Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Iemand ooit gedaan ?

Iemand ooit gedaan ? 16 juli 2022 12:32 #1407668

Bij mij: 500 Watt, ook 2 knoop, 3 ton.
Dus bij 1700 Watt haal jij wel een knoop of 3, ik denk zelfs tegen de 4.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 16 juli 2022 14:10 #1407686

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189
Dat lijkt me wel heel optimistisch. Zelfs die 4 cilinder Perkins bewoog de boot slechts met 5 knoop op 1500 tpm. Het kon wel harder maar dat wilde ik niet, het bootje is 80 jaar oud, het stuwlager zit vast aan een 80 jaar oude wrang die dan weer vast zit aan de huid. Ik weet niet eens hoe de verbinding daar is.
Als ik 2 knoop haal ben ik heel tevreden. Zelfs tijdens het zeilen. Ik doe graag nachtvaarten omdat het weer hier in Griekenland s´nachts veel rustiger is als overdag. Zo bijvoorbeeld de vaart van Nafplion aan het Noordelijke eind der Argos zee richting zuid. Wil je richting zuid dan heb je overdag altijd tegenwind. S´nachts echter heb je rustige Noordenwind. Anderen dieselen de hele dag om zuid te gaan, ik zeil s´nachts. Mijn bootje loopt dan 2 tot 4 knopen en ik geniet het enorm. De door dieselmotoren veroorzaakte golven zijn weg, je hoort ook het alwezige dieselgeruis van honderden jachten niet (afgezien van enkele vissers) en je hoort grote vissen en dolfijnen kilometers ver. Ze komen ook vaak heel dicht bij de boot kijken, kun je nagaan wat een zintuigen die hebben om in het stikkedonker te komen “kijken” Ik heb die vaart zo´n 10 keer gedaan, ben behalve wat grote vissers nooit iets tegengekomen. Of toch, eens een cruiseschip.
Tegen de morgen ben ik dan door Spetses strait, bij het draaien van de wind (als de zeebries doorzet) heb ik dan weer bakstagwind richting oost en Hydra.
Slaap ? De Noordenwind begint pas rond één uur s´morgens. Dan ben ik reeds uitgeslapen. En onderweg doe ik wel eens 15 minuten dutjes. Met één been over de grootschoot en een wekalarm.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 21 juli 2022 06:03 #1408977

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189


Interessant.
De jonge man in deze videoserie gebruikt een fiets hubmotor. Waarschijnlijk goedkoop.
Ik meen wel dat de motor speciaal gewikkeld is. Toch inventief, een fietsmotor om een zeilboot voort te bewegen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 21 juli 2022 09:20 #1409016

Motortje(s) omhooghalen deed ik door de hoogte verstelling maximaal te gebruiken. Met omklappen zat het motortje anders danig in de weg.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 21 juli 2022 10:09 #1409030

hij zit er alleen steeds een factor 10 naast. 75 v @ 25Ah is 1.8 niet 18 kWh...

en zijn motor controller is veel te klein,zoals hij zelf al meldt. Ik heb een forse en heb hem gemonteerd op een grote 5 mm dikke aluminium plaat.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 21 juli 2022 10:20 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 02 sept 2022 13:26 #1420122

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189
Nog een vraagje, Ik heb de buitenboord motorstoel nu aan de spiegel hangen, was niet zo eenvoudig, ik moest de bouten zelf maken, kon die hier niet krijgen. Onze spiegel bleek namelijk 13cm dik te zijn op de plaats waar die bouten zaten. Heb uit brons verzonken schroefkoppen gedraaid en die met tin op M6 draadstang gesoldeerd. Gelijk ook de kop vertind in de hoop spannings- corrosie tussen de allu stoel en de bronzen koppen tegen te gaan.
Heb nu de helmstok / motorregeling van het stangetje afgehaald, ik ga sturen met mijn normaal roer en de motorsnelheid regeling ergens monteren waar hij niet in de weg zit.
Dat 800 watt trollingmotortje is een permanent magneet motortje met borstels. Er komen echter 4 draden uit de motor, de dikke plus, dikke min en dan twee dunne kabeltjes die ook aan de snelheidregelaar verbonden waren. Het gaat hier over het witte en gele kabeltje. Mijn vraag waarvoor dienen die twee? Ergens in een demonteer video van een soortgelijke trolling motor heb ik gehoord dat in de kop van de motorpod (!!!!!) een weerstand zit die gekoeld moet worden. Mij een raadsel.
Het motortje is een Kesser x wave 8600 trolling motor op 24 volt. Onvindbaar in het net, lijkt me dezelfde te zijn als de Lankhorst Taselaar 86 trolling motor.





Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 20 sept 2022 13:08 #1424553

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189
Goed nieuws van het motorfront. Ik had dus naast het trolling motortje van pakweg 200 € ook de oude kapotte Torqeedo travel 801 van Pol gekregen. Dat ding werkte reeds jaren niet meer en er zijn onderdelen stuk en vermist. Nu plots vond men de helmstok en motorophanging. In die helmstok zit de motorbediening. Dus ik heb nu mijn Lifepo4 accu van 12 volt op 24 volt samengesteld om een test te doen. Heb 10 mm² koperdraad van de accu naar de spiegel van de boot gebracht (5 meter lengte) dan de Torqeedo samengesteld en getest. Pech, niks draaide. Als eerste bleek een RJ telefoonstekker met 5 pinnetjes die de signalen van de helmstok overbrengt naar de elektronica in de motorelektronica totaal gecorrodeerd te zijn. Met een uurwerk makers loupe en een scalpel krabbend schoongemaakt, daarna nieuwe test. Alweer niks.
Ik lig in bed en krijg plots een inval. Zowat alle motoren hebben tegenwoordig een soort dodemansknop, vaak een magnetisch dingetje. Op deze oude Torqeedo is niks. Ik kom om 5h30 uit bed en ga in de online bedieningslaanleiding van de Travel 801 kijken. En inderdaad. Men moet een plastic pen in een gaatje steken in de basis van de helmstok. Ik heb aangenomen dat dat plastic stokje bedoeld was om de schachtdelen uit mekaar te krijgen. Een nieuwe test en nu draait de motor. Als ik nu nog de gebroken plastic slipplaat die de schroef beschermd kan nieuw maken uit een stuk allu of hardplastic dan heb ik nu twee werkende elektro buitenboordjes voor noppes.
Nu nog een ophanging bedenken. Dan nog ergens een lader voor de accu versieren.
Want, hoe graag ik ook roei en zeil met ons bijbootje, ik mis wel eens een buitenboordmotortje. Die Torqeedo zou in sommige gevallen leuk zijn. Als ik de “grote” boot er mee kan bewegen dan zal ons 2,3 meter lange bijbootje er mee vliegen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 07:24 #1426838

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189
Goed nieuws.
Heb deze morgen een test gedaan met de trolling motor. Absolute windstilte, heb de trolling motor in het water laten zakken, hij moet behoorlijk diep zitten vóór er geen lucht aangezogen word door het schroefje. Dan op standje 1 ingeschakeld. Ik ben beindrukt. Ik lig achter m´n anker met 25 meter 8 mm ketting in een slijkerige bodem, ons bootje weegt 8 ton en hij gaat vooruit. Véél efficiënter als ik verwacht had. Op standje drie gaat de boot rondjes rond het anker draaien, daarbij de ketting over de bodem slepend. Heel erg tevreden. Standje vijf gaat de boot gewoon goed snel.
Instrumenten heb ik niet, ook geen ampère meter die meer als 10 ampère aankan. Ik moet veel verbeteren. De hele motorstoel met ophanging is niet goed. Moet allemaal gewijzigd worden. Immers, de motor wil ik bij niet gebruik uit het water hebben, die goedkope motortjes zijn bekend voor het inwateren en in opgehaalde toestand is de schroef en motorkop onder constant gebeuk van de vaste bijboot. Gaat niet lang goed. Je moet de motor 60 cm omhoog halen van de vaarpositie tot de “boven water” positie en een motorstoel die dat kan bestaat niet. Dus zelf ontwerpen. Verder wil ik de plastic toestand die de motor vastzet op de stoel vervangen door de bronzen ophanging van mijn oude Seagull. Het zou leuk zijn de koperen benzinetank van de Seagull als dummie op de elektro motor te knutselen.
Dan de Torqeedo, ook daar nog een beetje knutselen. Heb de gebroken slipplaat opgegoten met JB weld epoxy, nu nog op het draai – freesbankje bewerken tot het sterker als origineel is. Ook deze ophanging moet aangepast worden. Ik kom er wel.
Heeft een forumlid enig idee waar ik een lader voor een Torqeedo travel 801 (15 jaar oud model) kan versieren? (30 volt)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 07:58 #1426846

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes daar in de Med.


www.justmarine.nl/elektromotor...avel-801-detail.html



OldBawley schreef :
.
Heeft een forumlid enig idee waar ik een lader voor een Torqeedo travel 801 (15 jaar oud model) kan versieren? (30 volt)
Laatst bewerkt: 01 okt 2022 08:04 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 08:03 #1426847

Zoiets??












Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 09:54 #1426877

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189
@ Dehler 31 abc : precies wat ik nodig heb. Heb de firma met het contactformulier benaderd, kreeg echter de melding dat de mail niet kon verstuurd worden. Maandag eens bellen.
@ FriendlySailor : Wat een mooi uitgedokterd ding. Zelf bedacht?
Ik zie mezelf reeds iets dergelijks maken in hout.
Voor de Torqeedo heb ik voorlopig een stuk hout (waaiboom hout als test ) dat ik gewoon over de bakboord voetrailing onder een david klem. Daarop komt dan als een soort lamme arm ( ) de Torqeedo te zitten. Omdat de motorschacht te lang is zal de druk van de schroef dan via een staalkabeltje naar de davids beheerst worden. Geen achteruit, heb ik ook niet nodig.
Voordeel is dat ik alles kan wegruimen en er geen bevestigingen moeten geboord worden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 10:25 #1426889

OldBawley schreef :
@ Dehler 31 abc : precies wat ik nodig heb. Heb de firma met het contactformulier benaderd, kreeg echter de melding dat de mail niet kon verstuurd worden. Maandag eens bellen.

Maandag zijn ze dicht maar vandaag nog wel bereikbaar telefonisch tot 1700 CET. Foutmeldingen met contact formulieren in het algemeen hebben soms te maken met een spatie na email adres, in dat geval met delete knop leegmaken tot aan laatste letter email adres. Hoop dat de lader past, wel bijzonder dat je je boot goed in beweging kreeg. Mijn bootje is veel lichter dus misschien toch maar weer elektrisch overwegen ;)
Laatst bewerkt: 01 okt 2022 10:30 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 12:50 #1426929

  • Linda4
  • Linda4's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14
Paar jaar geleden bootje verbouwd met op het roer een afgezaagde fluister motor en in de kuip de bovenzijde (bediening)
Ook heb ik wel eens van een fluistermotor een potmotor gemaakt (geen foto meer van) werkte ook prima
Die dingen zijn zo simpel en goedkoop, je kunt er van alles mee
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 14:40 #1426944

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189
Ik heb daarnet weer een test gedaan, schaam me een beetje, ik word nog een echte motorist.
Er stond nu wind, Ik had een gereefd yawlzeil opstaan en een (grote) windscoop. Plus de 25 meter ankerketting over de grond slepen. Die troll heeft kracht genoeg, als ik straks ook nog de Torqeedo erbij heb kan ik zelfs tegen een flinke wind in motoren. Niet dat ik denk dat dat nodig zal zijn, toch zijn situaties denkbaar.
Heb nu gevonden wat die motor verbruikt, er word 1164 watt bij 24Volt vermeld. Meer als ik dacht. De grootste zekering die ik kon vinden in dit dorpje is een vlakzekering van 30 Ampere, dat zal niet genoeg zijn. Heb overigens de busbar voor de 24 Volt zelf moeten maken en ook de zekeringhouder. En de 10 mm² koperdraad voor de 24 volt van de accu naar de spiegel is kwaliteit hoogspanningskabel, slechts 7 aders, ik moet hulp halen om een bocht in de kabel te maken. Heb ook de prijs van de elektro trolling motor gevonden. 219 €. Daarvoor komt een Griekse dieseltechnicus nog niet eens van zijn brommer af.
Nu de diesel duur word (beweert men, ik heb het laatste jaar niks moeten kopen) is zo´n Trolletje een prima investering. Je hoeft immers niet altijd rompsnelheid te motoren. Als ik bedenk wat we aan diesel hebben uitgegeven op de Franse kanalen… man. En geen stank.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 15:01 #1426948

Heb zo'n buitenboordmotorlift nagebouwd met aluminiumprofiel.
Ik gebruik hem vooral als lift en niet als stoel. Daar is die rvs dacht ik ook niet voor ontworpen.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 15:28 #1426953

Nou ja, eigenlijk gebruik ik hem niet meer. Maar was bedoeld voor het makkelijk naar beneden laten zakken van de buitenboordmotor naar de bijboot. Maar dan moet je ook alle plankdiktes even dik maken want deze plank is te dun en dan moet je de spanschroeven weer helemaal uit en in draaien.


Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 15:32 #1426955

Haha, die Oldbawley…

Die wordt nog een luie zeiler met al die electrische aandrijving… :)

Waar heb je die wind straks nog voor nodig? Zon heb je nodig om vooruit te komen…
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 01 okt 2022 18:31 #1426987

It Paradyske schreef :
Heb zo'n buitenboordmotorlift nagebouwd met aluminiumprofiel.
Ik gebruik hem vooral als lift en niet als stoel. Daar is die rvs dacht ik ook niet voor ontworpen.

Deze lift is idd alleen te gebruiken om de BBM op de bijboot te zetten.
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 02 okt 2022 14:16 #1427154

sjoerd1981 schreef :
Haha, die Oldbawley…

Die wordt nog een luie zeiler met al die electrische aandrijving… :)

Waar heb je die wind straks nog voor nodig? Zon heb je nodig om vooruit te komen…

OldBawley is straks succesvol off-grid, en leeft van zon én wind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 02 okt 2022 15:20 #1427185

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189
Helemaal off grid ben ik niet. Wel wat betreft diesel en benzine, gas heb ik nog wel aan boord maar gebruik dat slechts een paar maand per jaar. De rest van de tijd kook en verwarm ik met hout. Gratis hout, hier in het zuiden ligt het voor het oprapen. Water kun je nog steeds overal gratis halen, de meesten hebben nu een watermaker, wij niet. Ik fiets vaak voor de lol naar een kapelletje halverwege de bergpas naar het Poros plateau, daar is een bron waar veel (vooral godsdienstige) Grieken water halen. Schijnt gewijd te zijn. Inkoopwagentje (kogellagers en luchtbanden) achter de fiets en bergop. In kleinste gang haal ik het makkelijk, word toch medelijdend bekeken door allen die daar met de auto heen rijden. Tsss. Bergop met een fiets. Naar beneden met dertig liter drinkwater in het karretje wil wel. Ik moet de hele 2 km bergaf niet trappen, wel hard in de remmen gaan. Toch haal ik nu het “gewone” drinkwater aan de overkant van de binnenzee, een uur roeien. Mijn ochtendroutine. Soms kan ik zeilen met de dinghy, vaak is er voor 8h s´morgens nul wind.
Ik ben een ervaren visser, heb 50 meter visnet en weet het te gebruiken, vang vaak octopus en in Turkije kalamar, ook tijdens mijn ochtend roei sleep ik een rappalla. Ik vang wulken, wek ze in glazen als borrelhapje, haal mosselen, zee-egels, ik weet me te redden. Mocht er ooit een ernstig incident komen zou ik wat proteïne betreft geen gebrek hebben. Ik kan ook geiten vangen en slachten, die lopen hier in het wild, en als het echt moet kan ik aalscholvers schieten met mijn katapult (zwarte Thera band) Lekker man.
Ik haal zeekraal, droog vruchten (nu vooral vijgen) maar groente… dat is het punt. En dan te bedenken dat ik iedere dag een sla eet met ongeveer 15 diverse ingrediënten.
Ik ben dankzij ons low tech bootje en het feit dat ik ooit technieker was ook onafhankelijk. Er is nog nooit een technieker bij ons aan boord geweest en de meeste spullen maak ik zelf. Heb wel zeilen gekocht, die zelf maken is te doen maar voor goede zeilen heb ik wat over.
Wat financiën betreft… ik heb ooit gelezen dat als je boordkas half leeg is het moment gekomen is om terug te gaan. Wij zijn 23 jaar onderweg en de helft is nog niet bereikt. Zal ook niet want nu heb ik pensioen. Er komt alleen maar geld bij.
Komt omdat ik een zuunige Zeeuw ben en ik de laatste dertig jaar geen andere vrouw meer heb gehad.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 02 okt 2022 16:30 #1427212

Haha, en mooie verhalen schrijven kan je ook als de beste!

Ben blij dat de scheepkas nog niet half leeg is, want dan moeten we die vrolijke avonturen allemaal missen.

Succes!

Groet,
Sjoerd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 02 okt 2022 17:16 #1427224

OldBawley schreef :
Helemaal off grid ben ik niet. Wel wat betreft diesel en benzine, gas heb ik nog wel aan boord maar gebruik dat slechts een paar maand per jaar. De rest van de tijd kook en verwarm ik met hout. Gratis hout, hier in het zuiden ligt het voor het oprapen. Water kun je nog steeds overal gratis halen, de meesten hebben nu een watermaker, wij niet. Ik fiets vaak voor de lol naar een kapelletje halverwege de bergpas naar het Poros plateau, daar is een bron waar veel (vooral godsdienstige) Grieken water halen. Schijnt gewijd te zijn. Inkoopwagentje (kogellagers en luchtbanden) achter de fiets en bergop. In kleinste gang haal ik het makkelijk, word toch medelijdend bekeken door allen die daar met de auto heen rijden. Tsss. Bergop met een fiets. Naar beneden met dertig liter drinkwater in het karretje wil wel. Ik moet de hele 2 km bergaf niet trappen, wel hard in de remmen gaan. Toch haal ik nu het “gewone” drinkwater aan de overkant van de binnenzee, een uur roeien. Mijn ochtendroutine. Soms kan ik zeilen met de dinghy, vaak is er voor 8h s´morgens nul wind.
Ik ben een ervaren visser, heb 50 meter visnet en weet het te gebruiken, vang vaak octopus en in Turkije kalamar, ook tijdens mijn ochtend roei sleep ik een rappalla. Ik vang wulken, wek ze in glazen als borrelhapje, haal mosselen, zee-egels, ik weet me te redden. Mocht er ooit een ernstig incident komen zou ik wat proteïne betreft geen gebrek hebben. Ik kan ook geiten vangen en slachten, die lopen hier in het wild, en als het echt moet kan ik aalscholvers schieten met mijn katapult (zwarte Thera band) Lekker man.
Ik haal zeekraal, droog vruchten (nu vooral vijgen) maar groente… dat is het punt. En dan te bedenken dat ik iedere dag een sla eet met ongeveer 15 diverse ingrediënten.
Ik ben dankzij ons low tech bootje en het feit dat ik ooit technieker was ook onafhankelijk. Er is nog nooit een technieker bij ons aan boord geweest en de meeste spullen maak ik zelf. Heb wel zeilen gekocht, die zelf maken is te doen maar voor goede zeilen heb ik wat over.
Wat financiën betreft… ik heb ooit gelezen dat als je boordkas half leeg is het moment gekomen is om terug te gaan. Wij zijn 23 jaar onderweg en de helft is nog niet bereikt. Zal ook niet want nu heb ik pensioen. Er komt alleen maar geld bij.
Komt omdat ik een zuunige Zeeuw ben en ik de laatste dertig jaar geen andere vrouw meer heb gehad.

Respect voor je onafhankelijke levensstijl! Leuk om te lezen. Ik ben ook een zuunige Zeeuw van huis uit. Maar toch een beetje een luxepaardje geworden.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 02 okt 2022 17:58 #1427237

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2189
Dit heeft weinig te maken met het oorspronkelijke onderwerp ( elektrisch gaan met goedkope buitenboord motortjes) maar ik wil er toch even op ingaan. @Andre Azuree heeft het er over. Je kunt als bootjesbewoner ontzettend rijk leven terwijl je weinig uitgeeft. Ik anker vaak naast mensen die zo rijk zijn dat ze gewoon Nederland zouden kunnen opkopen. Als die dan naast je staan en een praatje maken (ja, dat gebeurt) merk je dat alles relatief is.
Zo heb ik met een de rijkste mensen ter wereld (en tegenwoordig een der meest gehaatte mensen ter wereld) gebabbeld, ik hoorde van zijn bediening dat er eten afgehaald werd in *** *** taverna, het verwonderde me reeds dat de eigen kok niks deed, en ik heb dan beseft dat ik zeker weten lekkerder zou eten als mr B´´´´G,tes, want ik en mijn vrouw koken samen goed. Bovendien ankerde ik op een mooier stekje als het 150 meter jacht van die kerel.
Zo lag ik achteraan in de eerste baai zuidelijk van Göcek in Turkije geankerd, zowat in het riet. Midden in de baai lag een prachtig jacht, heb later geleerd dat de mast 70 meter hoog was. Ik roeide naar de bron, (zie foto)



om water te halen. Deed vanzelfsprekend een kleine omweg, onder de spiegel van het reuze jacht door.
Ik hoorde Nederlands spreken en dacht zelfs de stem te herkennen. Een vrouw vroeg waarom ze niet net als dat kleine bootje dieper in de baai gingen ankeren waarop een beleefde stem antwoordde dat het daar voor “****” niet diep genoeg was.
Toen ik een heel eind van onder dat jacht geroeid was zag ik wie daar over de reling stond te kijken. Dat kapsel herkent de hele wereld.
Wie is dan de rijkste ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 02 okt 2022 18:22 #1427247

haha mooi gezegd. Een betere ankerplaats dan Bill Gates. Kom daar maar eens om. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Iemand ooit gedaan ? 02 okt 2022 19:36 #1427262

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
Ik denk Trump.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl