Stockpaert schrijft:Leuke website om typen te achterhalen, kende ik nog niet. Wat betreft je boot Zeezout: misschien kun je uit het merk van bijvoorbeeld de mast en de zeilen afleidingen in welk land de boot gemaakt is? Mast en vooral zeilen zijn wel redelijk vaak een lokaal product mits ze nog niet eens vervangen zijn maar bijv een stormfok of spinaker wordt maar zelden vervangen en is dus hoogstwaarschijnlijk origineel. Ook zou je eens naar de schroefdraad van beslag kunnen kijken? Als de boot engels is moet je daar ook 'vreemde' dingen in aantreffen.
Dan nog een vraag naar de kiel: lijkt het zo of zit er een soort hoek in de vorm van de kiel?
Verder is de kans dat de boot frans is relatief klein omdat veel franse boten in dat formaat (tenzij op klassiek geent zoals beneteau kerlouan etc.) van een (kiel)midzaard zijn voorzien.
Gr. Ruben
Ah dat is een goed idee, nog niet aan gedacht.
In zowel de stormfok als het grootzeil staat: Ets Chaize, St Etienne
In de fok staat Gaastra maar die is duidelijk ooit vervangen.
Het lijkt er dus toch op dat het een Frans bootje is...
Verder zag ik een nummer in het grootzeil staan. Ik heb net mijn vader even gebeld en hij zei dat dat een N.K.K. nummer is(er zit een diabolo vormig logo bij, 2 driehoeken), het nummer is 705. Het bootje zou volgens hem dus gemeten moeten zijn door de KNWV. Ik heb ze gelijk gemaild met de vraag of ze me informatie hierover kunnen geven.
Ik ben kwa schroefdraden geen afwijkende maten tegengekomen, dus Engels zou het haast niet kunnen zijn.
Over de kiel: Er zit inderdaad een hoek in de vorm van de kiel, mijn vader(heeft er iets meer verstand van als ik) vond dat al een vreemde constructie.