Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Bavaria 36-3

Bavaria 36-3 28 juni 2018 17:35 #955841

Ruime wind erin, aan de wind er uit proberen te gaan.als ik harder had geduwd lag die uit zijn sponing.

Maja verder geen slechte ervaring. Als cruiser prima schip voor zowel op zee als binnenwater.

Verkoop ze graag want iedereen kent het
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 17:40 #955847

Moki schreef :
Als de boot technisch in orde is, zeg ik doen.
Ga je geen spijt van krijgen, zeker niet de 3 huts uitvoering.

En voor elke “bavaria basher” hier, varen er honderden tevreden bavariazeilers rond.

En mocht je meer bavariazeilers zoeken, kijk even op de bavariazeilclub.nl

Er is ook een lada en simca club, dat zegt nog niet echt wat over de superieure kwaliteit van deze automobielen , die moet je ervaren

Bavaria leuke boot als drijvende caravan die ook nog kan zeilen , dat is niet basher dat is het concept waar Bavaria super goed op heeft ingespeeld en jaren lang boten verkocht.

Maar om het met een benetau of dehler te vergelijken :unsure: ik zie de verschillen wel en ook uit de praktijk ;)

Voor wie dat niet ziet , alleen maar makkelijk toch :)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 17:44 #955849

Baasklusje schreef :
WhiteMagic schreef :
Heb wel eens meegemaakt dat er even overstag gegaan moest als ik opgesloten zat in toilet.

Hoe was je daar dan in gekomen? Zeilend over de andere boeg?
Het is natuurlijk eigenlijk een veiligheidsaspect. Je mag het toilet alleen over dezelfde boeg in en uit, anders ben je je orientatie kwijt ;-) Goed idee van Bav!

Pak eens een 30 cruiser gemiddeld willen er een paar deurtjes laatjes niet open of weer dicht, verder prima ruime boot trouwens, in vergelijk is mijn pion een doodskist kwa ruimte er bij :pinch:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 18:05 #955852

Jeroen-pion schreef :
ik zie de verschillen wel en ook uit de praktijk ;)

Heb je wel eens een Bav mee op transport?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 19:00 #955861

  • amvz
  • amvz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
In Turkije diverse malen een bavaria gehuurd. Fijne schepen en varen ook goed indien er maar geen rolgrootzeil op zit. Ook in de haven ruim en comfortabel.
Ook wel eens een frans scheepje gehuurd deze was voor zijn leeftijd slechter dan een bavaria. Kan aan het onderhoud van de verhuurder liggen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 19:07 #955862

@Erwin, Bavaria's zijn prima boten voor zoetwater met je gezin. Ook met goed weer kun je uitstekend oversteken en/of langs de kust. Ruim en praktisch ingedeeld. Gewoon doen als het bij je past
XanderB schreef :
Prima boten, ook voor een wereldreis. Er zijn genoeg mensen die veilig met een bavaria op reis zijn (geweest).

Ik overweeg zelf ook een Bavaria voor m'n eigen wereldreis.
Wel schijnt inderdaad een aantal jaar vooral de nadruk op kwantiteit te hebben gelegen, maar de exacte jaren ken ik niet.

@XanderB: er zijn behoorlijk wat Bavaria's de atlantic overgestoken, vaak de "eenvoudige" route. Als je een Bavaria wilt kopen voor een wereldreis moet je dat zeker doen. Ik ken je plannen en je beoogde route niet.

Wat wel instructief is in die context is om bv even te zoeken op "bavaria rudder failure". Kijk eens naar de plaatjes en verbaast je met wel gemak de polyester roerhelften blijkbaar afscheid nemen van de roerconstructie. Op basis hiervan kun je denk ik niet zommaar een bavaria aanprijzen voor een wereldreis.
Contest 36s Camelot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 19:07 #955864

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3128
Baasklusje schreef :
WhiteMagic schreef :
Heb wel eens meegemaakt dat er even overstag gegaan moest als ik opgesloten zat in toilet.

Hoe was je daar dan in gekomen? Zeilend over de andere boeg?
Het is natuurlijk eigenlijk een veiligheidsaspect. Je mag het toilet alleen over dezelfde boeg in en uit, anders ben je je orientatie kwijt ;-) Goed idee van Bav!

Of je verplaatst het toilet naar het midden en maakt zowel links als rechts een deur. Probleem ook opgelost.

Maar prima boot denk ik, zeker met kinderen.
Lekker ruim, en er varen er genoeg rond.
Het is maar net welke eisen je aan een boot stelt.
Voorheen delaat72

De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 19:32 #955867

  • mystudio
  • mystudio's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1556
TS, laat je niet gekmaken. Bavaria's zijn prima boten. Niet voor niets (en niet alléén maar om de prijs) varen ze bij bosjes rond in de flottieljes in het buitenland. En dat is op zout water ja, op zee. En ook de oversteek wordt daar vaak genoeg gemaakt. Vaak Bavaria's gehuurd daar en over het algemeen zijn het prima bootjes voor het doel. Je moet ze wel mooi vinden. Het is niet de meest prachtig gelijnde boot die er bestaat. Daarvoor krijg je dan weer veel binnenruimte. En bouwkwaliteit? Wat te denken van al die Jeanneaus met de Franse slag, Dufour's waar complete binnenschalen van loslaten, Hanse die een probleem met z'n rompramen heeft gehad (die eruit vielen) en ga maar door. De beste boot bestaat niet, de slechste ook niet. En om even een kanttekening te plaatsen bij het verhaal dat Bav's niet willen varen; onzin. Op de Ronde om Noord Holland kwam een Bav 44 op geen gegeven moment met halve wind de nieuwe, snelle Dehler 38 met laminaatjes op basis van lengte lekker voorbij knallen met 9 kn. Kortom; ook een Bav wil best wel. Het is geen racer, het is geen cruiser/racer, maar, als je dat ook niet zoekt is het een prima bootje waar je lang plezier van kunt beleven. Als je voor performance gaat, dan kies je wat anders. Een Hanse is over het algemeen wat sneller en biedt ook nog luxe. Maar, zoek je een lekkere cruiseboot, niks mis mee.
FLOW® - psychologie van de optimale ervaring (Mihaly Csikszentmihalyi) | Hanse 320
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 21:18 #955919

Veel verhalen en horen zeggen.
Een kleine historie,

Bavaria is als kleine werf begonnen. Eind jaren 80, begin jaren negentig wilden ze de strijd aangaan met het topsegment. Hallberg Rassy, Najad etc. Bavaria's uit die tijd zaten in de hoogste prijsklasse. Ze werden onder het zwaarste keurmerk, Germanischer Llyods" gebouwd. De schepen waren zeer zeewaardig en degelijk uitgerust. Overbemeten lieren, stevige teakdekken, sterke motoren en ambachtelijke afwerking. Bavarias uit deze tijd en serie zijn de 1000 series en 100 series ( Bavaria 1060=1000 serie, Bavaria 350=honderd serie)
In 1998 kwam het CE keurmerk, en dat werd door de consument als een heilige graal gezien. Alle produkten op een schip moesten een ce keurmerk hebben. Bavaria is toen overgestapt naar andere ontwerpers, en andere productiemethoden. Door extreem efficient bouwen werden ze marktleider in het onderste segment. Alle voormalige prijsvechters zoals Dehler, Jeanneau etc moesten zich beraden. Dehler koos bewust om het hogere segment in te gaan bijvoorbeeld. Bavaria kreeg in de periode na 2000 langzaam last van de remmende voorsprong. Ze moesten gaan stunten met prijzen, en ergens moest dat vandaan komen. Er werd bezuinigd op beslag etc. Zo erg zelfs dat een leverancier tijdelijk dreigde niet meer te leveren omdat Bavaria's een slechte naam kregen, en de lieren ook. Terwijl de lieren prima waren, maar te klein voor het doel.
Vanaf 2006 is de koers omgeslagen. Bavaria beseft dat ze niet meer op kwaliteit kunnen inleveren, en dat de schepen weer wat beter geconstrueerd meten worden. De negatieve naam van Bavaria komt voornamelijk uit de periode 1999-2006.
Wat niet wil zeggen dat die schepen uit elkar vallen.
Ik denk dat een 36-3 best wel aan je eisen kan voldoen. Maar er zijn niet veel mensen die alleen een boot voor binnenwateren kopen. Denk daar aan bij een eventuele verkoop in de toekomst.
Steef
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 28 juni 2018 22:04 #955933

1998 en verder is ook gewoon onder Loyds hoor, heb bij mijn 2000 bav gewoon met germanischer loyd.

Toevallig zo'n 100 serie in eigendom gehad ook (350) , daar waren beslag ook niet overbemeten hoor.

Wat is verschil tussen de 100/1000 serie en de serie daarna :

100/1000 serie dikker laminaat en dus zwaardere boot
Sommige 1000 series zijn met wel erg klein grootzeil geleverd.

De serie daarna met voetaanduiding zijn lichter gebouwd.

36 en 38 zijn kwalitatief goede boten. Veel verkocht ook, dus je kan altijd een goede vinden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 00:43 #955937

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4302
Er wordt iedere keer gesproken over onder GL gebouwd bij Bavaria.
Waar moet ik dan aan denken wat dat voor verschillen oplevert bij dit soort werven tov een niet onder GL gebouwd schip?

In de "gewone" scheepsbouw is het me bekent wat Klasse keur inhoud en daarom vraag ik me dit af.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 04:00 #955941

Baasklusje schreef :
Jeroen-pion schreef :
ik zie de verschillen wel en ook uit de praktijk ;)

Heb je wel eens een Bav mee op transport?

Jazeker 1 van de langste boten kwa uitstempel tijd, en over 50/75 km hobbelen weer nastellen dan staat het meestal wel goed , voor de grap zeggen wij altijd bij een bav, het aantal ft staat voor de stempel tijd .

En uit de productie boten is een rassy mijn favoriet op de trailer, staat snel en blijft staan , ook na 145 km Belgisch landschap :pinch: moet je wel rassy geld hebben , ik heb het zo niet liggen :blush:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 06:22 #955956

  • Zeelandbrug
  • Zeelandbrug's Profielfoto
delaat72 schreef :
Baasklusje schreef :
WhiteMagic schreef :
Heb wel eens meegemaakt dat er even overstag gegaan moest als ik opgesloten zat in toilet.

Hoe was je daar dan in gekomen? Zeilend over de andere boeg?
Het is natuurlijk eigenlijk een veiligheidsaspect. Je mag het toilet alleen over dezelfde boeg in en uit, anders ben je je orientatie kwijt ;-) Goed idee van Bav!

Of je verplaatst het toilet naar het midden en maakt zowel links als rechts een deur. Probleem ook opgelost.

Maar prima boot denk ik, zeker met kinderen.
Lekker ruim, en er varen er genoeg rond.
Het is maar net welke eisen je aan een boot stelt.

Meteen dan maar cardanisch ophangen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 06:49 #955967

Wij hebben ook een Bavaria 36.3 gehad uit 2003. Ondanks alle kritieken hier van mensen die waarschijnlijk nooit een dergelijke boot hebben gehad, hebben wij hele positieve ervaringen.

Met de Bavaria hebben we zo'n 15000 nm gevaren en echt zonder problemen. Het is een erg prettige boot die goed is ingedeeld en makkelijk te varen is. Hier zal je zeker geen spijt van krijgen.
Wil je meer weten, dan stuur mij maar een bericht.
gr Johan
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 06:52 #955970

  • Snuggles
  • Snuggles's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 170
WhiteMagic schreef :
Bavaria 36-3 prima schip voor cruisen. Heb er diverse langa een keuring zien komen

Tussen 2003 en 2005 bouwde bavaria onder kunnen. Heb wel eens meegemaakt dat er even overstag gegaan moest als ik opgesloten zat in toilet.

Echter prima schepen en veel schip voor relatief weinig.

Gelukkig heeft een Bavaria 36-3 2 deuren in de natte cel zodat je ook onder helling altijd weer naar de kajuit kunt :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 06:55 #955972

Wat mij niet beviel aan de Bavaria waren de lieren en de valstoppers. Deze heb ik vervangen door grotere en betere.Ook mis ik het teak intereur van mijn vorige boten. Wat ik ook mis ten opzichte van mijn vorige boten en dat als kiespijn zijn:De haarscheuren,pinholes,sterren het vergelen van de celcoat en het krakend polyester.Ook het osmosespook wat bij Bavaria onbekent is enkele roeren uitgezonderd.
De zeil en vaareigenschappen verbazen mij nog steeds.
Wij hebben een boot uit de cruiserserie die vanaf 2005 en niet vanaf 2006 is gebouwd t/m 2007.De Bavaria was niet mijn keus maar dat van mijn vrouw:)
Wat wel een punt is,het zijn er zoveel en ze lijken allemaal op elkaar.Dit drukt de verkoopprijs.Vooral door het grote aanbod uit de verhuur en gewezen verhuur.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 07:56 #955994

Ik heb 2x met mijn oom mee gevaren die een Bavaria 36-3 had gehuurd, toevallig was die volgens mij uit 2003. De eerste keer was de boot nieuw, de tweede keer was de boot een jaar of 4-5 oud. Qua zeileigenschappen is het prima voor een toerboot, het is geen wedstrijd zeiler. Ik vond het interieur er na een paar jaar verhuur ook nog boven verwachting uit zien, minder beschadigd/afgeleefd dan ik had verwacht. Kan natuurlijk ook komen door goed onderhoud van de verhuurder. Verder inderdaad ook gemerkt van klemmende deuren bij zeilen onder helling en ik vond het vreselijk irritant dat het schot tussen de achterhutten zo piepte/kraakte bij helling/golfslag. Maak eens een proefvaart bij windkracht 5-6, dan kun je zelf ervaren of de boot voor jou stijf genoeg is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 08:06 #955999

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8183
Ik heb hiermee regelmatig gevaren met de zeilschool. Indd niet de snelste boot, maar gewoon een prima “average white boat”.
En zeer comfortabel binnen!
Tevens, zoals al eerder genoemd heerlijk om mee te manoeuvreren op de motor!

Dus als je lekker op het binnenwater wilt toeren met je familie? Gewoon doen!

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 08:39 #956014

  • Andrezeilen
  • Andrezeilen's Profielfoto
Beste Erwin,

Ik heb een soortgelijke zoektocht gehad naar een geschikt schip voor mijn gezin en meerdere 34/3 en 36/3 gezien. We hebben uiteindelijk een andere keuze gemaakt maar alleen omdat we niet een geschikt schip konden vinden zonder al te veel noodzakelijke reparaties. Als we wel een geschikte 36/3 of 34/3 hadden gevonden had ik die zeker gekocht.

Een concrete tip die ik je wel mee kan geven met betrekking tot de 3 cabine uitvoering is om er voor te zorgen dat je 100% zeker weet dat er een correcte BTW factuur aanwezig is. De 3 cabine uitvoering komen vaak uit de verhuur en zijn als nieuw vaak door een bedrijf (dus ex BTW) gekocht. Als dat bedrijf de boot doorverkoopt aan een particulier moet er alsnog BTW betaald worden en dus ook op factuur staan (de site van Goliath scheepsmakelaar heeft een betere uitleg). Doorverkoop kan bv in 2008 geweest zijn en dus 10 jaar lang particulier gebruik maar check de hele historie vanaf bouwjaar. Zonder de correcte BTW factuur en/of verklaring heb je een vrijwel onverkoopbare boot over een paar jaar of een grote BTW kostenpost. Dus zorg dat je dit als ontbindende voorwaarde in een overeenkomst zet. Het standaard HISWA contract is waardeloos wat dat betreft en ook de verkopende makelaar heeft niet jouw belang als prioriteit.

Succes met je zoektocht !
Laatst bewerkt: 29 juni 2018 09:14 door Andrezeilen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 17:57 #956140

  • NiLa
  • NiLa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 212
Waarom een Bavaria, er is zoveel moois te koop?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 20:05 #956183

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Lekker kopen. Wel een keuring laten doen!
Mijn haven ligt voor 70% vol met gelukkige Bavaria bezitters.
Hele aardige mensen, die heel veel genieten van hun boot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 21:49 #956213

+1
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 29 juni 2018 22:02 #956215

Sturgeon22 schreef :
Verder inderdaad ook gemerkt van klemmende deuren bij zeilen onder helling en ik vond het vreselijk irritant dat het schot tussen de achterhutten zo piepte/kraakte bij helling/golfslag. Maak eens een proefvaart bij windkracht 5-6, dan kun je zelf ervaren of de boot voor jou stijf genoeg is.


Ik heb bij mijn BAV 38-3 geen klemmende deuren, maar had wel piepend en krakend middenschot tussen de achter cabines. Dit is gemakkelijk te verhelpen door de schotten aan elkaar te lamineren. Nu geen gekraak meer. Prima boot. Mijn boot is zwaar aan de tand gevoeld door 6 jarig gebruik van een zeilschool in Gibraltar, waar je in de straat vrij vaak zwaar weer hebt. Zij voeren er vaak mee langs de Spaanse zuidkust, Portugal en de Canarische Eilanden. De boot is nu na 15 jaar nog in prima conditie. Natuurlijk zijn er problemen geweest, gecorrodeerde basis ankerlier, lekke boiler, craqellee in de luiken etc, dus toeleveranciers, maar meestal niet direct Bavaria gerelateerde problemen.

Op dit Forum is het gebruikelijk om te BAV bashen, maar eigen ervaring ontbreekt meestal. Er zijn duizenden tevreden BAV eigenaren die geen tienduizenden Euro's teveel hebben uitgegeven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 02 juli 2018 06:49 #956690

Spirit of Mary schreef :
Ik heb bij mijn BAV 38-3 geen klemmende deuren, maar had wel piepend en krakend middenschot tussen de achter cabines. Dit is gemakkelijk te verhelpen door de schotten aan elkaar te lamineren. Nu geen gekraak meer. Prima boot. Mijn boot is zwaar aan de tand gevoeld door 6 jarig gebruik van een zeilschool in Gibraltar, waar je in de straat vrij vaak zwaar weer hebt. Zij voeren er vaak mee langs de Spaanse zuidkust, Portugal en de Canarische Eilanden. De boot is nu na 15 jaar nog in prima conditie. Natuurlijk zijn er problemen geweest, gecorrodeerde basis ankerlier, lekke boiler, craqellee in de luiken etc, dus toeleveranciers, maar meestal niet direct Bavaria gerelateerde problemen.

Op dit Forum is het gebruikelijk om te BAV bashen, maar eigen ervaring ontbreekt meestal. Er zijn duizenden tevreden BAV eigenaren die geen tienduizenden Euro's teveel hebben uitgegeven.

Het is niet mijn doel om een BAV te bashen en in mijn geval is het dus wel eigen ervaring (alleen van een aantal jaren geleden). Het was een huurboot, dus niet gekeken hoe het gekraak te fixen. Dit was echter wel de eerste boot waar ik schotten zo hoorde kraken. Klemmende deuren was bij toilet en achterkajuiten varend op het IJsselmeer bij 4-5bft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bavaria 36-3 06 juli 2018 05:38 #957842

Zou jij je oordeel over een auto baseren op een huurbak met minimaal onderhoud of op een netjes verzorgde auto van de 1e of 2e eigenaar die altijd keurig zijn beurtjes gehad heeft?
Het domme geblaat (en de jalouzie) druipt van sommige reacties hier af.
Don't be gentle it's a rental geldt voor boten nog meer dan voor auto's en je mening ventileren over een ervaring die je had met een huurbak toen je er zelf nog geen kon betalen is gewoon triest.

Mensen die beweren dat een Halberg Rassy beter is... echt... wat heeft de TS daar aan?
Een Mercedes S-classe is beter dan een Renault ja logisch, je koopt ongeveer 3 Bavaria's voor de prijs van 1 HR.
Ik heb iig prima ervaringen met een Bav 35 Exclusive, 8.4 knoop op een vlak ijsselmeer en er zal ongetwijfeld iets meer kraken dan op een HR, mag het?
Prima schepen hoewel ik zelf weinig ervaring heb met de wat "lichter" uitgevoerde generatie is er weinig op aan te merken, je ziet wel dat het beslag een tandje lichter uitgevoerd was bij de generatie na de mijne wanneer ze naast elkaar in een box liggen.
De 99er waar ik op voer is inmiddels in handen van een Duitser die er dolgelukkig mee is.
Dat domweg Bavaria bashen door goede walstuurlui en keyboard heroes zonder relevante ervaring zegt vrij veel over de persoon.
Ik heb wel eens een tochtje wadden gedaan met een 32 van de "lichtere" generatie en heb het gewoon overleefd, ook konden wij op alle koersen naar de WC (en er weer uit)
Lekkere ruime schepen en met een goed setje (doorgelatte) zeilen vaart het prima, alhoewel die 35 exclusive echt behoorlijk sneller was dan de 32 van mid 2000 (de mast was ook flink langer en de kiel wat dieper)
Wanneer TS de klusjes aan zijn nieuwe boot geklaard heeft en de zeilen goed zijn heeft hij er ongetwijfeld een prima schip aan.
Hoe meer zeilen, hoe meer vreugd :)
, , (\_ (\_ , , , , , _/) , ,
Laatst bewerkt: 06 juli 2018 07:30 door BoBootloos.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl