Apae schreef :
Kweenie, toen we voor de masttop van Web's maxi een en ander aan het uitzoeken waren, zijn we bij zo'n leuk, klein winkeltje van een tuigerij-specialist geweest, degene die Beauty zo goed heeft geholpen met zijn aangepaste tuig. Niet de minste zou je denken, maar we werden redelijk onbeschoft geholpen en nog net niet dletterlijk weggehoond omdat we met iets kleins kwamen.
Ha, dat was inderdaad een mooie, al bijna vergeten. Geen klassiek winkeltje trouwens, maar een jong bedrijf. Geweldige verhalen over gehoord en gelezen, maar iets simpels als een paar nieuwe schijven en dergelijke voor een "klein bootje" was duidelijk te min. Tja, zo weet je zeker dat ik nooit meer terugkom - ook niet als ik over een paar jaar misschien een wat groter tuig te verbouwen heb.
Maar ook de reguliere "gezellige" watersportwinkels is zoeken naar een enkele goeie tussen de prutsers...
Echt, zelfs iets simpels als een bestelling van iets wat ze niet op voorraad hebben kost de grootste moeite. Vier keer gedaan bij vier verschillende watersportwinkels. Geen probleem meneer, maar alle vier maakten ze er een puinhoop van. Beloven te bellen als het binnen is en niet doen, vergeten te bestellen, kwijt maken en vervolgens dubbel bestellen... ik heb het allemaal al gezien. In de helft van de gevallen heb ik het bestelde nooit gekregen. Elke keer probeer ik een andere winkel, elke keer opnieuw ga ik op m'n neus.
De adviezen ook... overduidelijk blijkt vaak, dat de winkelier het gehele hoogseizoen in z'n winkel staat, en dus zelf nooit vaart. Ze doen hun best, maar... meer dan oppervlakkige kennis komt er zelden uit. En dan heb je ook nog van die winkeliers die hevig tegen je gaan staan chagrijnen over de internet-concurrentie, ja dat moet je vooral tegen klanten doen.
Echt, op een enkele goeie na (die ik nog niet gevonden heb) maken ze het er zelf naar... doe mij meestal maar een webwinkel, daar weten ze in ieder geval wat administratie van bestellingen is.