Mischief schreef :
windekind schreef :
In het kader van de zelfreflectie:
Ik ben gestart bij de Zandkreek (prima, ook achteraf), direct na de start door gezeild tot en met laatste rak tot Bergse Diepsluis (achteraf spijt van), de wind viel op rak 41 flink terug en ik heb ook de indruk dat de ebstroom bij Westkerke (er wordt daar een dam oid aangelegd) erg sterk was. Ik had erop gegokt dat de ebstroom daar niet zo hevig zou zijn waardoor de snelheid hard terugviel. Daar hebben we gewoon tijd laten liggen die we dus misten voor de Zeelandbrug. Daar hebben we nu rakken laten liggen en dat is jammer.
Voor het overige ben ik tevreden. Heerlijk gezeild en redelijke uitslag (7de).
Goed gevaren!
Bij ons goede start (Zandkreek) ook helemaal terug naar Bergse Diepsluis en toen zigzaggend gterug naar Kats. Daarna nog een heen en weertje. Bij ons ging het mis in de laatste 1,5 uur. Nog een rakje richting Keeten A willen doen, wetende (grib) dat de wind zou afnemen. Maar we voeren nog lekker (> 5kn) dus toch gedaan. Wind viel weg, 32 minuten te laat gefinished. Netjes 46 mijl gemaakt maar die 32 minuten telt voor 1 uur 36!
11e plek. Maar lekker gezeild.
Ik zag je als de brandweer gaan (mooie kleur trouwens) maar ik vond dat (laatste) stuk Bergse Diepsluis niet lekker lopen. Keeten A - Keeten B ging heel lekker.
Ik heb het idee dat je bij de 8uren als het even kan niet ten noorden van de Krabbenkreek naar Bruinisse moet varen en niet oosterlijker dan Yerseke naar de Bergse Diepsluis. De wind en snelheid heb ik toch vooral tussen Zandkreek - Zeelandbrug - Keeten kunnen pakken. Dat is bij ons het verschil tussen 2,5 en 6 knopen varen.