Het is geen membraam! Dit is de reed valve,,, nee als ie niet verbogen is dan kan er weinig stuk aan gaan, belangrijk is dat de plaatjes strak op de zitting liggen , omdraaien van de plaatjes wil dit wel eens verbeteren.
De reedvalve zorgt er voor dat het mengsel bij de spoelslag niet terugloopt naar de carburateur , het is een one way valve.
Het klinkt alsof je 3.5AC te weinig benzine krijgt of teveel lucht , je zei dat je de carburateur schoon hebt gemaakt? Heb je ook onderdeel 2,3, en 4 van pagina 11 van de partslist los gehad en schoongemaakt?
Ik heb er twee, een P65 (voorloper) en de 3,5AC , de latere AC heeft een slangetje aan de zijkant van het blokje zitten die naar de cilinder zijkant loopt (komt uit in de spoelpoort) …. dit slangetje kan lek zijn een valse lucht veroorzaken.
Ook zit er an de blok zijde van dit slangetje een terugslag klepje, deze kun je niet vervangen en is niet meer te krijgen , als dit klepje niet werkt dan heb je ook valse lucht. Yamaha heeft dat ding erin gelijmd.
Je kunt het klepje testen door er aan te blazen of te zuigen. Als hij niet werkt dan gewoon beide aansluitingen afdoppen.
Mijn AC wou niet goed lopen op een 75 ik heb 85 en 90 geprobeerd . op 85 loopt hij donkerbruin (iets te rijk ) maar loopt goed. op 90 liep ie te rijk en ging 4 takten , met 75 sloeg ie telkens af bij gas geven.
85 was voor mij dus de beste optie.
succes