kaptein kloenk schreef :
ben je onderweg word je gebeld dat het schip uitgerekend die morgen een uur voor je komt kijken is verkocht witheet was ik
In mijn ervaring, en ik denk dat velen die met mij delen, liggen de interessante schepen altijd ver, ver van huis in één of andere uithoek
Dat rijden moet je er dus voor over hebben, en je zult wel vaker voor niks gaan.
Schepen liggen er niet altijd bij zoals op de foto's; soms is één blik voldoende om compleet af te haken. Hoort er allemaal bij.
Maar: er ligt zelden maar 1 bootje te koop in een haven / omgeving. Dus gewoon meerdere boten gaan bekijken.
Ook als je op zich weet dat je een bepaald scheepje niet zult kopen kan kijken geen kwaad: zo leer je verschillende schepen kennen, zie je indelingen van het interieur die wel of juist niet bevallen etc. etc. Leer je veel van, en je weet maar nooit of een bootje je erg verrast!
kaptein kloenk schreef :
wat ik al vernomen heb hier aan de haven is dat het een polyester boot moet gaan worden i.v.m het zoute water
<knip>
we willen in de grote tot 9meter blijven
ik ben op het moment helemaal weg van een kimkieler omdat de meeste van deze aan die eisen van stahoogte en vaste toilet voldoen
Staal kan ook op zout water hoor, maar plastic is het minste onderhoud (maar heeft ook aandacht nodig).
Wat kimkielen met een vast toilet te maken hebben ontgaat me helemaal
Ik zou meer aandacht geven aan de zeileigenschappen dan aan het toilet
kaptein kloenk schreef :
hoe haal je zo,n jacht hierheen varend of heb je dat laten vervoeren ?
Varend. Waarom voor veel geld een boot over de weg vervoeren? Je koop de boot immers om ermee te varen, dus vaar je in vrijwel alle gevallen de boot naar de nieuwe ligplaats