Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: navionics

navionics 23 juli 2022 06:54 #1409428

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4548
Ik heb nu per route een map in waypoints gemaakt en dat werkt, maar het is een erg omslachtige methode. Bestaat er een andere oplossing?
Dus hoe kan ik, op de Axiom plotter met Navionics kaart de route én de waypoints onzichtbaar maken?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 25 juli 2022 11:58 #1409820

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4548
In de app op mijn telefoon is het menu achter het pijltje links verdwenen. Ik kan daardoor de namen van mijn routes niet meer aanpassen.
Op mijn tablet (oudere versie Android) werkt het nog wel.

Zit dit menu som ergens anders? Hebben meer mensen hier last van?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 25 juli 2022 13:15 #1409839

Ben je wel ingelogd op je Navionics account? Bovendien moet ge gesynced zijn met je account.
Dan gaat het bij mij gewoon met menu->routes.
Pijltje ziet eens ik ook niet maar dat is we bij de Android app en de IOS app kan bes anders werken.
Ad
Laatst bewerkt: 25 juli 2022 13:16 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 25 juli 2022 14:52 #1409869

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4548
Ja, ik ben ingelogd en mijn account is gesynchroniseerd. Zowel op tablet als ok telefoon

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 31 juli 2022 16:00 #1411070

  • sparksnl
  • sparksnl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 141
Vraagje, wat houdt het stopbord in met het getal wat je soms ziet in navionics.
Wel even gezocht maar heb nog niet gevonden wat het aangeeft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 31 juli 2022 16:07 #1411077

  • Jappe
  • Jappe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 514
sparksnl schreef :
Vraagje, wat houdt het stopbord in met het getal wat je soms ziet in navionics.
Wel even gezocht maar heb nog niet gevonden wat het aangeeft.

De maximum-snelheid waarschijnlijk, komt bij je SOG te staan?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 31 juli 2022 16:49 #1411092

Bert65 schreef :
In de app op mijn telefoon is het menu achter het pijltje links verdwenen. Ik kan daardoor de namen van mijn routes niet meer aanpassen.
Op mijn tablet (oudere versie Android) werkt het nog wel.

Zit dit menu som ergens anders? Hebben meer mensen hier last van?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Op je telefoon kan je de naam aanpassen door eerst de route te selecteren, daarna in de onderbalk te kiezen voor Route / Details.
Feeling 326 di
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 04 feb 2023 16:02 #1456877

  • jkb
  • jkb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
Met veel moeite uitgezocht hoe ik routes vanaf de boating app kan synchroniseren naar de Raymarine Axiom 9. Onder Mijn gegevens staat "importeren/exporteren". Dan moet je naar "importeren van Card" . Klinkt onlogisch, maar goed. Dan moet je naar Navionic - Archive en Routes. Je ziet dan de routes van je Mobiel. Dan kun je één route tegelijk aanklikken. Maar dan krijg ik van een route van bijv 114 km in Frankrijk: "route gedeeltelijk geïmporteerd omdat de grenswaarde is bereikt".
Daar heb ik niks aan.
De vrije ruimte op de SD card in de plotter is circa 12 Gb.
De interne ruimte 498 Mb.
Komt dit de plotter en Navionics gebruikers bekend voor?
Teveel waypoints?
jkb
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 06 feb 2023 12:43 #1457435

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4548
Hat kan veel en veel simpeler, maar dat kost wel wat.
Je moet een abonnement op een kaart in je Navionics app hebben én je moet een kaart van dit jaar in je plotter hebben. Importeren en exporteren is niet nodig. De routes staan in je account en kun je bijvoorbeeld ook op de website maken.
Het is natuurlijk een schaamteloze vorm van vendor lock in, maar ik heb heb het er wel voor over.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 06 feb 2023 17:27 #1457500

  • jkb
  • jkb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
Volgens mij werkt dat zo niet. Tenminste bij mij niet. In mijn Boating app met abonnement komen de routes die ik op de PC in Navionics card viewer maak. Maar automatisch synchroniseren met mijn geldig abonnement van Navionics op de Raymarine Axiom 9 plotter werkt niet.
De support van Raymarine meldde mij inmiddels dat ik de juiste methode gebruik, zie hiervoor, met importeren. Bij het importeren worden de waypoints nog meer door een of ander technisch probleem. Korte routes importeren werkt wel.
Mvg Jan
jkb
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 08 feb 2023 16:43 #1457905

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Klopt helemaal. Een korte uitleg waarom de routes en waypoints niet direct in de plotter staan. Navionics heeft geen toegang tot het apparaat maar alleen tot het kaartje. Vandaar dat je op de plotter nog de functie importeren/exporteren moet gebruiken.
Als je op de Navionics website inlogt en je routes maakt in Chart Viewer zullen deze gesynchroniseerd worden met je account (Navionics app).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 09 feb 2023 11:54 #1458061

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4548
Dat verklaart het dan, ik maak alleen maar korte routes (tot nu toe nog niet meer dan 25 nm)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 15 aug 2023 14:30 #1502319

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4548
Om dit ook maar even hier aan te kaarten (pun intended), het synchroniseren lijkt nu helemaal niet meer te werken met de Axiom. ik kan geen enkele route meer synchroniseren van uit mijn mobiel (my routes archives) Het stomme os dat de app wel aangeeft een koppeling met de Raymarine te hebben. Ook geeft hij aan routes te ynchrobiseren, maar doet dat dus niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 16 mei 2024 13:25 #1560205

Na de 2 weken proefabonnement op mijn iPad mini 2 wilde ik abonneren maar de subscribe knop werkte niet , telkens de melding Transaction failed. Dus geabonneerd via mijn iPhone, dat ging prima maar nu krijg ik niet werkend op mijn iPad. Als ik inlog via de ipad dan krijg ik de melding trial expired en moet ik abonneren wat resulteert in de foutmelding zoals boven beschreven.
Wie kan mij helpen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 16 mei 2024 13:56 #1560218

App verwijderen van iPad. Ipad herstarten en dan via de app store de app opnieuw installeren, dacht dat het zoiets was.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics 20 mei 2024 08:16 #1560880

Heb ik gedaan maar helpt niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl