Tijdens de 3 dagen doorvaren was ik voor het eerst in lange tijd beroerd, met overgeven tot gevolg.
Kon nog net de spoelbak halen, alles zo veel mogelijk doorgespoeld op een heel klein beetje na.
Na mijn 3 uur wacht zag is een veel vollere spoelbak met shit, was het terug gepoeld? dat kan niet.
Wat bleek onze zeebonk Harry had de spoelbak bijgevuld, zag er net zo uit. we hadden hetzelfde gegeten.
Onderweg naar Arbroath heeft Joost de 46 lier na gezien, draaide terug. Was een veertje stuk, J heeft een tijdelijk veertje gemaakt. De verdere reis geen last meer.
Maandagmorgen 100 l diesel getankt en op weg naar Berwick upon Tweed, nog nooit van gehoord.
Achteruitkijkend in de lichtenlijn blijven, en uitkijken voor de vele lobster boeitjes.
Eerst wat zeilen, tegen de middag was de wind op dus wat rode diesel geconsumeerd.
Weer een aanloop die je vooraf ff goed moet bekijken, lag een extra rode ton ivm baggerwerkzaamheden.
De jachthaven bestond uit een drijvende steiger van 30 meter en dat was het. Wel veel zwanen.
Was niet heel erg diep, baggeren moet nog gebeuren. Dieptemeter stond bij LW op 1.10 dus 1.30 in de blub. Geen havenmeester ook niet bereikbaar by phone.
Na een lekkere maaltijd nog water getankt, ff na zitten en onder de wol.
We zouden nog een dagje blijven, maar nadat de H35 met 2 landgenoten was vertrokken vonden we het ook wel tijd om te gaan. Na te hebben afgerekend met de kampbeul, zo noemt H de havenmeester, vertrokken naar Blyth. Lekker zeilen. Leuk via Holy Island, waar de H35 ging ankeren, en Farne Islands kwamen we rond 18.00 uur aan bij de grote marina van Blyth, waar niets te beleven was. Alles was dicht, wel lekker diep, dat dan weer wel.
Volgende morgen, na een gratis overnachting, op weg naar Whitby.
Zwanenmeer in Blerick
grappig bankje in Arbroath