Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2024 10:29 #1544587

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Wadloper schreef :

Is dit de IJsselmeerkust ter hoogte van Hindelopen?

Bij ons in Friesland was de wind Zuid, met een heel klein beetje Oost erin.

IJsselmeerkust ja, thv Hindeloopen nee. Wel heel warm.
Laatst bewerkt: 04 mrt 2024 10:31 door holrobert.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2024 10:48 #1544598

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Makkum, Holle Poarte, vermoed ik.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2024 10:50 #1544599

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Dat is de andere kant op heel warm. Blijft er nog 1 plek over.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2024 13:18 #1544636

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
holrobert schreef :
Dat is de andere kant op heel warm. Blijft er nog 1 plek over.

Dat was een hint, vind ik. Dan gok ik nog een keer op het strand ten N van de haveningang van Workum
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2024 13:44 #1544641

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Wadloper schreef :
Dat was een hint, vind ik. Dan gok ik nog een keer op het strand ten N van de haveningang van Workum

Zeker een hint. Strand Workum is goed.

Nu mag je 2 foto's plaatsen ;)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mrt 2024 18:57 #1544705

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
holrobert schreef :
Wadloper schreef :
Dat was een hint, vind ik. Dan gok ik nog een keer op het strand ten N van de haveningang van Workum

Zeker een hint. Strand Workum is goed.

Nu mag je 2 foto's plaatsen ;)

Okee; hier is nummer één:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2024 10:11 #1544773

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
In het buitenlandse zusterdraadje wordt Harwich binnen luttele minuten geraden, maar het laatste plaatje ligt toch weer iets moeilijker, kennelijk.

Hint nummer 1: het is, volgens de definitie van Eigenwijs, geen getijdenhaven.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2024 11:32 #1544794

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Maar het gaat wel omhoog en omlaag daar als het Zierikzee is.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2024 11:55 #1544806

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Jutter schreef :
Maar het gaat wel omhoog en omlaag daar als het Zierikzee is.

Het is Zierikzee..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mrt 2024 20:00 #1544928

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
Shit. Had ik kunnen weten. Goed gedaan.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 10:39 #1545942

lijkt wel of alles is stilgevallen,
ff een gemakkelijke
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 10:44 #1545946

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5465
Dirk-McGregor schreef :
lijkt wel of alles is stilgevallen,
ff een gemakkelijke

als tie makkelijk is=Heeg
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 10:57 #1545947

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Veerse Meer. Misschien ter hoogte van het haventje van Geersdijk. Kijkend in ZO-richting.
Laatst bewerkt: 11 mrt 2024 11:02 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 11:16 #1545948

niet Heeg,

wel op het Veerse meer, maar waar juist?

niet Geersdijk
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 11:45 #1545958

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Dirk-McGregor schreef :
niet Heeg,

wel op het Veerse meer, maar waar juist?

niet Geersdijk

Mag "wel op het Veerse Meer" als een hint worden beschouwd? Want nu heb ik plek wèl, denk ik.
Laatst bewerkt: 11 mrt 2024 11:45 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 11:53 #1545961

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5465
Van mij wel...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 12:29 #1545977

van mij mag dat zeker, was eigenlijk wel een hint hé
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 12:33 #1545978

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Dirk-McGregor schreef :
van mij mag dat zeker, was eigenlijk wel een hint hé

Okee. Dan denk ik dat het zo'n beetje voor het Fletcher hotel is, in de bocht bij de Oranjeplaat. De blik is naar ONO gericht, Kijken naar de Bastiaan de Langeplaat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 12:40 #1545979

  • RickVis2
  • RickVis2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 915
Zien we rechts de Schotsman? Op het Veerse Meer dus?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 12:54 #1545982

Wadloper schreef :
Dirk-McGregor schreef :
van mij mag dat zeker, was eigenlijk wel een hint hé

Okee. Dan denk ik dat het zo'n beetje voor het Fletcher hotel is, in de bocht bij de Oranjeplaat. De blik is naar ONO gericht, Kijken naar de Bastiaan de Langeplaat.

het is inderdaad voor het fletcher hotel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 13:02 #1545985

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Dirk-McGregor schreef :
het is inderdaad voor het fletcher hotel

Nog een makkelijke:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 14:18 #1545997

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Schelphoek
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 14:26 #1546000

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertRM schreef :
Schelphoek

Dat is de plek.
Foto is van een paar jaar geleden. De meerboei op de foto (er lagen er ooit drie) ligt er niet meer. Links van het midden drijft een installatie voor het kweken van zeewier. Of die er nog ligt weet ik niet. Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest. Hij lag nogal lullig; min of meer in de ingang. Links van de kade, die in de achtergrond zichtbaar is ligt de relatief diepe kom, die naar mijn idee de beste ankerplek in de Schelphoek is.
Laatst bewerkt: 11 mrt 2024 15:37 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 14:52 #1546006

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
De twee keer dat ik in de Schelphoek lag beviel het maar matig. Onrustig water met golven en wind uit het zuiden (HW natuurlijk midden in de nacht) en een andere keer veel verkeersherrie (motoren) vanaf de proviciale weg bij een noorden wind.

Hier lig je ook niet rustig. Die artistieke stronk wel!


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mrt 2024 15:09 #1546012

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertRM schreef :
De twee keer dat ik in de Schelphoek lag beviel het maar matig. Onrustig water met golven en wind uit het zuiden (HW natuurlijk midden in de nacht) en een andere keer veel verkeersherrie (motoren) vanaf de proviciale weg bij een noorden wind.

Tja. Je moet wèl een beetje je moment kiezen. Dat geldt voor elke ankerplaats. De provinciale weg heb ik daar, eerlijk gezegd, nog nooit gehoord. En ik heb er heel wat vaker dan twee keer gelegen.
Maar wat anti-reclame is prima.. Tijdens de coronatijd schijnen er dagen te zijn geweest dat er tientallen boten voor anker lagen!
Hier lig je ook niet rustig. Die artistieke stronk wel!

Mooie foto!

De Zaag. Het water is de Nieuwe Maas. De torenflat aan de overkant staat in Bolnes.
Laatst bewerkt: 11 mrt 2024 15:13 door Wadloper.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.611 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl