullie gastvrijheid, enthausiasme en de trimclinic zelf natuurlijk. Een erg leerzame dag. Begrijpelijk alles in stappen uitgelegd. Waar naar te kijken en wat dan te doen. Nu alles laten indalen en de komende tijd heelveel uitproberen op onze boot. Een echt aanrader.
Laatst bewerkt: 27 apr 2014 05:18 door Bram6.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 27 apr 2014 18:57 #509732

  • ron b
  • ron b's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3785
De zondag sessie is ook weer afgesloten.
Zeer mooi trimweer wat de wind betrefd, de niet bijbestelde drissel was soms even minder maar zeer nadrukelijk aanwezig.
Het mocht echter de pret niet drukken, kortom een zeer geslaagde dag.
Veel bijgeleerd en allerlei details gezien die navolging verdienen.
Toch altijd weer zeer bijzonder om te ervaren wat trimmen op de vierkante mm voor je boot kan doen.

Thomas bedankt, tot een volgende x
Delher 29 D'Helios

...hij wist zeker dat niemand anders dan de duivel die vlag op zee gestreken kon hebben......
Laatst bewerkt: 27 apr 2014 18:58 door ron b.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 28 apr 2014 04:14 #509756

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
ron b schreef :
drissel
Uit de context begrijp ik dat je regen bedoelt? Vrije vertaling van drizzle (motregen) misschien?


Fijn dat er weer een succesvol trimweekend is geweest.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 28 apr 2014 04:16 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 28 apr 2014 04:55 #509758

het was een beetje als in een Engels weerbericht: "first rain, then a number of showers and later some drizzle".

Wel prachtige trimwind, 2 dagen lang tussen de 4 en 8 kts (soms heel even wel 10 en heel soms 2 a 3). Bootsnelheid gewoon altijd net zo hoog als de windsnelheid ;-) (behalve die 10)
Het leuke is dat 4 kts en 8 kts een geheel andere trim vereisen, hard werken dus.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 28 apr 2014 16:42 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 28 apr 2014 09:25 #509807

  • jaxon
  • jaxon's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 540
Voelt niemand zich geroepen om zoiets in het Zuiden te organiseren?

Wil ik wel bij zijn.
Spirit 32 - Spiriwiri
Laatst bewerkt: 28 apr 2014 09:26 door jaxon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 28 apr 2014 09:58 #509814

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Jaxon, je hebt al een spirit :whistle:
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Laatst bewerkt: 28 apr 2014 10:26 door -Mara-.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 28 apr 2014 10:58 #509832

...of een keer op een anders getuigde boot? Laten we zeggen iets topgetuigds met en toertuig :whistle:

Mijn boot wil ik best ter beschikking stellen en schipperen, maar het geven van de clinic ben ik niet de aangewezen persoon voor...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 28 apr 2014 11:22 #509834

boarderbas schreef :
Laten we zeggen iets topgetuigds

Dat is de Spirit 36s van Klusbaasje ook
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 28 apr 2014 16:14 #509926

Het was een perfecte clinic gisteren. Zoveel geleerd dat ik mij na afloop heb zitten afvragen hoe het in Hemelsnaam mogelijk is dat ik mijn boot überhaupt ooit vooruit heb gekregen... :lol:
Ik heb werkelijk nooit geweten dat goede zeiltrim zoveel verschil kan maken. Binnenkort met de opgedane kennis met de eigen boot aan de slag. Pas maar op allemaal, binnenkort een Domp 740 in plané :whistle:
Ik denk dat fabrikanten van steeksleutels samen spannen als het gaat om de aantrekkingskracht van water op gereedschap... Het begint op te vallen dat altijd maat 10 overboord valt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 28 apr 2014 21:12 #510038

De trimclinic laat mij niet los... Thomas ik zat net te denken, als de schijnbare wind invloed heeft op de aanwijzing op de meter (ware wind wordt berekend), heeft de schijnbare wind dan ook invloed op de windsnelheid meter? Als ik kinderen zie fietsen met een windmolentje op de fiets draait deze immers ook zonder dat er wind is... Ben benieuwd naar je antwoord, als ik het weet kan ik weer rustig nadenken over andere zaken :blink:
Ik denk dat fabrikanten van steeksleutels samen spannen als het gaat om de aantrekkingskracht van water op gereedschap... Het begint op te vallen dat altijd maat 10 overboord valt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 29 apr 2014 00:24 #510048

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Ridder Allard schreef :
De trimclinic laat mij niet los... Thomas ik zat net te denken, als de schijnbare wind invloed heeft op de aanwijzing op de meter (ware wind wordt berekend), heeft de schijnbare wind dan ook invloed op de windsnelheid meter? Als ik kinderen zie fietsen met een windmolentje op de fiets draait deze immers ook zonder dat er wind is... Ben benieuwd naar je antwoord, als ik het weet kan ik weer rustig nadenken over andere zaken :blink:

Jazeker heeft de schijnbare wind invloed op je windsnelheidsmeter!

Je kan de snelheid van de boot (over de grond, of gps snelheid) optellen bij de ware windsnelheid (= ook windsnelheid over de grond).
Dus: snelheid over de grond + ware windsnelheid = schijnbare windsnelheid

De snelheid door het water is geen betrouwbaar uitgangspunt voor de ware wind, want water kan stromen. Dat beïnvloed je snelheid over de grond aanzienlijk. Immers: 2 kts stroom mee zie je wel terug op de gps, maar niet op je log. Snelheid door het water is wel interessant voor de beoordeling van je performance. Die wordt bepaald aan de hand van de ware wind en je snelheid door het water.

Leuk he, zo'n clinic! De wind zichtbaar maken, daar draait het om.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 29 apr 2014 02:56 #510051

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
koko schreef :

Je kan de snelheid van de boot (over de grond, of gps snelheid) optellen bij de ware windsnelheid (= ook windsnelheid over de grond).
Dus: snelheid over de grond + ware windsnelheid = schijnbare windsnelheid

Alleen als je omhoog gaat he. Bij downwind moet je aftrekken :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trimclinics 2014 29 apr 2014 03:26 #510055

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Jedre schreef :
koko schreef :

Je kan de snelheid van de boot (over de grond, of gps snelheid) optellen bij de ware windsnelheid (= ook windsnelheid over de grond).
Dus: snelheid over de grond + ware windsnelheid = schijnbare windsnelheid

Alleen als je omhoog gaat he. Bij downwind moet je aftrekken :-)

True!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.216 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl