cylinderkop, zuigers, kleppen en iets wat op een waterpomp lijkt vervangen
klinkt meer als een koprevisie dus
als ik die zuigers op picasa zie snap ik niet waarom die vervangen zijn, bovenzijde ziet er redelijk onbeschadigd uit, een heeft een tik gehad van een klep o.i.d. wat de koprevisie verklaart.
persoonlijk had ik die zuiger laten zitten.... het is te marginaal qua beschadiging
totale revisie is als ik het zo zie niet aan de orde geweest. ja een koprevisie. al vind ik dat hier niet op zijn plaats aangezien er een andere kop op geplaatst is (nieuw/gebruikt?)
te veel vraagtekens. is de oude gescheurt? te veel gevlakt waardoor de compressie te hoog opliep? voor enkel een kromme klep vervang je namelijk geen kop.
ja als je 2 linker handen hebt en toevallig een andere complete kop kan krijgen.. maar dat verklaart het vervangen van zuigers niet.
dat doe je alleen als je voor overmaat gaat (uitkotteren van de cilinder en dan een maat grotere zuiger, er nieuwe bussen in de cilinder zitten en de zuigers ook beschadigd zijn geweest.
met nieuwe bussen kan je doorgaans ook af met enkel nieuwe zuigerveren.
nieuwe bussen is bij de penta echter een verhaal apart... heeft naar mijn weten geen losse bussen dus vereist veel vakmanschap.
de md7a is opzich een onverwoestbaar blok maar toch heb ik een beter gevoel bij de yanmar en de reden daarvan is verkrijgbaarheid van onderdelen plus het grote aantal andere toepassingen waar deze in staan (google maar eens op komatsu)