It Paradyske schreef :
Apae schreef :
Dat lijkt me bij een S-spant een behoorlijk discutabele methode... Op welk punt van een nooit stilstaande lijn over het spantenraam ga je dan over op een rechte lijn?
Daar, waarbij je onder de 100 m
3 uit komt natuurlijk.
Hier staat dit:
T = diepgang (Tiefgang): de verticale afstand in meters van het laagste punt van de scheepsromp aan de onderkant van de bodembeplating zonder rekening te houden met de kiel of andere vaste onderdelen en het vlak van de grootste inzinking van de scheepsromp (punt 76) waarbij het vlak van de grootste inzinking het vlak door de waterlijn is, overeenkomende met de grootst mogelijke inzinking waarbij het vaartuig nog mag varen (punt 54). (De geladen diepgang omvat dus lading en alle brandstof-, drinkwater-, en vuilwater-, ballasttanks allen volledig gevuld, inclusief proviand, materieel, materiaal, mens en dier e.d.).
Referentie: Richtlijn van het Europees parlement en de Raad van 12 december 2006 tot vaststelling van de technische voorschriften voor binnenschepen en tot intrekking van Richtlijn 82/714/EEG van de Raad (2006/87/EG) (PB L 389 van 30.12.2006, blz. 1) gedateerd 1.11.2013 HIER te bekijken in PDF (6,7 MB) en zie dan Deel 1, Hoofdstuk 1, Algemene bepalingen artikel 1.01 scheepsbouwkundige begrippen (pagina 54 en 55).
Als je terugrekent met 100/lengte/breedte moet de diepgang naar 1,70-1,75 dat lukt wel (op het oog van de foto's)
En uit het stuk hiervoor lees ik dat je misschien wat minder gewicht en daarmee diepgang kan verminderen.