Tot nu toe las ik alleen op het forum maar heb mij toch maar aangemeld om te reageren.
Ik stoor mij ook aan de organisatie van de Grevelingencup. 4 jaar geleden voeren wij in de toerklasse en finishte wij net na 16.00. met als gevolg een DNF. prima, zo staat het ook in de reglementen. Bij de wedstrijd van afgelopen oktober finishen wij in de Toer S2 net voor 16.00. Wij allemaal blij dat het nu wel net goed ging. Ik ben na afloop nog naar de wedstrijdtafel gelopen om te vragen of alle deelnemers in onze klasse die na 16.00 zijn gefinisht een DNF zouden krijgen (hoe lullig dat ook is) dat werd beaamt. Vervolgens zie ik dat ze een coulance regelingen hebben toegepast op basis van je rating. Op zich heb ik daar niet zoveel moeite mee. Het is wel eerlijker. Maar dan moet je dit wel VOOR de wedstrijd aangeven.je kan niet de spelregels na afloop gaan aanpassen!
Er werd tijdens het palaver nog wel iets over gezegd afgelopen race maar er is nog niks veranderd! sterker nog, de voorlopige tussenstand is nog steeds op basis van de uitslag met coulance regeling. Uiteraard had dit allemaal voorkomen kunnen worden door een kortere baan te kiezen. De weersvoorspelling was heel duidelijk voor die dag.
2 jaar geleden in de Toer S2 tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen spraken wij met Peter van de Dekadent. Hij kwam er achter dat hij niet de juiste baan had gevaren. Daardoor finishte hij niet op plaats 1 en schoven wij een plekje op in de uitslag. Hij was ook nog zo netjes om dit zelf te melden bij de wedstrijdtafel.Maar ook hier was de organisatie niet scherp. En werd de daguitslag niet aangepast en meegenomen in de overall uitslag, die meteen na de daguitslag werd gedaan. Er was dus niet eens tijd om een protest tegen de daguitslag in te dienen. Gelukkig had het voor ons geen consequenties en werden wij 3e in de toer S2 maar het het zomaar kunnen zijn dat wij daardoor net een puntje te kort zouden komen voor deze 3e plaats. ook hier een leermomentje voor de organisatie. 9heb ik ze ook gemaild)
Wij hadden graag net als vorig jaar in de ORC willen varen. Ik heb regelmatig gekeken op de site wie er staan ingeschreven. maar de site word niet heel actief bijgehouden. Met als gevolg dat veel mensen dus zien dat er bijna geen animo is voor de ORC. Wij zagen maar 4 bootjes staan begin oktober en dat is niet erg competitief. Vandaar dat wij weer in de Toer hebben ingeschreven. Hier hebben ze een kans laten liggen vind ik. Je had actiever kunnen werven en de site actueler houden zodat men weet waar ze aan toe zijn. Een simpel mailtje naar alle ORC boten van de afgelopen jaren was al voldoende. Dan krijg je een mooi groot startveld. Nu varen de ORC 1,2 en 3 in een groep.
Misschien is het makkelijk roepen vanaf de zijlijn maar als je een van de grootste winterwedstrijden van Nederland organiseert mag je toch wel een iets strakkere organisatie verwachten.
ZO, genoeg gezeurd, tot op het water