@Kapiteinmomo, Dat ingraven klopt. Ik was een dagje met ze mee. Ze wilden weten wat er aan vervanging toe is. Toen ik over gewicht begon, vonden ze dat niet belangrijk. Toen kwam ik erachter....het is een borrelboot!
Als gezegd, dat ding is al drie jaar geen onderhoud gepleegd en heeft gewoon in het water gelegen. Je neemt gewoon een extra boot mee aan gewicht en weerstand.
(Die hekgolf truc heb ik eens uitgehaald met een J-105 bij een grote Farr op een bezeild rak tijden de RNH van Enkhuizen naar Kornwerd. Die kerel werd er doodziek van
)
@Zeezin, over die Dehler hoef ik verder niets te weten hoor. Ik weet dat die paal tekort is.
Waarom die paal korter is geleverd als getekend? Ik heb geen idee. Het is ook niet logisch, want hij kan nog steeds niet onder de Hollandse brug door. De mannen weten zelf ook niet waarom de vorige eigenaar dat wilde. Zal het handicap geweest zijn?
Verder kijkende over dat laatste kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de huidige handicap gebaseerd is op het originele tuig.