Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 03 mei 2018 06:15 #940170

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Waar op de Zuidoostlauwers staat daar ding? Ik heb hem niet gezien op onze trip naar NPZ.



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 mei 2018 07:07 #940179

Nee, klopt, is nog voorbij NPZ. Ergens op het wantij.
Afgelopen weekend naar Borkum/Baalman geweest.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 03 mei 2018 07:07 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2018 19:37 #941248

't Is al lang stil hier.
Poging tot reanimatie:
Waar staat deze spiksplinternieuwe plaets (boerderij)? Bonuspunt voor het waarom hij daar staat.

Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2018 19:47 #941253

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik ben er al wat jaartjes niet geweest, maar de plek doet me denken aan de hoek Jeltesloot / PM Kanaal. Is de boerderij die daar stond misschien vervangen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2018 19:53 #941257

Vlieter1 schreef :
Ik ben er al wat jaartjes niet geweest, maar de plek doet me denken aan de hoek Jeltesloot / PM Kanaal. Is de boerderij die daar stond misschien vervangen?

Hole in one, maar geen bonus.
De boerderij stond daar inderdaad op de hoek, maar de provincie wilde die hoek verruimen en dus het liefst die boerderij gewoon platgooien.
Uiteindelijk is dat ook gebeurd, maar er is een exacte kopie ervan gebouwd, 60 meter verderop.

Die hoekverruiming is natuurlijk heel fijn voor de scheepvaart (je kunt er nu plankgas doorheen), maar het is ook gedaan voor een betere toevloeiing van water naar het grote gemaal in Stavoren.
Dat Hooglandgemaal is het sterkste elektrisch gemaal van europa, schijnt het.

Jij mag!
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2018 19:57 #941260

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik had het net gevonden:
www.gemeentesudwestfryslan.nl/...attachment=1&c=48052

Ik kan niet bij mijn foto’s en geef de beurt door.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2018 20:36 #941273

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Ik raad nooit wat, dus ik grijp mijn kans. Lijkt me een lastige, waarbij ik dat bij praktisch alle foto’s denk. En die worden dan in een paar uur toch gelokaliseerd... .


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 06:59 #941330

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Wilde gok Bunschoten
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 07:32 #941338

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
De provincie is wel goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 08:00 #941357

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
andere gok dan maar
de eem bij eemdijk
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 14:38 #941472

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Geen idee waar het is maar de foto is een juweeltje. :)
O ja, mijn foto van 30 april, is van een ijsbreker in de zwaaikom van Purmerend bij, inderdaad, mijn sluis. ;)
Laatst bewerkt: 08 mei 2018 14:44 door Albert 45.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 14:46 #941475

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Eemdijk, Bunschoten, de provincie is nog steeds goed, de breedtegraad ook wel min of meer. Maar daar is alles ook mee gezegd.

Het was een prachtige tocht met zoon (7) en dochter (9). Dochter ligt nog te pitten en mist al dit moois. Zoon staat op de voorplecht en wiegt zachtjes heen en weer. De boot schommelt wat. De zon komt op.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 15:21 #941484

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
Vast voor mijn beurt...

Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 15:22 #941485

Albert 45 schreef :
Heb morgen geen tijd om op het forum te komen.
Na vanavond 23.00 uur kijk ik niet meer, dus dan is hij voor de liefhebber.

En ik zeg mooi niet waar het is, lekker puh. :)

Ah, je bent weer boven water, "morgen" was al bijna een week geworden :-)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 15:42 #941490

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
We zijn een week naar Friesland (Grote Gaastmeer) geweest.
Zeilen en voor anker liggen met een paar tussendoortjes naar Workum voor de nodige "boot"schappen.
Dion (Diwi) kwam nog even, gezellig, langszij met de rubberboot om de laatste nieuwtjes uit te wisselen.

Van morgen met een lekker oostelijk windje 3-4 bft. van Stavoren naar Andijk overgestoken en zijn, nu, weer even thuis.
Al met al met al een heerlijk weekje met veel zon en lui wezen gehad.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 15:58 #941495

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Prachtig plaatje inderdaad.
Ik denk aan de Vecht en probeer het met Loenen.
Laatst bewerkt: 08 mei 2018 15:59 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 18:09 #941525

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
De Vecht klopt, Loenen niet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 18:13 #941530

  • Jurrien
  • Jurrien's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 683
Uitermeer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 19:31 #941557

  • killroy
  • killroy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 379
Nigtevecht.

Frank
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 19:32 #941560

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Nigtevecht!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 19:49 #941573

  • killroy
  • killroy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 379
Heb helaas geen foto beschikbaar.

Frank
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 19:52 #941575

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Dan is ie open voor allen (behalve WADnWIND natuurlijk).
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 20:02 #941586

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7379
Strandweer afgelopen week. Maar welk strand.
Laatst bewerkt: 08 mei 2018 20:02 door rooiedirk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 20:05 #941588

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
is dat niet bij terschelling, links van de haveningang.

hoe heet het restaurant toch...... de walvis?

Gr Rob
Laatst bewerkt: 08 mei 2018 20:06 door roblisto.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2018 20:14 #941598

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7379
Nee daar is het niet.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.530 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl