lotus schreef :
Afgezien van de enkele positieve reacties aardig wat cynisme.
<knip>
Ik zal binnenkort een paar foto`s plaatsen van de pijnpunten.
dat valt wel mee hoor, we zijn het alleen niet allemaal zomaar met je eens
Dat is niet meteen cynisme, hoewel ik natuurlijk wel een vreselijke cynicus ben, and proud of it
Je vertelt nu iig meer over de boot dan eerder, dat helpt al.
Toch moet je je blijven realiseren dat die boot doordacht in elkaar zit, daar is door de ontwerper en de werf echt wel goed over nagedacht. Als je daar dingen aan verandert heeft dat risico's.
Zo heeft de voetrail zeker een constructieve taak bij de romp-dek verbinding. Weghalen maakt die verbinding slapper, en een teak lat als voetrail erop zal dat niet beter maken, is lang zo stijf niet als die alu hoeklijn.
De voetrail is ook meteen de versteviging voor de voetplaten van de scepters. Als de rail er niet is moet je idd gaan werken met knietjes en dubbelingen onder dek. En dat moet dat niet te stijf zijn (dan breejt het af bij belasting van de scepter) en niet te slap want dan staat die scepter weer te los.....
Bevestigingen voor barberhaulers aanbrengen is ook zoiets. Die moet je dan door het dek (door de balsa ?) gaan aanbrengen, en op meer dan 1 plaats anders heb je er niet genoeg aan. Waarom zou je al die ellende op je hals halen als je al een voetrail hebt die al die problemen voor je oplost.....
En tenslotte, de handrail zit er echt niet voor niets..... weghalen zal de SP28 kajuit niet fraaier maken, die blijft hoog en vierkant. Daar kan je wel iets aan doen door met wat kleur en lijntjes te werken, lijkt hij veel lager.
Op je profielfoto lijkt het net of je een hele hoge (vaste?) buiskap op je boot hebt, klopt dat?
groet
t