Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 14:52 #995148

Goed punt , ik weet het

Technisch in deze situatie niet mogelijk

Volgend voorjaar , wordt de punt volgepompt met water
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 15:08 #995152

Ik neem aan dat je wel een beetje gerekend hebt aan de benodigde totale sterkte van de knevels ?
Gewoon met de maximale waterhoogte boven halverwege deur maal deuroppervlak?
En dat maal twee of zo?
Kom je toch al gauw op tegen de 675 kg exclusief reserve bij de hele deur net onder water en een afmeting van 0,6* 1,5 meter :ohmy:
En of elk van die 4 knevels meer dan 170 kg kan hebben vraag ik me af.

Zou lullig zijn als het hele luik eruit klapt volgend voorjaar :ohmy:
Ad
Laatst bewerkt: 09 nov 2018 15:11 door Yellow Boat.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 15:15 #995155

Rekenen ??

Spindel test knevel kreeg het met het flensje bij 450kg moeilijk onder de pers

De 5 mm lip en spindel niet
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 15:22 #995158

Een test is natuurlijk nog beter ;)
Ging mij er meer om dat je ook de maximale kracht op zo'n deur hebt berekend.
Ad
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 15:46 #995160

  • DICER
  • DICER's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1508
Ik vindt het een mooi deurtje Jeroen, al zou hij alleen maar vertragen, genoeg tijd om je bad eendje op te blazen en te gaan zwemmen ipv verzuipen :laugh:
Dat een ieder met de wind in de rug en het zonnetje in het gezicht zijn koers mag varen.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 15:48 #995161

Yellow Boat schreef :
Een test is natuurlijk nog beter ;)
Ging mij er meer om dat je ook de maximale kracht op zo'n deur hebt berekend.
Ad

Deurtje heb ik ook getest , hij is 100 hoog 60 breed

In de eerste instantie gewoon 18 mm , erg Uhm teleurstellend , op punt belasting vervorming bij 250 kg dik 3 cm te veel

Bij mijn hout handel navraag gedaan , plaat van 22mm en heel veel laagjes , werdt beter ca 12 mm bij gelijke belasting

Daarna de randen opgedikt met 18 mm multiplex , het kruis is massief hardhout , Uhm Baki topicana weet ik veel hahHah in elk geval mijn hout handel zei probeer dat, dit heeft hoge veerkracht

Inderdaad nu is de vervorming nog slechts 3 mm

Voldoende ? Tja praktijk zal het uit wijzen , ik heb vertrouwen :-)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 16:07 #995168

DICER schreef :
Ik vindt het een mooi deurtje Jeroen, al zou hij alleen maar vertragen, genoeg tijd om je bad eendje op te blazen en te gaan zwemmen ipv verzuipen :laugh:

Hahahahah inderdaad

Nee het deurtje moet goed zijn , omdat ik onder klasse verbouw / bouw.

Doet hij niet waarvoor hij bedoeld is , vervalt dat .

Dan moet het iets anders worden aluminium met ribben , stuk duurder

Eerst deze versie proberen
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 16:23 #995173

Jeroen-pion schreef :
omdat ik onder klasse verbouw / bouw.

Uit belangstelling, wat houdt dat in ?
Wordt er gekeurd ?
Heb destijds wel CE overwogen maar zag het nut er niet van.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 16:39 #995179

Noballast schreef :
Jeroen-pion schreef :
omdat ik onder klasse verbouw / bouw.

Uit belangstelling, wat houdt dat in ?
Wordt er gekeurd ?
Heb destijds wel CE overwogen maar zag het nut er niet van.

Nee het is geen CE

hier vind je meer informatie ;

Keuring

Nu ben ik al wat jaren ondertussen bezig volgens de Engelse MCA kleine vaartuigen die vallen onder de 208 mgt

Kennelijk met de naderende brexit is men daar ineens wat terug houdend.

Nu ben ik overgegaan naar register Holland voor de survey , eerder kon dat niet want het bestond niet voor kleine vaartuigen dat is pas per 1 juni of juli dit jaar

Verder doe ik het om

A te checken of alles wat ik bedacht heb ook daadwerkelijk GOED is , niet dat ik onzeker ben , maar mis wel voor mijn boot de objectievere blik ;-)

B ik wil aan boord gaan wonen en vanaf 2020 langere reizen maken

Vind een verzekeraar die wereld dekking geeft op een boot op papier van ruim 45 jaar

Ze stikken nog net niet in de koffie en lopen blauw aan .
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 17:15 #995189

Wat kost dat ?
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 17:16 #995190

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7634
Wat een gelul in een projecten-topic....
Dacht dat er bijzondere regels voor waren :blink:
Vind het storen...

Dit staat los van mijn bewonderingen voor het mooie degelijke vakwerk dat je doet.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 17:28 #995195

Noballast schreef :
Wat kost dat ?

Ik heb ook Rh dat gevraagd nou dan krijg je voorrij kosten , survey ca 5 uur etc etc

Ongeveer 1200,00 ik hou het op max 1500,00
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Re:Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 17:29 #995196

Ilex schreef :
Wat een gelul in een projecten-topic....
Dacht dat er bijzondere regels voor waren :blink:
Vind het storen...

Dit staat los van mijn bewonderingen voor het mooie degelijke vakwerk dat je doet.

Tijd voor .........



Ok omdat het vrijdag is ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Re:Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 17:37 #995204

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7634
Ja natuurlijk ook!

Maar al die grappig bedoelde fotoshops en naast het projectcommentaren horen prima thuis in off topic.
Blijkbaar hou ik nogal van een zakelijk en leerrijk projecttopic :blush:
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 nov 2018 21:00 #995298

Jeroen-pion schreef :
Noballast schreef :
Wat kost dat ?

Ik heb ook Rh dat gevraagd nou dan krijg je voorrij kosten , survey ca 5 uur etc etc

Ongeveer 1200,00 ik hou het op max 1500,00
Wat is voor jou dan de toegevoegde waarde?
"Onder keur bouwen" betekent dat een keuringsinstantie de bouw- en installatie tekeningen gaat bekijken en doorrekenen, daarnaast berekenen ze veiligheidssystemen, stabiliteit en ongevallen scenarios door. Dan komt er een surveyor naar de boot om te bekijken of de boot (af)gebouwd is volgens de goedgekeurde tekeningen. Dat is een proces wat vele tienduizenden euro's kost omdat het zo arbeidsintensief is.

Nu krijg jij voor 5 uurtjes een surveyor aan boord die even rond gaat kijken, maar anders dan visueel dingen beoordelen kan hij niets doen. Je zult dus geen bevestiging krijgen dat je alles sterk genoeg gemaakt hebt, dat je gewichtszwaartepunt laag genoeg zit voor een acceptabele stabiliteit etc.

Bouwen onder keur mag het niet genoemd worden zoals je het nu voorstelt. Als ik heel eerlijk ben zou ik die 1500 Euro gewoon lekker in je zak houden en daar lekker een maandje langer van wegblijven. De dingen die je namelijk niet kunt zien zal een surveyor ook niet kunnen beoordelen tijdens een 5 uur durend bezoekje.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 09 nov 2018 21:01 door Erikdejong.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 04:31 #995340

Waarvan akte !

Mbt tot de hele boot is opgebouwd volgens de MCA , die jij mij nota bene zelf nog adviseerde Uhm 3,5 jaar terug .....in elk geval daar nog bedankt voor !! :-)

Mbt tot het reken werk , als je denkt dat alles wat ik hier niet neer post ook niet gedaan is , is dat een aanname van jouw kant ,

En dat mag ;-)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 10 nov 2018 04:40 door AccountVerwijderd4.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 07:03 #995344

Goed lezen, dat is niet wat ik zeg.
Wat ik zeg is dat een figuurtje van RH absoluut niet op waarde kan beoordelen wat je gedaan hebt en dus eigenlijk van geen enkele technische meerwaarde is bovenop wat je al gedaan hebt. Dus tenzij je commercieel wilt gaan varen en een papiertje wilt hebben vraag ik mij dus af wat de meerwaarde voor jou persoonlijk is als je wel wilt laten keuren. Ik zou die 1500 lekker in mijn zak houden, je boot wordt er namelijk niet beter van.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 07:06 #995345

Ik denk dat jij niet goed leest

Lees ook even hoe waarom en de link naar RH EN wat daar staat

Bovendien is er niets verand Erik hoe ik wil gaan varen tov we eerder per pd hebben gekletst.

Maar dat houden we maar tussen ons
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 07:08 #995346

Verder voldoet de pion straks aan de Mca norm

Daar is het een betere en veiligere boot van geworden
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 07:11 #995347

Verder is de 5 uur survey een uitgangspunt punt , dat kunnen ook 6 7 of 8 uur wordrn
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 07:11 #995348

Jeroen-pion schreef :
Verder voldoet de pion straks aan de Mca norm

Daar is het een betere en veiligere boot van geworden
Dat ontken ik toch ook nergens? Wat ik in twijfel trek is de meerwaarde van een survey die net een halve dag duurt. Tenzij je een papiertje nodig hebt zou ik dat zonde van het geld vinden omdat je het al op de juiste manier hebt gedaan. Uiteraard jouw eigen keuze waar ik verder geen oordeel over heb, het is gewoon een oprechte vraag.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Discussie gesloten.

Re:Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 07:28 #995351

Erikdejong schreef :
Jeroen-pion schreef :
Verder voldoet de pion straks aan de Mca norm

Daar is het een betere en veiligere boot van geworden
Dat ontken ik toch ook nergens? Wat ik in twijfel trek is de meerwaarde van een survey die net een halve dag duurt. Tenzij je een papiertje nodig hebt zou ik dat zonde van het geld vinden omdat je het al op de juiste manier hebt gedaan. Uiteraard jouw eigen keuze waar ik verder geen oordeel over heb, het is gewoon een oprechte vraag.

Goed nog 1 keer dan ;

A preuss is de enige die mij wereld dekking wil geven op de boot , en op een manier die mij past met bijbehorende premie en dat voor een langer vooruitzicht .

De club is mij aardig behulpzaam , en komen tot iets inmiddels

Ik heb nog 2 jaar met de cam van 2020 begint mijn avontuur en wil ik alles GOED hebben

Aldus preuss ;



Das oud ga hier niet al mijn privé mails posten

Ten tweede omdat de pion geen pion meer is , hecht ik VEEL WAARDE aan objectiviteit !

Ben al vaker terug gevloten door deze of gene en daar ben ik maar wat blij om ;-)

Ten derde ik kan eventueel met betalende opstappers trajecten gaan zeilen , ik hou van eerlijk transparant en helder , geen gedoe niks stiekem wat niet weet deert niet

Of het 1 pers is of de boot toch eens verhuren compleet , zeg nooit nooit

Ik zoek oplossingen geen problemen nu niet en in de toekomst

Als ik aan alle eisen kan voldoen voor €1500,00 en ik lekker kan doen wat ik wil doen zonder 1 sec minder te slapen , DOEN !

Dit is mijn mening mijn hobby mijn idee en waarvan ik denk dat ik het goed doe

Dat anderen het anders zien ? Prima


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 10 nov 2018 07:33 door AccountVerwijderd4.
Discussie gesloten.

Re:Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 08:39 #995367

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8026
Ik denk dat jullie allebei wel ongeveer op hetzelfde pad zitten, maar ff in een andere taal praten ;-)

Is het misschien een optie om voor een certificaat van onderzoek te gaan? Dan heb je een goedkeur va; je schip volgens een Europese norm en is het misschien wat tastbaarder dan een surveyor die een visuele check doet... kost misschien een paar uurtjes meer, maar resulteert wel in een echt certificaat, ipv een geschreven verklaring van een surveyor, en dat heeft wellicht toch wel wat meer waarde...

Groeten,
Johnnie
Discussie gesloten.

Re:Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 08:42 #995370

Erik en ik praten dezelfde taal al vanaf 2016

Ik snap hier niets van en het stoort me een beetje






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Re:Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 08:42 #995371

EN NU IS HET KLAAR !!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.582 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl