Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 16 mrt 2024 18:28 #1547014

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Berghout-2 schreef :
Raak!
Een bijzonder gebied waar veel gaat veranderen. Er komt een kompleet vakantiedorp.

Omdat je er redelijk beschut kunt liggen, hoop ik er nog een keer droog te vallen, voor dat vakantiedorp er is. E.e.a. te combineren met een nieuw bezoek aan Paal, dat ook een bijzondere plek blijft, om van daaruit eens even te gaan kijken hoe het ondertussen gesteld is met de beruchte Hedwigepolder.

De volgende:

Laatst bewerkt: 16 mrt 2024 18:29 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mrt 2024 18:41 #1547018

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Beetje off-topic, maar dan is Topo GPS een leuke app. Topografische kaart van heel NL, en je kan andere landen erbij kopen. Gpx files kan je er in downloaden (ik gebruik dat bijvoorbeeld voor kajak- en wandelroutes).

Dat is inderdaad een hele prima app. De volledige topografische kaart 1:25.000 van Nederland voor die app kost een paar euro. Elke openbare weg, maar ook elke openbaar pad staat erop.
Ik gebruik de app, met de bijbehorende kaarten, overal in Europa. In Frankrijk en ander buitenlanden kun je de kaart per 'tegel' kopen en je aanschaf op die manier afstemmen op het gebied waar je actief wil zijn. De Franse topografische kaarten zijn ook prima, maar of de weg c.q. pad openbaar is, is niet altijd duidelijk. Soms stuit je al wandelend op hekken met een bord proprieté privé..
Laatst bewerkt: 16 mrt 2024 18:41 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mrt 2024 18:42 #1547019

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Biesbosch
Laatst bewerkt: 16 mrt 2024 18:42 door JB-NL.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mrt 2024 18:43 #1547020

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
JB-NL schreef :
Biesbosch

Ja, maar wáár in de Biesbosch? Het plaatje biedt de nodige aanknopingspunten, naar mijn idee.
Laatst bewerkt: 16 mrt 2024 18:43 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 11:59 #1547129

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
De hint van vandaag is: probeer toch maar 's wat te snuffelen op Google Maps in de 'satelliet'-modus. Het en huis en de hoogspanningsmast zijn beiden te vinden.

Calculeer daarbij in dat de foto met een tele-objectief is gemaakt, waardoor de afstanden wat in elkaar worden gedrukt. De mast staat verder van het huis dan op de foto het geval lijkt.

Veel succes!
Laatst bewerkt: 17 mrt 2024 12:01 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 12:01 #1547130

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Wadloper schreef :
De hint van vandaag is: probeer toch maar 's wat te snuffelen op Google Maps in de 'satelliet'-modus. Het en huis en de hoogspanningsmast zijn beiden te vinden.

Veel succes!

ben er zelfs diverse malen langs gevaren...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 12:02 #1547132

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
JB-NL schreef :
Wadloper schreef :
De hint van vandaag is: probeer toch maar 's wat te snuffelen op Google Maps in de 'satelliet'-modus. Het en huis en de hoogspanningsmast zijn beiden te vinden.

Veel succes!

ben er zelfs diverse malen langs gevaren...

Mja. Dat kan ik niet goed rekenen..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 12:21 #1547138

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Wadloper schreef :
JB-NL schreef :
Wadloper schreef :
De hint van vandaag is: probeer toch maar 's wat te snuffelen op Google Maps in de 'satelliet'-modus. Het en huis en de hoogspanningsmast zijn beiden te vinden.

Veel succes!

ben er zelfs diverse malen langs gevaren...

Mja. Dat kan ik niet goed rekenen..

haha...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 16:12 #1547187

Keesje Killeke vlakbij Amaliahoeve
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 16:15 #1547188

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Dirk-McGregor schreef :
Keesje Killeke vlakbij Amaliahoeve

Exact!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 16:51 #1547197

waar wordt mijn bootje op sleeptouw genomen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 19:29 #1547224

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
Goese Meer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mrt 2024 23:51 #1547242

JB1280 schreef :
Goese Meer?

wel een meer , maar niet het Goese
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mrt 2024 14:15 #1547342

Dirk-McGregor schreef :
JB1280 schreef :
Goese Meer?

wel een meer , maar niet het Goese


ff een hint, het is wel de juiste provincie
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mrt 2024 15:17 #1547776

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Veerse Meer, Oranjeplaat?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mrt 2024 18:22 #1547835

KoertRM schreef :
Veerse Meer, Oranjeplaat?

ja die is goed
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mrt 2024 18:52 #1547839

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Volgende:


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mrt 2024 20:50 #1547866

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Zo moeilijk toch niet?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mrt 2024 23:01 #1547889

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Zelfs Google weet het.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mrt 2024 12:56 #1547983

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Andere hoek:


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mrt 2024 13:04 #1547984

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
KoertRM schreef :
Andere hoek:



Is t Waar(d)? ;)

De parel van t Haringvliet?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mrt 2024 13:09 #1547986

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
La Mavare schreef :
Zelfs Google weet het.

Wat JB-NL bedoelt met "zo moeilijk toch niet?" is niet helemaal duidelijk, maar "zelfs Google weet het" begint een beetje te lijken op spelbederf.

We weten al een tijdje dat dit soort plaatjes door GoogleLens heel snel worden herkend. Dat "zelfs Google" het weet, is daarom geen nieuws. Maar jij wist het kennelijk niet, want je hebt GoogleLens geraadpleegd om erachter te komen. Met alleen GoogleMaps en Streetview vind je deze toren namelijk niet.

Ik zie trouwens nu net dat JB-NL ongeveer hetzelfde spelletje speelt. Tamelijk flauw, wat mij betreft.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mrt 2024 13:15 #1547988

Ik ben afgelopen jaar hier regelmatig langsgevaren, maar had toch ook google nodig om het te vinden. Dat heb je als deze toren er nog niet zo lang staat.
Feeling 326 di
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mrt 2024 13:56 #1547996

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Al met al staat het antwoord er nog steeds niet. Het Haringvliet is best groot.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mrt 2024 14:03 #1548001

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1137
Wadloper schreef :
La Mavare schreef :
Zelfs Google weet het.

Wat JB-NL bedoelt met "zo moeilijk toch niet?" is niet helemaal duidelijk, maar "zelfs Google weet het" begint een beetje te lijken op spelbederf.

We weten al een tijdje dat dit soort plaatjes door GoogleLens heel snel worden herkend. Dat "zelfs Google" het weet, is daarom geen nieuws. Maar jij wist het kennelijk niet, want je hebt GoogleLens geraadpleegd om erachter te komen. Met alleen GoogleMaps en Streetview vind je deze toren namelijk niet.

Ik zie trouwens nu net dat JB-NL ongeveer hetzelfde spelletje speelt. Tamelijk flauw, wat mij betreft.

Daarom is het ook zo leuk om een object (huisje, windmolen) te plaatsen dat op zich niet zo uniek is maar wel op een enigszins unieke plaats staat. Ik heb al twee keer een gefrustreerde reactie van een Google Lens gebruiker gehad :cheer: , terwijl het goed te raden was door iemand die er geweest is.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.590 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl