Ik heb vandaag een en ander geprobeerd naar aanleiding van de suggesties. Voor de duidelijkheid, de motor is een FK2 Farymann, het schema dat ik eerder had geplaatst van het brandstofsysteem staat wel in de handleiding, maar komt niet overeen met de daadwerkelijke motor. Hiervoor zijn wel verschillende schema's gegeven in de bijlage van de handleiding voor vervanging van onderdelen.
Ik heb eerst met de balg ontlucht, aan het einde kwam uit de terugvoer naar de tank op een gegeven moment diesel. Ik heb ook nog gecontroleerd dat er diesel uit het fijnfilter kwam door de bout hier een halve slag los te draaien. Bij de injectieleidingen (in het Duits Einspritzleitung, nr. 9 en 10 in schema, rechtsmidden in foto) kwam ook diesel na 5/6 omwentelingen van de motor.
Vervolgens geprobeerd met de decompressiekleppen open de motor te starten. Eerste poging was in dusverre succesvol dat de startmotor goed draaide en de motor het op een gegeven moment overnam, na ca. 20 seconden startknop ingedrukt gehouden. Zie filmpje:
www.dropbox.com/s/ysyhl8h01nsq...tartpoging1.mov?dl=0. Kwam ook witte rook uit de uitlaat. Echter zo'n tien tot twintig seconden zelf draaien sloeg de motor af.
Hierna aantal keer geprobeerd deze truc te herhalen, echter zonder resultaat. Bij het loslaten van de startknop stopt de motor ook met draaien. Zie filmpje 2:
www.dropbox.com/s/fpjjm0ts1k7q...tartpoging2.mov?dl=0.
In alle gevallen kwam er brandstof uit de terugvoerleiding. Zou het nog zin hebben om een aantal keer proberen te starten? Ik was bang om dit te vaak en te lang te doen ivm dat de vorige keer, waarschijnlijk de startmotor hierdoor kapot is gegaan.