Dank voor alle reakties! We komen er wel
De kachel krijgt voldoende lucht, ik heb een gecombineerde huiddoorvoer met een uitlaat en een inlaat. Ik heb de kachel getest met zowel de slang vast als de slang los, er is dan geen verandering te zien. Eerder was ook nog de combustion fan stuk, toen rookte de kachel als een waanzinnige. Dat is nu opgelost.
Het gele lampje duidt het volgende aan (uit instrukttie vertaald)
1. Zet de schakelaar op "start heat". Het groene lampje gaat nu branden.
2. Wanneer de gele lamp aan gaat( na 5-10 min) dan gaat de verwarming naar de instel positie van de temperastuurcontrole. (de output van de heater kan dus tot dat de gele lamp brandt nog niet worden geregeld)
NB: bij de eerste start, of wanneer de toevoerpomp leeg is, zijn mogelijk twee startpogingen nodig. De branstofpomp zuigt een colom aan van 0,5 meter/ min., gemeten op de transparante leiding.
(bij mij is de leiding iets minder dan 1 meter lang).
Het doorprikken van de nozzle zal ik aankomend weekend proberen, ik haal dan de boel weer uit elkaar.
Ik wil dan meteen eens testen of de beide sensoren wel werken. (re-cooling thermostat and Overheating thermostat) Iemand een idee wat een re-cooling thermostat precies doet ? Ik probeer het wel maar heb niet zoveel verstand van elektronika.
Ik heb ook een storingstabel, die overigens niet veel geheimen prijsgeeft, maar het volgende kan iets opleveren:
Brander start en ontsteekt, maar valt uit op safety circuit:
1' te weinig brandstoftoevoer
2' Re-cooling thermostat onderbreekt niet (does not break)
Maar even verder staat dat wanneer de re-cooling thermostat niet onderbreekt, dan blijven de fans draaien en de gele lamp gaat niet uit.
het wordt er niet eenvoudiger op, misschien is er iemand die zo'n kachel heeft en weet hoe hij normaliter zou moeten werken ?
Nog iets, de kachel heeft maar twee sensoren (de twee thermostaten als hierboven) verder zit er een temperatuurregelaar op de control unit die verbonden is met een printplaat in de kachel. Daar zit ook een stelschroefje op de printplaat waarmee je het vermogen kan instellen. ik heb daar nog maar niet aan gedraaid, anders raak ik helemaal de weg kwijt.
Het grappige is dat de vorige eigenaar vertelde dat de kachel een service beurt heeft gehad en daarom nog niet gemonteerd was.
Dank
Marco