Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za feb 15 @12:00AM
Wintermeet 2020
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Verhogingsring vuldop

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 09:23 #1073638

  • Zeppos
  • Zeppos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 229
ilCigno schreef :
Die aarde aan je vuldop is mooi, dat had ik nog niet eerder zo gezien. Waar is die mee verbonden?

Ik dacht met de rvs tank, maar ik kijk het volgende keer na.

Z
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 09:25 #1073641

  • Zeppos
  • Zeppos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 229
Joop66 schreef :
Zeppos schreef :
Nachtvlinder schreef :
Als je de vulslang nu eens verwijdert en onderdeks kijkt wat er gebeurt als iemand bovendeks putsen gooit op de vuldop?

Check: de dop 15 minuten onder de straal: geen drupje in de fles onderdeks teruggevonden.

Ik ben er meer en meer van overtuigd dat het water afkomstig moet zijn van het tankstation.

Z

(met excuus voor de verkeerd georienteerde foto’s)

Uit een gesprek met een lokale pomphouder leerde ik dat ook zij problemen hebben met water in de diesel, bacterien etc. Hun omloopsnelheid is superhoog. Is dus best mogelijk.

Heeft iemand ervaring met MrFunnel? Lijkt me een perfecte oplossing om gehannes te vermijden .... als het werkt.

www.mrfunnel.com/Mr._Funnel/Home.html

Z
Laatst bewerkt: 17 aug 2019 09:25 door Zeppos. Reden: Fout
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 10:00 #1073650

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3121
Ik gebruik een hevelslang om de inhoud van een jerrycan in de tank te krijgen. Simpel, nooit geknoei.

www.boottotaal.nl/hevelslang?c...QK8cKZMaAqRqEALw_wcB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 12:04 #1073719

  • Zeppos
  • Zeppos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 229
CeesS schreef :
Ik gebruik een hevelslang om de inhoud van een jerrycan in de tank te krijgen. Simpel, nooit geknoei.

www.boottotaal.nl/hevelslang?c...QK8cKZMaAqRqEALw_wcB

Doe ik ook... het gaat niet over het morsen maar over het verwijderen van eventueel aanwezig water alvorens de brandstof de tank in gaat...

Z
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 13:36 #1073740

  • Mi Dushi
  • Mi Dushi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 335
Gregor schreef :
Nu ik rond Engeland/Ierland zeil tank ik wel in de havens (rood)(...)

Off topic, maar: wat ga je doen met die rode diesel wanneer je weer in het continent aankomt?
Varen en laten varen, dat komt aan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 14:23 #1073752

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15119
Teruggeven aan de natuurlijke habitat?.....


Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....
- Echte schippers dragen nooit een rode broek.........
www.platbodemforum.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 14:54 #1073764

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4339
Mi Dushi schreef :
Gregor schreef :
Nu ik rond Engeland/Ierland zeil tank ik wel in de havens (rood)(...)

Off topic, maar: wat ga je doen met die rode diesel wanneer je weer in het continent aankomt?
bonnetjes overleggen indien er om wordt gevraagd.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 15:24 #1073772

  • Noballast
  • Noballast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7389
Zijn die na 1 jaar ook nog geldig? Dat rode spul is hardnekkig :(
It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 17 aug 2019 19:18 #1073860

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4339
Noballast schreef :
Zijn die na 1 jaar ook nog geldig? Dat rode spul is hardnekkig :(
dat weet ik niet of die nog geldig zijn. Ga ik tegen die tijd wel uitleggen. Verwacht niet dat ik op heel veel begrip hoef te rekenen, heb mijn belasting betaald en heb de diesel hard nodig om de boot ‘s avonds behagelijk te houden in deze wateren. Een mens beeft het meest voor het lijden dat hij vreest. Denk alleen wel dat ik op de terugweg België mijd.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 08 nov 2019 18:59 #1099495

  • Zeppos
  • Zeppos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 229
Heeft iemand ervaring met MrFunnel? Lijkt me een perfecte oplossing om gehannes te vermijden .... als het werkt.

www.mrfunnel.com/Mr._Funnel/Home.html

Z
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 09 nov 2019 09:11 #1099574

Op dee video is het beter te zien .
Maar eigenlijk niks nieuws.
Trechters met een heel fijn zeefje onderin wat ook waterdruppls tegenhoudt bestaan al veel langer ( ikm heb er ook een) . Ook van die kleine inline filetrtjes vangen waterdruppels af. Alleen zit dat zeefje snel voor en gaat er niks meer door.Ik het er bij die van mij een keer uit gehaald omdat het tanken ermee wel erg langzaam ging door de ook voor diesel nogal hoge weerstand van dat gaasje.
De slimmigheid bij dit ding zin hem dus in het veel grotere filteroppervlak wat dit ding heeft.
Werken zal het zeker wel.
Je hebt ze trouwens in verschilelnde types met maar een of meer filetrs erin.
www.google.com/search?q=mr.+fu...=6382893821073761612
Ik denk dat ik er ook amar een koop.
Ad
Laatst bewerkt: 09 nov 2019 09:17 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 09 nov 2019 10:23 #1099603

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3868
Als dit waar is, waarom moet een waterafscheider van delphi zo aangesloten worden dat de diesel eerst door t filter gaat, voor t in t kommetje terecht komt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 09 nov 2019 12:16 #1099623

Joop66 schreef :
Als dit waar is, waarom moet een waterafscheider van delphi zo aangesloten worden dat de diesel eerst door t filter gaat, voor t in t kommetje terecht komt?

Ten eerste om eerst de rommel eruit te halen zodat dat niet met eventueel water een dikek brij vormt onderin ( de vaste stof zit nl. liever in water dan in diesel) en ten tweede om hele kleine druppeltjes water te laten agglomereren tot groetre druppels zodat die kunnen uitzakken onderin en niet , die hele kleine druppels dan, weet door de schone diesel worden meegenomen naar het fijnfilter en zich daar dan ophopen.
Vooral bij wat hogere dieselverbruiken zoals bij een groet motorboot of (land)bouwmachine waar die dingen ook gebruikt worden speelt dat laatste een behoorlijk grote rol. Bij önze"kleine dieseltjes zal dat waarschijnlijk minder spelen.
Heb ik niet van mijzelf hoor maar van de onderstaande pagina van de fabrikant.
Maar dat principe van het gebruik van fijn (bijv. filter)materiaal om te agglomereren is een bekende technologie uit de procestechniek. Wordt trouwens ook wel gebruikt om fijne luchtbelletjes uit een vloeistof te verwijderen.Een zogenaamde "coalescer" is net zoiets die vooral voor het scheiden van emulsies wel gebruikt wordt.
Ad

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verhogingsring vuldop 09 nov 2019 14:22 #1099653

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3121
Joop66 schreef :
Als dit waar is, waarom moet een waterafscheider van delphi zo aangesloten worden dat de diesel eerst door t filter gaat, voor t in t kommetje terecht komt?

Dat moet helemaal niet, dit is een al oude discussie, en naar mijn overtuiging een misvatting. De oeroude omschrijving van het Delphi filter slaat de plank mis. In tegenstelling tot continue productieprocessen, is het samenvloeien van waterdruppels in een dieselsysteem aan boord een kwestie van coalescentie, zoals in Separ en vergelijkbare filtersystemen wordt aangetoond (zie bv ). Dat proces is geen agglomeratie, maar coalescentie. Het laat zich verklaren uit de Tweede Hoofdwet van de thermodynamica.
De potentiële energie van een grote waterdruppel is een fractie van de energie die is opgeslagen in de kleine waterdruppels waaruit de grote is ontstaan.

Tweede Hoofdwet van de thermodynamica: een systeem is in evenwicht als het zijn maximale entropie heeft bereikt. Als een geïsoleerd systeem niet in evenwicht is, zal de entropie toenemen (of de potentiële energie afnemen) tot het systeem wel in evenwicht is.




De mannen die in het filmpje proberen de werking van het eerder aangehaalde Funnel filter te verklaren, kramen de grootste technische onzin uit. Een filter waarvan de maaswijdte met 5 micron wordt aangegeven, zou water tegenhouden en diesel doorlaten omdat de watermoleculen groter zijn dan de dieselmoleculen.
De feiten zijn dat de grootte van een watermolecuul (H2O) 0,275 nm is, ongeveer 1/6 van de grootte van een diesel molecuul. De grootte van een watermolecuul verhoudt zich tot de filtermaaswijdte bij wijze van spreken als de afmeting van voetbal tot de grootte van een voetbalveld.

(Google : Water is an incredible small molecule when compared other molecules. It's approximate diameter is 2.75 angstroms. There is 100 picometers to 1 angstrom so this is 275 picometers or 0.275 nanometers, or 0,275 x 10ˉ³ µm.

Diesel is not a pure chemical substance. Rather, it's a mixture of organic molecules ranging from about 8 to 21 carbons in length. The average molecular formula for a diesel hydrocarbon is C12H23.
Given a C-C bond length of 154 picometers, and 12 C's, this gives an average molecular length of 1848 picometers, or 1,848 x 10ˉ³ µm.)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.265 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl