Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Volledieseltank inspecteren?

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 09:20 #1554340

Reed schreef :
Ik heb daar in zo verre goede ervaringen mee dat ik zo lang als ik dit gebruik, nooit meer problemen met sludge in de brandstof heb gehad.

Dat bewijst niets. Misschien waren ook nooit problemen geweest als je niets had toegevoegd.

Ik doe al 40 jaar niets in de brandstof en heb nog nooit iets vuils in de tank gehad.
Dus niets erin, dát helpt pas echt goed!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 09:48 #1554342

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2848
Nachtvlinder schreef :
Wat is het verschil tussen een anti-bioticum en gewoon een gif!?

Bij een antibioticum moet de bacterie doodgaan maar moeten we zelf liefst blijven leven. Bij een gif mag alles dood.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 09:49 #1554343

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Ik zal er een afwijkend idee in de discussie gooien.
Je hebt motoren met een brandstof systeem wat nauwelijks meer brandstof aanvoert dan wat nodig is voor de motor en het actuele toerental. De retour leiding voert slechts een minimale hoeveelheid terug naar de tank.
Daarnaast heb je motoren die een overvloed aan brandstof oppompen. Een groot deel van de brandstof gaat gewoon terug de tank in. Bij dit soort motoren passeert de brandstof een aantal malen de filters voordat die feitelijk verbrand te wordt. Dit zorgt als je de motor enigszins regelmatig gebruikt dat de brandstof hoeveelheid schoner blijft. Zeker in combinatie met een aanzuig punt diep in de tank. Bovendien kan het ook zijn dat de brandstof als de motor goed op temperatuur is de brandstof boven de 60 graden verwarmd wordt.

De interval waarmee je de tank handmatig schoon moet maken zal afhangen van hoe jou motor brandstof systeem werkt.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 20 apr 2024 09:52 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 10:31 #1554347

Interessante gedachte dat herhaaldelijk filteren als er veel diesel door de retour gaat. Nooit bij stilgestaan eigenlijk.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 10:41 #1554349

Filteren maakt geen bal uit .

Vaker tanken wel . Waarom men voor meer dan één seizoen diesel meesleept is mij een raadsel.

Onee omdat men van nature gewend is om vol te gooien . B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 10:52 #1554350

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3642
Jeroen-Pion schreef :
Filteren maakt geen bal uit .

Vaker tanken wel . Waarom men voor meer dan één seizoen diesel meesleept is mij een raadsel.

Onee omdat men van nature gewend is om vol te gooien . B)
Filteren is wel degelijk belangrijk.En hoe vaker men tankt des te meer vuil kan er mee komen uit de wel of we niet
vervuilde tank van de leverancier. Ik heb er haast een trauma van opgelopen van alle filters die ik in m,n leven van heb moeten moeten schoonmaken of heb moeten verwisselen .
Laatst bewerkt: 20 apr 2024 11:01 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 10:54 #1554351

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8481
. Zeker in combinatie met een aanzuig punt diep in de tank.

Hier geloof ik in.
.Bovendien kan het ook zijn dat de brandstof als de motor goed op temperatuur is de brandstof boven de 60 graden verwarmd wordt.

Heb al enkele jaren een ontwerp in mijn hoofd waar het behandelen bestaat uit kortstondig verhitten tot ver boven 60°.
Daar geloof ik in.
.Vaker tanken wel

Dit volg ik ook in combinatie met quote 1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 10:57 #1554353

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8481
madoc schreef :
Filteren is wel degelijk belangrijk.En hoe vaker men tankt des te meer vuil kan er mee komen uit de wel of niet
vervuilde tank van de leverancier.

Als de tank van de leverancier vuil is, maakt het niet uit of je 50 of 1000 liter tankt...
Die vervuiling kan alleen accumuleren als de afzuiging niet diep genoeg geplaatst is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 11:09 #1554358

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3642
Ik geloof alleen in brandstof verhitte als je op stookolie vaart,maar niet met onze gasolie/diesel ! Diesel/gasolie verwarmen nog nooit meegemaakt. Misschien in polaire gebieden!
Laatst bewerkt: 20 apr 2024 11:12 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 11:21 #1554360

Bij hoge retour warmt de diesel steeds meer op , je wil eigenlijk zo koud mogelijke diesel .

Je filtert niet de bacterie eruit , behalve de drap , die drap mag de eerste keer al niet door het filter .

Het filter dood geen bacteriën.

Het maakt de bacteriën niet uit waar ze kunnen groeien, filter tank etc
Laatst bewerkt: 20 apr 2024 11:22 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 11:36 #1554362

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8481
madoc schreef :
Ik geloof alleen in brandstof verhitte als je op stookolie vaart,maar niet met onze gasolie/diesel ! Diesel/gasolie verwarmen nog nooit meegemaakt. Misschien in polaire gebieden!

Het gaat om behandelen van besmette diesel.
Dus niet tijdens het varen. Dan wil je inderdaad geen hete diesel...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 11:38 #1554364

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Het hoenderhok heeft het er druk mee.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 12:05 #1554368

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13678
Ilex schreef :
Dat jij er geen verstand van hebt, geeft jouw het recht iemand persoonlijk aan te vallen?
Bijzonder.

Lees je liever eens in over bacteriën (algemeen) en AMR (bij uitbreiding).
De link van Nachtvlinder bijvoorbeeld. Wel meer dan 10 woorden leesvoer...
en nu je bewijs tav mutatie diesel bacterien...
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 12:45 #1554372

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29289
zo te lezen is er ook bacteriegroei op andere plekken dan gasolie tanks..... :whistle: :whistle:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 13:04 #1554376

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
3Noreen schreef :
Ik zal er een afwijkend idee in de discussie gooien.
Je hebt motoren met een brandstof systeem wat nauwelijks meer brandstof aanvoert dan wat nodig is voor de motor en het actuele toerental. De retour leiding voert slechts een minimale hoeveelheid terug naar de tank.
Daarnaast heb je motoren die een overvloed aan brandstof oppompen. Een groot deel van de brandstof gaat gewoon terug de tank in. Bij dit soort motoren passeert de brandstof een aantal malen de filters voordat die feitelijk verbrand te wordt. Dit zorgt als je de motor enigszins regelmatig gebruikt dat de brandstof hoeveelheid schoner blijft. Zeker in combinatie met een aanzuig punt diep in de tank. Bovendien kan het ook zijn dat de brandstof als de motor goed op temperatuur is de brandstof boven de 60 graden verwarmd wordt.

De interval waarmee je de tank handmatig schoon moet maken zal afhangen van hoe jou motor brandstof systeem werkt.

Zit ook een belangrijk nadeel aan vooral als je tank niet helemaal vol zit en dat is dat de temperatuur van de brandstof op kan lopen en dat is een van de factoren die van belang zijn voor de ontwikkeling van bacteriën. Dus wordt weliswaar vaker gefilterd, maar wordt ook veel warmer. Elk voordeel heeft z`n nadeel of zoiets
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 14:23 #1554382

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Reed schreef :
3Noreen schreef :

Zit ook een belangrijk nadeel aan vooral als je tank niet helemaal vol zit en dat is dat de temperatuur van de brandstof op kan lopen en dat is een van de factoren die van belang zijn voor de ontwikkeling van bacteriën. Dus wordt weliswaar vaker gefilterd, maar wordt ook veel warmer. Elk voordeel heeft z`n nadeel of zoiets

Bacteriën groeien niet bij >60 Gaan voor het merendeel gewoon dood. Dus als de diesel tot meer dan die temperatuur verhit wordt in de motor is het klaar met het spul.
Verder moeten er aan twee voorwaardes voldaan worden. Er moet water zijn en er moet eten zijn. Als je één van de twee weg haalt is het snel afgelopen met het meeste leven. Een waterafscheider doet wat de naam doet vermoeden.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 20 apr 2024 14:24 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 14:29 #1554383

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3642
Nog een slimme opmerking ;) warm de diesel op tot 100 graden , dan kookt het water en verdwijnt het als stoom door de ontluchting :lol: Mijn laatste opmerking over dit item.
Laatst bewerkt: 20 apr 2024 14:33 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 14:38 #1554384

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16833
Ik zeg vacumeren!
:pinch:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 15:28 #1554391

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8481
sy helios schreef :
en nu je bewijs tav mutatie diesel bacterien...

Geeuw...
Ik moet helaas in herhaling vallen: als je een beetje begrijpend kan lezen, zal je merken dat ik niets te bewijzen heb.
Zal een tip geven: heb niets met stelligheid beweerd.

Holtere:
.Ik zeg vacumeren

Dit vind ik intrigerend :cheer:
Laatst bewerkt: 20 apr 2024 15:29 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 15:31 #1554392

madoc schreef :
Nog een slimme opmerking ;) warm de diesel op tot 100 graden , dan kookt het water en verdwijnt het als stoom door de ontluchting :lol: Mijn laatste opmerking over dit item.

:laugh: :laugh:

We gaan terug naar het stoom tijdperk :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 15:45 #1554395

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29289
madoc schreef :
Nog een slimme opmerking ;) warm de diesel op tot 100 graden , dan kookt het water en verdwijnt het als stoom door de ontluchting :lol: Mijn laatste opmerking over dit item.

Schep kolen in die schuit...!
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 15:53 #1554396

Diesel bacterie probleem opgelost .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 15:58 #1554397

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3642
En ik een mooie droom.Van stoom,stoom,stoom?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 16:09 #1554399

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Elektrische aandrijving. Fossiele bende er uit. Hoop problemen opgelost. :)
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 20 apr 2024 16:09 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volledieseltank inspecteren? 20 apr 2024 17:12 #1554411

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7658
3Noreen schreef :
Elektrische aandrijving. Fossiele bende er uit. Hoop problemen opgelost. :)

Ja oude problemen die we kennen opgelost.

Nieuwe problemen die we niet kennen, en waarvoor we geen oplossing hebben erbij.
Mooie oplossing !

Vergeet niet, het maakt niet uit waar CO2 in de atmosfeer gepompt wordt voor de klimaatopwarming.
Of dit nu gebeurd bij de mijnbouw en raffinage van het lithium en Kobalt nodig voor je accu's. of voor de verbranding van diesel. Maakt niets uit.
En helaas is het aanmaken van accu's erg energiehongerig. Lees CO2 uitstotend.
Door de transitie naar elektrisch gaan we vermoedelijk de totale uitstoot met 2 of 3 keer vergroten.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.185 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl