Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 07:28 #1018366

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9074
TonMitz schreef :
Precies als je goed kijkt zie je het vierkante fabrieksgebouw van sloten op de achter grond. Ik verbaas me soms hoesnel dit soort lastige foto's geraden worden

Als ik bij de Ulepanne les geef, kom ik daar regelmatig. Ik verbaas me altijd dat 'jullie' die geultjes op het Wad goed raden.
Bij deze ook maar eens een mistig plaatje van mij. Waar worden we door 2 bruinvissen ingehaald?


instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 07:35 #1018367

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
La Mavare schreef :
Bij deze ook maar eens een mistig plaatje van mij. Waar worden we door 2 bruinvissen ingehaald?

Bruinvissen komen op het Wad niet tot nauwelijks voor (binnen de zeegaten te ondiep), dus dit moet wel Zeeland zijn. Meestal zie ik ze op de Oosterschelde, maar daar ken ik niet zoveel plekken met dergelijke boomgroepen achter de dijk. Ik gok daarom maar op het Keeten, c.q. Mastgat.
Laatst bewerkt: 02 feb 2019 07:36 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 07:43 #1018369

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9074
lodewijk stegman schreef :
La Mavare schreef :
Bij deze ook maar eens een mistig plaatje van mij. Waar worden we door 2 bruinvissen ingehaald?

Bruinvissen komen op het Wad niet tot nauwelijks voor (binnen de zeegaten te ondiep), dus dit moet wel Zeeland zijn. Meestal zie ik ze op de Oosterschelde, maar daar ken ik niet zoveel plekken met dergelijke boomgroepen achter de dijk. Ik gok daarom maar op het Keeten, c.q. Mastgat.

Volgens mij was het nog net Het Zijpe, we kwamen van Bru en waren net de hoek om. Goed gegokt!
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 07:48 #1018371

lodewijk stegman schreef :
La Mavare schreef :
Bij deze ook maar eens een mistig plaatje van mij. Waar worden we door 2 bruinvissen ingehaald?

Bruinvissen komen op het Wad niet tot nauwelijks voor (binnen de zeegaten te ondiep), dus dit moet wel Zeeland zijn. Meestal zie ik ze op de Oosterschelde, maar daar ken ik niet zoveel plekken met dergelijke boomgroepen achter de dijk. Ik gok daarom maar op het Keeten, c.q. Mastgat.

Bruinvissen gezien bij:
Den Oever
Kimstergat
Krommebalg/Westgat
Zoutkamperlaag
Valt wel mee dus.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 08:23 #1018380

It Paradyske schreef :
lodewijk stegman schreef :
La Mavare schreef :
Bij deze ook maar eens een mistig plaatje van mij. Waar worden we door 2 bruinvissen ingehaald?

Bruinvissen komen op het Wad niet tot nauwelijks voor (binnen de zeegaten te ondiep), dus dit moet wel Zeeland zijn. Meestal zie ik ze op de Oosterschelde, maar daar ken ik niet zoveel plekken met dergelijke boomgroepen achter de dijk. Ik gok daarom maar op het Keeten, c.q. Mastgat.

Bruinvissen gezien bij:
Den Oever
Kimstergat
Krommebalg/Westgat
Zoutkamperlaag
Valt wel mee dus.

Eems , Ems in duitsland , haven van Delfzijl en Harlingen www.rtvnoord.nl/nieuws/194036/...ot-in-haven-Delfzijl
( zie video's).
Ad
Delfzijl:


Harlingen:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 08:41 #1018387

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
Bruinvissen gezien bij:
Den Oever
Kimstergat
Krommebalg/Westgat
Zoutkamperlaag
Valt wel mee dus.

Dat valt niet tegen.

Mijn aanname (want meer is het niet) is gebaseerd op het feit dat ik ze altijd zie in diepe geulen of bij diepe plekken. De gele ton 'Rugvin' ligt niet voor niks voor de havenmond van Zierikzee. Dat is is een van dè plekken om Bruinvissen te zien. Voor die havenmond is het toevallig ook 50 m. diep. Ook in het Zijpe zie ik ze regelmatig. Daar is het plaatselijk 30 m. diep.
Op het Wad vind je buiten de zeegaten nergens dergelijk dieptes.

Maar goed, ze zijn er dus ook op het Wad.
Overigens wordt vermoed dat het gegeven dat ze zich binnengaats vertonen te maken heeft met een slechtere voedselsituatie in de noordelijke Noordzee, dus of ze hun bezoeken aan de Oosterschelde en het Wad als feestelijk ervaren staat te bezien.
Laatst bewerkt: 02 feb 2019 10:40 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 09:41 #1018416

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ik heb tot nu toe één keer een bruinvis gezien. Dat was op de Zuidoost Lauwers, dicht bij het Pieterburenwad.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 10:27 #1018428

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Probleem is dat je ze bij golven niet ziet. Ze zijn er (waarschijnlijk :-)) wel gewoon. Wij zien ze meestal op de noordzee, of inderdaad in een zeegat, bij vrijwel glad water. Ze vallen dan opeens heel erg op.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 10:41 #1018435

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
redshift schreef :
Probleem is dat je ze bij golven niet ziet. Ze zijn er (waarschijnlijk :-)) wel gewoon. Wij zien ze meestal op de noordzee, of inderdaad in een zeegat, bij vrijwel glad water. Ze vallen dan opeens heel erg op.

In rustige omstandigheden hoor je ze soms eerder dan dat je ze ziet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 10:59 #1018443

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
La Mavare schreef :
lodewijk stegman schreef :
La Mavare schreef :
Bij deze ook maar eens een mistig plaatje van mij. Waar worden we door 2 bruinvissen ingehaald?

Bruinvissen komen op het Wad niet tot nauwelijks voor (binnen de zeegaten te ondiep), dus dit moet wel Zeeland zijn. Meestal zie ik ze op de Oosterschelde, maar daar ken ik niet zoveel plekken met dergelijke boomgroepen achter de dijk. Ik gok daarom maar op het Keeten, c.q. Mastgat.

Volgens mij was het nog net Het Zijpe, we kwamen van Bru en waren net de hoek om. Goed gegokt!

Als de wal die we zien die van Flipland is, dan is het water inderdaad het Zijpe. Zijpe, Mastgat en Keeten lopen in elkaar over. Waar de grens tussen de een en de ander ligt weet niemand precies, geloof ik. Eerlijkheidshalve dacht ik naar Tholen te kijken..
Het Zijpe is wèl één van de plekken die ik hierboven noemde als een locatie waar ik nog al eens Bruinvissen zie.

De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 12:58 #1018473

Doet mij erg denken aan de oude veerstoep van Perkpolder
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 15:19 #1018525

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Berghout-2 schreef :
Doet mij erg denken aan de oude veerstoep van Perkpolder
Wim.

Het is inderdaad Perkpolder. De haven van waaruit, voor de Westerscheldetunnel, het veer Kruiningen - Perkpolder voer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 15:30 #1018531

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
lodewijk stegman schreef :
De haven van waaruit, voor de Westerscheldetunnel, het veer Kruiningen - Perkpolder voer.

Of niet voer. Want als het uit de vaart genomen was, werd dat gemeld bij de verkeersinformatie op de radio. En dat was toch vrij regelmatig, staat me bij.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 19:07 #1018606

lodewijk stegman schreef :
Berghout-2 schreef :
Doet mij erg denken aan de oude veerstoep van Perkpolder
Wim.

Het is inderdaad Perkpolder. De haven van waaruit, voor de Westerscheldetunnel, het veer Kruiningen - Perkpolder voer.

Tja, vorig jaar was ik daar met de auto. Ik was er verwonderd over dat er een luxe brede weg heenloopt, van niks naar nergens, en dat die weg net was opgeknapt. Zo te zien voor veel geld.

Ik ben zowat door m'n foto's heen, dus de nieuwe is een ouwetje van 2013. Niet zo moeilijk, dunkt me.
En het geeft wel een leuk kijkje in de stuurhut.
Wim.

Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 19:33 #1018616

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Haringvliet. We kijken naar de Haringvlietbrug. Aan bakboord is Zuid-Beijerland, ofwel "de Hitserse Kade".

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 feb 2019 19:35 #1018617

Ja hoor, Koert, dat is natuurlijk goed.
Het is aan u.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2019 09:16 #1018692

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Berghout-2 schreef :
En het geeft wel een leuk kijkje in de stuurhut.
Wim.

Met Dsluiting voor extra vermogen? :unsure:
En goede koffiebonen. :whistle:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2019 11:10 #1018725

Jutter schreef :
Berghout-2 schreef :
En het geeft wel een leuk kijkje in de stuurhut.
Wim.

Met Dsluiting voor extra vermogen? :unsure:
En goede koffiebonen. :whistle:

Haha, die D-sluiting was echt nodig, want de veer in de regulateur van de langzaamlopende Deutz was te sterk voor de morsebediening. Op de toerenteller kun je zien dat ik op kruissnelheid lag: 420 hele toeren per minuut.

En ja: koffie moet goed zijn. Scherp opgemerkt!
Proost!
Wim.
Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 03 feb 2019 11:19 door Berghout-2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2019 16:02 #1018782

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Volgende, lijkt me lastig...

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2019 16:46 #1018794

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Gokje:
Haringvliet, bakboord middelharmis, voor je de ondiepte slijkplaat.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2019 17:55 #1018815

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
delaat72 schreef :
Gokje:
Haringvliet, bakboord middelharmis, voor je de ondiepte slijkplaat.

Heeel warm! Maar dat is niet de Slijkplaat daar aan stuurboord vooruit....

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2019 06:51 #1018903

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
zien we daar het werkvaarverkeer voor het nieuwe eiland?
voor Middelharnis?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2019 07:28 #1018906

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
TonMitz schreef :
zien we daar het werkvaarverkeer voor het nieuwe eiland?
voor Middelharnis?

Geen werkvaarverkeer maar het nieuwe eiland zelf! Dichterbij zag het er zo uit in november:



De beurt is voor jou.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2019 07:31 #1018907

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
KoertM schreef :
delaat72 schreef :
Gokje:
Haringvliet, bakboord middelharmis, voor je de ondiepte slijkplaat.

Heeel warm! Maar dat is niet de Slijkplaat daar aan stuurboord vooruit....

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

ik geef hem aan de Laat
ik had hem nooit geweten zonder zijn voorzet
Ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2019 07:56 #1018912

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Helaas geen fotos om te plaatsen, ik geef hem dus terug of aan de eerst volgende. :lol:
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.350 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl