MrAndyvanduinen schreef :
Omdat de levering meer dan drie weken ging duren en ik met hemelvaart toch wilde varen heb ik de motor naar Johan Boerman Motoren in Baarn gebracht. Uiteindelijk was het niet het membraam maar de krukaskeerring. Dit zou een dure reparatie worden maar een provisorische reparatie waarbij een de motor nog een klein beetje olie zou lekken kon ook. Omdat ik toch liever zeil dan de motor gebruik vind ik het allemaal prima.
krukaskeerring een dure reparatie? pff wat een onzin. tis alleen een lekker klusje als het de onderste is omdat het blok van de staart moet.
de onderste keerring zit onder in het carter. als het blok er af is kan je er zo bij.
Die keerring kost een euro of 7.
de bovenste zit onder het vliegwiel en kost hetzelfde. wanneer je het vliegwiel er af trekt met een vliegwieltrekker zie je hem zo zitten.
als de motor lekt op de onderste krukas keerring is er geen olie zichtbaar op het blok, dit loopt zo de staart in.
en een noodreparatie ervoor is om die reden ook flauwekul omdat het gewoon niet reparabel is als het al lekt. een provosorische reparatie is alleen dikkere olie. en dat is geen reparatie of oplossing, enkel uitstel