We hebben ondertussen een scheepselektro specialist aan boord gehad,die heeft alles geinventariseerd,dus alles wat gebrekkig is word tzt vervangen,ook voor de koelkast is er een bedrijf gevonden om die e.v.t te vervangen voor een compressor koelunit (deze zijn zeer energie zuinig)voor de bestaande koelkast.Ook is het schip geinspecteerd door een erkend polyester bedrijf,alle praatjes over delaminatie zijn puur ouwe wijven praatjes,het schip is zeer solide.Het enige wat is over gelamineerd(door mij zelf) is de overgang van het vlak van het schip naar de kiel.Deze heeft het meeste voor zijn kiezen gehad bij de berging,en BTW,de kiel is niet!!!!!!!!krom of scheef.Ook het gebroken roer ligd bij het polyesterbedrijf en zal daar door ons zelf,onder toezicht van de specialisten worden gereconstrueerd.Ook voor de motor hebben we een bedrijf die de motor helemaal nakijkt,en zeker voor de opbouw eerst laat draaien,zodat we weten dat het met de Yanmar wel snor zit.Alle zeillieren zijn tot het laatste tandwiel toe uit elkaar geweest en lopen weer als een zonnetje.Ook de plaats waar de ankerlier er afgerukt is,is gerepareerd dmv een 22mm multiplexplaat onder het bestaande polyesterdek,daarna overnieuw gelamineerd en daarna het geheel bekleed met teakhout.Dus het gapende gat voorop de boeg is verleden tijd.De ankerkettingbak is geheel onderhanden genomen en opnieuw in de 2 componenten lak gezet,kortom, Borracho herrijst uit haar as.Ik heb persoonlijk niks met zeilschepen,ik ben meer van de oude sleepboten/binnenvaartschepen/kotters/zeeslepers met langzaamlopende 2 takt diesels,maar dit is ondertussen echt wel mijn bootje geworden.
vr.gr:Jan.