Zo, achterhut zit er ook in
Die was wel even wat moeilijker dan de punt, met al die hoekjes en dingetjes etc.... Dus ondanks een paar kleine snijfoutjes en bobbeltjes heeeeel erg tevreden.
Gouden tip kwam van It Paradyske: de Polymax! Bij de punt best zitten tobben met alleen de Eurocol 540, omdat de die precies goed genoeg gedroogd moet zijn om te plakken. Doe je te vroeg: laat het gelijk los, ben je iets te laat, tja, dan plakt het niet meer.
Omdat die Eurocol wel super lijm moet zijn, heb ik de grootste vlakken met die lijm ingesmeerd en de randen vlak voor het plakken met Polymax. Zo bleven de lappen gelijk goed zitten!
Dus voor de mensen die het ook willen proberen: Polymax! Of zoals ik het deed met Eurocol en de randen met Polymax.
Verder nog een tip: zorg dat alles netjes is weg gewerkt of maak koofjes o.i.d. Klinkt logisch, maar ik had de oude bekleding er afgehaald en terug geplakt zoals alles was / zat. Nu zie je langs de zijkant overals pukkels zitten om de 5 cm van de blindklinkmoeren van de voetrail. Als ik had geweten dat dit het zicht zo verstoorde dan had ik er een hoeklijntje / koofje om heen gezet zodat het er strak uit ziet. Het zelfde voor de stroomdraadjes: knip ze maar door (als het kan), leg ze langs de zijkanten en maak er een koofje omheen. Dan krijg je een super strak resultaat. Helaas is dat bij mij ietsje minder (maar 't valt mss alleen maar op als je het weet), maar ik ga het niet meer los halen en opnieuw beginnen....
Succes!
En ik heb nog een paar kilo Eurocol 540 over, mag weg voor een klein prijsje. Ik moet de wc nog bekleden en dat ik pas van de winter of voorjaar doen. En volgens mij kan je die emmer niet zo lang bewaren als deze al geopend is.