Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 14 jan 2019 11:19 #1012456

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Gisteren was het er verbazingwekkend schoon. Net als bij de hoek Vierhuistergat/ Lutjewad en de Vlakte van Oosterbierum ter hoogte van Westhoek, waar we zaterdag zijn wezen kijken. De laarzen konden in de auto blijven (hoewel er bij de hoge waterstanden van de afgelopen tijd aardig wat slik op de kade van NPZ terechtgekomen is). Hulde aan eenieder die de handen uit de mouwen heeft gestoken!
Ik ga een nieuwe raadplaat opzoeken.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 jan 2019 20:44 #1012617

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
OK, een speciaal geval. Waar kijken we op uit?

Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 05:11 #1012670

Stiekem iets Duits?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 06:47 #1012674

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
laat ik maar eens aftrappen
hornhuizerwad richting schier
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 08:02 #1012685

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Hans: ook.
Ton: nee.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 08:16 #1012689

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
De Dollard met in de verte de Punt van Reide? Dus kijkend naar NW?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 08:24 #1012691

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Het is inderdaad de Dollard met o.a. de Punt van Reide. Maar de foto is gemaakt vanaf de dijk bij Ditzum, waar de Ems uitmondt in de Eems/Dollard. Dus we kijken in ZW richting.
Ik reken hem wel goed natuurlijk, want de vraag werd goed beantwoord.


Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 09:00 #1012695

Typisch duitse steentjes :-)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 11:07 #1012727

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Eclips schreef :
Het is inderdaad de Dollard met o.a. de Punt van Reide. Maar de foto is gemaakt vanaf de dijk bij Ditzum, waar de Ems uitmondt in de Eems/Dollard. Dus we kijken in ZW richting.
Ik reken hem wel goed natuurlijk, want de vraag werd goed beantwoord.

Hahaha.. ik had wel het vage vermoeden dat er iets niet klopte.
Vanuit de door mij genoemde gezichtshoek zou de Punt van Reide heel wat dichterbij zijn geweest en op het punt waar ik die aan de horizon vermoedde, lijkt een groepje bomen te staan. Terwijl de Punt van Reide niet tot nauwelijks hoge begroeiing kent.

Wel een leuke foto, omdat het gegeven van de sterk gebogen/geknikte kustlijn hier de clue is. Ondanks het feit dat er verder nauwelijks plaatsbepalende zaken te zien zijn, heb je dus toch een beetje richting.
Qua spelregels was deze natuurlijk op het randje, want in Duitsland genomen. Maar ik ben opportunistisch genoeg om daar niet moeilijk over te doen als mijn halfgoede antwoord wordt goedgekeurd..

De volgende is er één uit de oude doos (gemaakt in 1984). Ik weet het vaarwater, maar niet de exacte plek. De burg (hoewel monumentwaardig, wat mij betreft) is inmiddels misschien vervangen door een andere.
Wie weet waar dit is?:

Laatst bewerkt: 15 jan 2019 11:09 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 11:20 #1012731

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
lodewijk stegman schreef :

Hahaha.. ik had wel het vage vermoeden dat er iets niet klopte.
Vanuit de door mij genoemde gezichtshoek zou de Punt van Reide heel wat dichterbij zijn geweest en op het punt waar ik die aan de horizon vermoedde, lijkt een groepje bomen te staan. Terwijl de Punt van Reide niet tot nauwelijks hoge begroeiing kent.

Wel een leuke foto, omdat het gegeven van de sterk gebogen/geknikte kustlijn hier de clue is. Ondanks het feit dat er verder nauwelijks plaatsbepalende zaken te zien zijn, heb je dus toch een beetje richting.
Qua spelregels was deze natuurlijk op het randje, want in Duitsland genomen. Maar ik ben opportunistisch genoeg om daar niet moeilijk over te doen als mijn halfgoede antwoord wordt goedgekeurd..

Vanwege die spelregels had ik er ook bij vermeld dat het een "speciaal geval" betrof en specifiek gesteld "waar kijken we op uit?" Want het antwoord lag wel degelijk binnen Nederland.

Wat die plaatsbepalende zaken betreft: dat ben ik met je eens. Maar Duitse bestrating is natuurlijk ook aanknopingspunt En ik zie het, ook recentelijk, nog wel extremer. Er worden foto's geplaatst waar nog minder karakteristieken op te zien zijn, maar ze worden desondanks vaak (snel) geraden. Af en toe tot mijn stomme verbazing.

Wat je nieuwe betreft: ik heb geen flauw idee, maar er is vast iemand die snel met het antwoord komt.
Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 15 jan 2019 11:22 door Eclips.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 11:38 #1012738

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Reitdiep.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 12:32 #1012758

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Albert 45 schreef :
Reitdiep.

Het is inderdaad het Reitdiep.

Maar het zou wel leuk zijn als iemand de brug noemt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 12:37 #1012762

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Wierumerschouw?
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 12:41 #1012764

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Niet Wierumerschouw. Ik weet hem, maar ik mag niet meer.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 12:43 #1012765

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Eclips schreef :
Er worden foto's geplaatst waar nog minder karakteristieken op te zien zijn, maar ze worden desondanks vaak (snel) geraden. Af en toe tot mijn stomme verbazing.

Ik maakte opmerking ook omdat ik je foto in die zin een goede keuze vond. Bedoeld als lof, dus. Of, zoals je wilt: zó kan het ook.

Wat betreft die andere foto's met veel minder aanwijzingen: mijn mening daarover is bekend. Maar ik blijf een roepende in de woestijn.
Dat ze soms toch snel worden geraden komt voornamelijk omdat het clubje vaste deelnemers aan dit draadje nogal klein is geworden. Men kent elkaars vaargebied, dat vaak hetzelfde is, of sterk overlapt en met wat wegstrepen gaat het dan tóch vrij snel.
Laatst bewerkt: 15 jan 2019 13:34 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 13:38 #1012786

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Eclips schreef :
Niet Wierumerschouw. Ik weet hem, maar ik mag niet meer.

Ik weet hem inmiddels ook.

Het zaakje is gerestaureerd, maar ziet er nog grotendeels hetzelfde uit. Die kademuurtjes links en rechts zijn vrij karakteristiek.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 13:53 #1012788

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
lodewijk stegman schreef :
Eclips schreef :
Niet Wierumerschouw. Ik weet hem, maar ik mag niet meer.

Ik weet hem inmiddels ook.

Het zaakje is gerestaureerd, maar ziet er nog grotendeels hetzelfde uit. Die kademuurtjes links en rechts zijn vrij karakteristiek.

Ik denk dat het nog steeds dezelfde brug is als op de foto. Zo niet, dan is het een prima replica. Het plaatje kwam me bekend voor, maar ik veronderstelde zó hardnekkig dat het wel ergens in de Delta zou zijn dat ik pas getriggerd werd nadat Albert zei dat het het Reitdiep was.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 14:06 #1012791

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Eclips schreef :
Het plaatje kwam me bekend voor, maar ik veronderstelde zó hardnekkig dat het wel ergens in de Delta zou zijn dat ik pas getriggerd werd nadat Albert zei dat het het Reitdiep was.

In de tijd dat ik nog op de TU in Delft werkte, had ik vakanties van vier weken en ben ik vaak in het Noorden geweest.

Maar de tijd van lange vakanties is min of meer terug. Jammer genoeg werkt mijn vrouw nog, maar misschien moet ze me komend seizoen maar gewoon in het weekend komen opzoeken, ergens in een waddenhaven..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 15:17 #1012809

Eclips schreef :
lodewijk stegman schreef :

Hahaha.. ik had wel het vage vermoeden dat er iets niet klopte.
Vanuit de door mij genoemde gezichtshoek zou de Punt van Reide heel wat dichterbij zijn geweest en op het punt waar ik die aan de horizon vermoedde, lijkt een groepje bomen te staan. Terwijl de Punt van Reide niet tot nauwelijks hoge begroeiing kent.

Wel een leuke foto, omdat het gegeven van de sterk gebogen/geknikte kustlijn hier de clue is. Ondanks het feit dat er verder nauwelijks plaatsbepalende zaken te zien zijn, heb je dus toch een beetje richting.
Qua spelregels was deze natuurlijk op het randje, want in Duitsland genomen. Maar ik ben opportunistisch genoeg om daar niet moeilijk over te doen als mijn halfgoede antwoord wordt goedgekeurd..

Vanwege die spelregels had ik er ook bij vermeld dat het een "speciaal geval" betrof en specifiek gesteld "waar kijken we op uit?" Want het antwoord lag wel degelijk binnen Nederland.

Wat die plaatsbepalende zaken betreft: dat ben ik met je eens. Maar Duitse bestrating is natuurlijk ook aanknopingspunt En ik zie het, ook recentelijk, nog wel extremer. Er worden foto's geplaatst waar nog minder karakteristieken op te zien zijn, maar ze worden desondanks vaak (snel) geraden. Af en toe tot mijn stomme verbazing.

Wat je nieuwe betreft: ik heb geen flauw idee, maar er is vast iemand die snel met het antwoord komt.


Tot en met Greetsiel is eigenlijk Nederland...
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 15:24 #1012812

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
It Paradyske schreef :


Tot en met Greetsiel is eigenlijk Nederland...

Oh, maar dan heb ik nog een heel scala aan foto's voor deze rubriek! :woohoo:
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 15:36 #1012814

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9074
Eclips schreef :
It Paradyske schreef :


Tot en met Greetsiel is eigenlijk Nederland...

Oh, maar dan heb ik nog een heel scala aan foto's voor deze rubriek! :woohoo:

tot Bremerhaven!

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 15:46 #1012816

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
We gaan enigszins off-topic. De Duitsers schijnen het met bovenstaande overigens niet eens te zijn. Formeel is er nog altijd een grensconflict met Duitsland over waar in de Eems/Dollard precies de grens loopt.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 jan 2019 16:22 #1012827

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
het is de wetsingerbrug
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 jan 2019 16:09 #1013132

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
b100 schreef :
het is de wetsingerbrug

Correct. Nou had Albert al de helft van het antwoord, maar ik vermoed dat hij er geen probleem in ziet als jij de beurt krijgt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 jan 2019 17:22 #1013155

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
ik zal eebm zoekn
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.355 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl