Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs? 2.

Waar varen we langs? 2. 23 feb 2026 17:13 #1672746

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 23 feb 2026 17:18 #1672749

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6807
Calidris schreef :
Friesche Vlaak / Vaarwater voor Friesche kust van kornwerd naar stavoren met NO windje.

Daar dacht ik ook aan. Bij de Boontjes zou je verwachten tonnetjes te zien op de foto.
Not all who wander are lost
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 23 feb 2026 18:07 #1672757

  • kwillems
  • kwillems's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 700
Boontjes zijn niet gezond deliciousmagazine.nl/foodnieuw...-ze-niet-goed-kookt/
Ik zeg het al jaren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 23 feb 2026 18:55 #1672770

kwillems schreef :
Boontjes zijn niet gezond deliciousmagazine.nl/foodnieuw...-ze-niet-goed-kookt/
Ik zeg het al jaren.

Wel een beetje click bait dit zo ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 23 feb 2026 19:03 #1672771

swblom schreef :
SperzieBoontjes

De Boontjes bij Zürich is goed.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 24 feb 2026 07:41 #1672812

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1135
Waar was de brug kapot?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 24 feb 2026 07:58 #1672818

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5458
Waar niet?


;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 24 feb 2026 15:09 #1672879

  • EelkoL
  • EelkoL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 404
Dokkumer Nieuwe Zijlen?
1/2 Dufour 34 Performance
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 24 feb 2026 15:34 #1672884

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Nijesyl?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 24 feb 2026 17:31 #1672899

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1135
Inderdaad, Nijesyl. Hij is voor rooiedirk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 24 feb 2026 17:57 #1672901

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32534
Spoorbrug Nijesyl, niet de verkeersbrug. leuk dag, vooral rustig. Totdat rond 1600 alles weer werkte en 20 minuten lang 1 stroom schepen voorbij. :cheer:

Stond er bij en keek er naar......
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 05:24 #1672928

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1135
Ik zag je staan, wij waren 's ochtends op tijd voor de eerste draai van 9:00.
De hele dag liggen wachten. Omvaren via Workum had ook geen zin omdat alle spoorbruggen er uit lagen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 07:39 #1672935

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Deze dan maar.
Laatst bewerkt: 25 feb 2026 07:39 door rooiedirk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 07:59 #1672936

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Ik liep daar gister nog met de hond, foto paar jaar geleden, toen heb ik je daar wel zien liggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 08:24 #1672940

Het Schoor?
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 10:07 #1672959

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
helmsman 38 schreef :
Het Schoor?
Daar had ik nog nooit van gehoord, maar volgens wikipedia heb je gelijk :) Ik ken het als Peasens-Moddergat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 11:01 #1672973

Ik had ff gezocht naar een steendammetje ergens rond Dokkum.
Ben er nog nooit geweest en denk dat zo zal blijven.
Waar is dit plaatje geschoten?
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 11:26 #1672978

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
't Schoor (it Skoar) ligt 4 mijl verder.
Paesens Moddergat naast de Paezemer loanen is correct.

P.s
Het dammetje bij't Skoar heeft ook niet zo'n zij-dam én geen weg er naast.
Laatst bewerkt: 25 feb 2026 15:30 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 11:42 #1672979

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 15:55 #1672999

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Vanmiddag met hondje naar het Schoor geweest, dat dijkje ziet er zo uit:



Op de achtergrond zie je daar Ameland, op Dirk's foto zie je Schier, ook foto van vanmiddag:



Droogvallen? heel goed uitkijken daar, Stikt van de rijsdammen, deze winter maakte ik deze foto er nog:

Laatst bewerkt: 25 feb 2026 16:17 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 16:19 #1673003

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Oops foutief goed gerekend. Dat Dammetje van t'Schoor noem ik dan weer bij Ternaard :)
Daar 'droog'vallen gaat niet echt, je zakt tot je waterlijn in de modder. Maar je ligt wel lekker beschut tegen een dikke SWer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 19:12 #1673012

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Tja, wat nu gedaan, zal ik maar een foto plaatsen:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 20:55 #1673032

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Splitsing Vaarwater naar Oostmahorn / Nieuwe Robbengat, eilandje bij de de sluis?

Edit: dat klopt niet, zie ik nu op de kaart; de scheidingston zou andersom gekleurd moeten zijn.
Laatst bewerkt: 25 feb 2026 20:59 door Vlieter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 21:09 #1673035

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Wel warm
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar varen we langs? 2. 25 feb 2026 21:24 #1673042

Ga je hier linksaf naar de haven van noorderschans en rechtdoor naar de alter Hafen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl