douwe schreef :
Mijn zoon heeft snaren vervangen door snaren met schakeltjes. Te veel speling: schakeltje er tussen uit. Ik denk dat die van leer zijn gemaakt.
Deze slijten trouwens ook niet op de loopvlakken.
Ook had ik daar geprobeerd de slijtage te verhelpen door uitlijning te corrigeren. Originele snaren bleven echter slijten. Allemaal zwarte rubberbagger.
Ik wil niets af doen aan de inventiviteit van je zoon, maar om V-snaren te gaan vervangen door leer en dergelijke lijkt me niet de juiste weg of het juiste advies. De spanning op de V-snaren laat zich prima aanpassen op de manier die daarvoor bedoeld is. Ik heb zelf ook een 2GM20 en heb in het geheel geen problemen met slijtage aan V-snaren. Ik heb ooit een reserve-setje aan boord gelegd en ik maak me inmiddels meer zorgen over veroudering van de reserve snaren dan over slijtage aan de snaren op de motor zelf.
Ik denk dus dat er wat anders aan de hand is.
Heeft niets met inventiviteit van mn zoon te maken. Die dingen zijn gewoon in de handel en het probleem is ook opgelost! De snaren worden verder op de normale manier op spanning gezet. Een van d voordelen is dat je niet gebonden bent aan de standaard lengtes die in de handel zijn.