beste,
Dank jullie wel voor de vele reacties!
Ik ga zoeken tussen de ontwerpers:
- trewes
- baron van den Hoëvel
- westervlier
- Bakker Den Haag
- H.W. Voogt
( zijn er nog ontwerpers die rond 1958 stalen schepen bouwden in Nederland?)
Waar ik ga zoeken:
- De watersport van Van Kampen
(waar kan ik deze het beste vinden?)
- Het friessche scheepvaartmusseum ( daar zou ik het liefst eens persoonlijk binnenspringen)
- Het scheepvaartmusseum in Amsterdam ( ook eens langsgaan)
- aanmelden bij het Vereniging voor klassieke jachten
- de waterkampioen (hoop ik te vinden in een van de musea)
Meer info over de boot:
- er was geen boegspriet aanwezig
- de puttings staan stuurboord en bakboord niet op dezelfde plaats?
- Het staal is 4 mm dik
- De execte lengte is moeilijk na te meten omdat ik de "buis" bovenaan de romp er heb afgeslepen (de "buis" waar de scepters op stonden)
- de binnenkant is helemaal leeg.
- ik heb een volvo penta 36 pk klaarstaan om er in te zetten
- de kuip is er ook uitgeslepen en ligt naast de boot
- de kuipdeur staat aan de stuurboordzijde
- het is een eenmaster, ik heb een aluminium mast van 12 meter
- de verstaging lijkt mij ook nog wel in orde ( 2 voorstagen)
- al het ballast is uit het beton gehaald ( ijzer en lood)
Enkele andere vragen:
- Welk materiaal moet ik gebruiken om het beton te vervangen? ik heb bij jongert iets opgevangen over " flexofoch" of zo iets?
- Onder de motor zaten vreemde korrels onder de beton? wat voor materiaal is dat? iets absorberends voor motorolie en brandstoffen?
Alvast wederom bedankt voor al de hulp!
Hier heb je nog een foto van de binnenkant.