Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: kosten werven Be vs Nl

Re: kosten werven Be vs Nl 22 juli 2013 20:05 #417944

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9743
Helaas maak je een denkfout, het gaat niet alleen om de tijd dat de boot in de kraan hangt, maar ook alle werkzaamheden erom heen. En zoals al gezegd loonkosten in Nederland drijven urenlonen op. Grofweg het brutosalaris van een persoon keer anderhalf is wat de werkgever moet betalen in totaal aan belasting, premies, salaris en andere afdrachten.

Ook zal je ongetwijfeld goedkopere adressen kunnen vinden waar een vaste opstelling is, dan kan de prijs gedrukt worden. Maar zodra een kraan ingehuurd moet worden (zoals aangegeven door de TS), dan zullen de kosten voor de kraan fors toenemen helaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: kosten werven Be vs Nl 22 juli 2013 20:45 #417959

  • roelb
  • roelb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1056
Wallaby schreef :
Grofweg het brutosalaris van een persoon keer anderhalf is wat de werkgever moet betalen in totaal aan belasting, premies, salaris en andere afdrachten.

Ik ben werkgever, en dit (vaak gehoorde) argument is gewoon niet waar. Tenminste, zolang je geen leaseauto's verstrekt, superpensioenregelingen hanteert etc. Met 60 euro per uur, 40uur/week, 25 vakantiedagen en 10 overige vrije dagen heb je ongeveer 110k aan loonkosten om mee te werken.

Daarvoor kun je een bruto salaris uitkeren van ca 90k, plus 8% vakantiegeld, werkgeverslasten en nog wat ruimte om ziekteverzuim te verzekeren. Vind ik een erg mooi salaris hoor. En dat is dus als je met een werknemer rekent. Maar veel van dit soort bedrijfjes zijn gewoon eenpitters.
Ook zal je ongetwijfeld goedkopere adressen kunnen vinden waar een vaste opstelling is, dan kan de prijs gedrukt worden. Maar zodra een kraan ingehuurd moet worden (zoals aangegeven door de TS), dan zullen de kosten voor de kraan fors toenemen helaas.

En daarmee prijst zo'n werf zich toch gewoon uit de markt? Ik zou in ieder geval uitwijken naar een andere plek. En toch ook wel gek dat een scheepswerf geen faciliteiten heeft om een boot op de kant te zetten? Volgens mij zal elke potentiele klant twee keer op zijn hoofd krabben als 'ie bovenop de kosten voor het uitgevoerde werk nog EUR 279 moet betalen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: kosten werven Be vs Nl 22 juli 2013 22:24 #417962

roelb schreef :
Daarvoor kun je een bruto salaris uitkeren van ca 90k, plus 8% vakantiegeld, werkgeverslasten en nog wat ruimte om ziekteverzuim te verzekeren. Vind i

Dan kan ik zeker wel bij je in dienst komen want ik haal het niet als ZZP-er
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: kosten werven Be vs Nl 23 juli 2013 03:02 #417968

Voor bruto 90K zul je een zelfstandigentarief van minimaal 110,-- moeten berekenen. Aldus de zelfstandigentariefmeterapp.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl