Interesant draadje... Ik ben sinds een week in het bezit van een Navik. Hij zag er niet uit toen ik hem ophaalde, maar koste ook maar een schijntje
Veel reserve onderdelen:
- een extra windvaan
- twee extra mounting brackets
- twee extra gietaluminium dinges (...)
- een extra transmission quadrant
- een extra turret, waarvan het kuinstof pijpje los zit. Met wat voor lijm krijg ik dat weer defintief aan de turret bevestigd?
Verder nog een berg ontelbare kleine parts en schroef materiaal.
Ik ben zeer mee in m'n nopjes! Helaas te kort dag om hem al te installeren voor onze vakantie.
Ik heb alles uitelkaar gehaald en alles goed schoongemaakt. Het RVS waar nodig weer gepoetst / gepolijst. Het ziet er weer toonbaar uit.
Wat ontbreekt zijn de "stays" de ondersteunende stangen. Maar die moet ik toch op maat (laten) maken. Tevens iets van beugels om de Navik aan de spiegel te monteren.
Over montage gesproken: Hoeveel kracht komt er op de bracket en ondersteunende stays te staan? Dit in verband met het aanbrengen van eventuele versteviging aan de binnenzijde van de spiegel. Het betreft een Contessa 32.
Nu ik toch bezig ben: Beide windvanen zijn nogal (optisch) beschadigd. Zijn ze van polyester? of een schuimssoort? ze zijn zo licht in gewicht.
Kan ik ze kaalschuren, voorzien van epoxyprimer en ze schilderen?