Ja tony er zijn altijd haventjes met weinig tot amper walstroom .
Ik moet zeggen dat in de meeste havens van Enkhuizen tot Medemblik Amsterdam tot Vlieland dat in het meerendeel geen punt is .
Op mijn thuis haven ooit it Soal was het prima ook geen 24 uur gedoe knopje drukken .
10A x 230 volt = 2300 watt x 24 uur = 55.200 watt - nog wat verliezen van de efficiëntie van de lader maar das vaak ruim boven de 90% .
55kwh is een aardig accu pakketje hoor
hele auto's rijden daar wel een stukkie op
met een walstroom aansluiting van 5A de helft dus is het nog steeds 25kwh accu pakket , weinig boten die dat zullen hebben.
Waarmee aangetoond is dat een 5A aansluiting prima is voor je accu's te laden in 24 uur.
Het snel laden wordt meer een uitdaging , dus bovenstaande in een uurtje zoals we dat met de auto's langs de kant van de weg doen.
Maar dat vereist niet alleen infra (haven) ook welke stekkers gaan we gebruiken ? Waar komen de laadpoorten op de boot ? kabel lengte is wel een dingetje
dan welke accu systemen ?
Nu is dat in de auto industrie iets wat doorgaans prima lukt en gelukt is door de massa en de geldende industrie normering alleen die is er voor plezier bootjes nog niet .
Dus de werven zullen eerst een norm moeten maken en daarop gaan bouwen en aanbieden.
Dat gaat nog heeeeeeeel lang duren denk ik want dat is behoorlijk complex .