Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 31 juli 2024 08:50 #1575217

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Zou zeggen , t stroomt
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 juli 2024 16:54 #1575313

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
niet oudbeijerland en ook huizen niet
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 juli 2024 17:05 #1575315

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6810
Harderwijk?
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 juli 2024 20:20 #1575355

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
ja harderwijk
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 10:26 #1575676

Palomine is aan zet...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 18:04 #1575765

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6810
Excuus, had het even gemist.

De volgende.


Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 18:08 #1575767

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Markermeer, kijkend naar IJmeer?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 18:18 #1575770

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6810
Niet bij het IJmeer.
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 18:24 #1575773

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Ik ken het plaatje, zal morgen bij de goede oplossing vast een Oh Ja moment opleveren.
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 18:33 #1575781

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Nadering van Volendam, de dijk vanaf Marken, links marken?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 18:35 #1575783

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6810
JB-NL schreef :
Nadering van Volendam, de dijk vanaf Marken, links marken?

Ingang van de Gouwzee inderdaad. Jouw beurt.
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 18:36 #1575784

  • Hinangin
  • Hinangin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 71
Marken, zien landtong. Kijken rechts de Gouwzee in. Rechts buiten beeld ligt Volendam
Te laat zie ik
Laatst bewerkt: 02 aug 2024 18:37 door Hinangin.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 18:42 #1575786

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
En ja hoor, mijn OHja moment.
Herkende het nadat ik eerste antwoord gegeven had.
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 19:15 #1575792

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32544
Dat heet de Bukdijk

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 19:31 #1575796

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6810
Calidris schreef :
Dat heet de Bukdijk

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord aan boord van een bruine vloot charter uit Monnickendam dat die dijk in opdracht van de Duitse bezetter werd gebouwd om Marken met het vaste land te verbinden. Het verhaal ging dat na het einde van de oorlog de aanleg gestaakt is tot waar de dam nu eindigt en dat later de verbinding van Marken naar het vaste land aan de andere kant is aangelegd.

Voor wat het waard is.
Not all who wander are lost
Laatst bewerkt: 02 aug 2024 19:32 door Palomine.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 19:39 #1575798

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32544
Palomine schreef :
Calidris schreef :
Dat heet de Bukdijk

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord aan boord van een bruine vloot charter uit Monnickendam dat die dijk in opdracht van de Duitse bezetter werd gebouwd om Marken met het vaste land te verbinden. Het verhaal ging dat na het einde van de oorlog de aanleg gestaakt is tot waar de dam nu eindigt en dat later de verbinding van Marken naar het vaste land aan de andere kant is aangelegd.

Voor wat het waard is.

Die dijk was het 1e werk van de markerwaard, wellicht in oorlogstijd?
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 aug 2024 20:06 #1575807

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Aansluitend...
Bijlagen:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 aug 2024 06:40 #1575848

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Block van kuffeler denk ik
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 03 aug 2024 06:41 door Ton Mitz.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 aug 2024 07:14 #1575853

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Ton Mitz schreef :
Block van kuffeler denk ik

Denk dat je dat goed denkt..
Voor jou.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 aug 2024 07:28 #1575855

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 aug 2024 14:33 #1575900

  • Hinangin
  • Hinangin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 71
Lemmer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 aug 2024 15:00 #1575901

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Lemmer inderdaad
Voor hinangin
Maar welke jachthaven?
Grapjassen in lemmer
De gemeentehaven is afgesloten, er ligt een ponton dwars voor de ingang
Elke vaste ligplaats houder is eruit gegooid, inclusief de house boats
De haven wordt volgeplempt met andere house boats, alles voor de verhuur
Einde verhaal voor ons bootjes volk
De haven waar ik lag is verboden voor passanten,
Tenzij je er werkzaamheden laat verrichten
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 aug 2024 15:11 #1575903

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32544
Welke haven is dat dan?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 aug 2024 15:12 #1575904

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32544
In Nijdinges hebben we het tij weten te keren voor de verhuur van houseboats die niet konden varen

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 aug 2024 15:28 #1575911

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Waar wij lagen is de haven naast ij beton
Watersportcentrum lemmer
Geen passanten toegestaan
Er gaat ook daar een stukje haven op de schop voor dikke strijkijzers en grote catamarans
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.782 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl