Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: boete na overtocht

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 18:54 #200493

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 789
Capolavoro schreef :
wat voor boei was dat? Moet wel een verboden gebied zijn geweest, rood-wit-rood bord op de boei?
groet
t
Uit de coördinaten van de ton maak ik op dat het kennelijk om de gele bolton Fl Y 4s bij het boorplatform P 11B de Ruyter 52 18,38N 3 41,11 E gaat.
Om het platform zelf geldt gemeten vanaf de buitenzijde een verboden zone van 500m. Die zone zie je op de 1800 kaarten aangegeven dmv een rode cirkel van "t's".(Zie ook de kaart legenda) Dat is dus kaartkennis.De bewijslast voor het varen door Paul binnen die zone (de overtreding) ligt bij de verbalisant. Paul staat sterk als hij op enigerlei wijze aan kan tonen (bijv.logboek/tracklog) dat hij buiten de 500 m zone van het boorplatform is gebleven.
Rond de ton op zich geldt ( zoals hij in ieder geval op mijn kaart staat aangegeven) geen verboden zone. Anders wordt het natuurlijk als die ton zelf ook binnen de zone van 500 meter ligt of dat er ten tijde van de vermeende overtreding aanvullende markering rond die ton was gelegd.
Laatst bewerkt: 09 juni 2011 19:08 door EelskeM. Reden: verduidelijking
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 19:24 #200502

Even tussendoor:bedankt voor alle reacties! Topforum dit,maar dat wist ik al. Wij hielde de bewuste ton expres aan BB van ons,om zo zeker te zijn dat we ver genoeg van het booreiland weg zouden blijven.Dat wisten we uiteraard wel.de coordinaten die ik gaf,moest mijn maat opschrijven van de booreilandmedewerker.De plek van die boei volgens hem.Volgens mij kon niemand rederlijkerwijs weten dat je ook bij die boei weg moest blijven.Dat zal ik ook aan de rechter voorleggen.op mijn oversteker (imray c25)staan booreilanden met en zonder rode cirkel,die waar wij langsvoeren was er een zonder en ook die boei lijkt niets abnormaals aan.Op die imray staat overigens maar 1 rondje van `t`sOp de legenda van de kaart vind ik niets over beide rondjes terug wat die rondjes betekenen.ook op de cursus vaarbewijs leer je hiet niets over.Ik krijg die rechter wel mee... ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 19:26 #200505

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Met AIS aan ben je toch traceerbaar op Marinetraffic ? Heeft die ook ergens een historie?

EDIT: Marinetraffic.com is dood bij mij, maar hier vind ik wel de historie van diverse schepen: www.shipais.com
Laatst bewerkt: 09 juni 2011 19:31 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 19:35 #200506

ik had veel mee met betrekking op de veiligheid maar ais zat daar niet bij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 19:38 #200507

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8673
TS stelt: 52.22.25N 003.21.20 FL.Y.4s.
Ik gaf aan: daar ligt P11-B De Ruyter alleen met Y.Fl.6s
EelskeM stelt: P11B de Ruyter 52 18,38N 3 41,11 E, boei Y Fl.4s

Ik haal mijn gegevens uit een Engelse, tot april bijgewerkte overzeiler, zie kaartje in vorige post bijgevoegd

EelskeM stelt verder: Die zone zie je op de 1800 kaarten aangegeven dmv een rode cirkel van "t's".(Zie ook de kaart legenda) Dat is dus kaartkennis.

Jammer die sneer, rode cirkels geven een Racon-boei aan, geen booreilanden ....
Tip: koop Kaart 1, daar staat alles in.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Laatst bewerkt: 09 juni 2011 19:41 door La Mavare.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 19:42 #200512

Ik zie nu het kaartdetail van la mavare. Dit is idd de positie waar we zaten en werden opgeroepen.Op de imray kaart heet de boei fl.y.4s.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 19:53 #200515

Op mijn Navionics kaart staat het eerder genoemd gebied duidelijk aangegeven als verboden
voor de scheepvaart. Dat de details op een Imray-overzeiler niet vermeld zijn lijkt me niet
het sterkste argument om een rechter te overtuigen. Ook op de cm93 kaart staan duidelijk
de twee cirkels rond de objecten getekend.
De manier waarop deze verboden zone gecontroleerd en gesanctioneerd wordt vind ik buiten de
realiteit staan. Voorlichten, waarschuwen en uiteindelijk beboeten als men willens en wetens
de zone niet respecteert is begrijpelijk. Deze schikking is volstrekt buitenproportioneel.
Feit blijft echter dat de schipper op de hoogte had moeten en kunnen zijn van deze gebieden.

H
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 19:54 #200516

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 789
La Mavare schreef :
TS stelt: 52.22.25N 003.21.20 FL.Y.4s.
Ik gaf aan: daar ligt P11-B De Ruyter alleen met Y.Fl.6s
EelskeM stelt: P11B de Ruyter 52 18,38N 3 41,11 E, boei Y Fl.4s

Ik haal mijn gegevens uit een Engelse, tot april bijgewerkte overzeiler, zie kaartje in vorige post bijgevoegd

EelskeM stelt verder: Die zone zie je op de 1800 kaarten aangegeven dmv een rode cirkel van "t's".(Zie ook de kaart legenda) Dat is dus kaartkennis.

Jammer die sneer, rode cirkels geven een Racon-boei aan, geen booreilanden ....
Tip: koop Kaart 1, daar staan alles in.
sorry lamavare maar ik bedoel niet te sneren
wat de ton betreft: mijn kaart is niet zo recent als die van jou. bij mij staat er Fl Y 4 s. Dus jij hebt gelijk.
wat die rode cirkel (dus geen cirkels! )van "t's" rondom de boorplatform betreft zou ik je toch adviseren even in de legenda van de 1800 serie kaarten te kijken daar staat expliciet ook de 500 m vermeld. Dat hoor je/kun je dus weten: is kaartkennis. Die kennis kan Paul ook helpen als hij zich straks verdedigt.
Overigens miste ik je post even, omdat ik toen aan het typen was.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 20:18 #200521

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4485
La Mavare schreef :
Als je coördinaten kloppen was je positie 2 mijl oostelijk van het platform P11-B De Ruyter en even ver van de 'tankerboei' Y Fl.6s, dus ergens klopt er iets niet. Je was dus niet te dichtbij en andere boeien liggen er niet.
Als de opgave in graden en decimale minuten is, dan is dat vrijwel exact de positie van de gele boei zoals aangegeven op kaart 1801.01
Laatst bewerkt: 09 juni 2011 20:22 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 20:35 #200523

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6972
Hoeveel mijl uit de kust is die "overtreding" begaan en hoe is de identificatie gegaan?

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 09 juni 2011 22:30 #200530

  • mie9iel
  • mie9iel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 136
FL.Y.4s is volgens mij niet de naam van de boei maar betekent dat'ie eens in de 4 seconden een lange gele of witte flits doet. Moeten ze wel even het peertje / de accu / het zonnepanneel vervangen of contoleren op losse contactjes.

Los daar van, staat op m'n cm93 (uit 2009) kaart wel netjes dat je er 500m uit de buurt moet blijven en ook dat er een pijplijn van het platform heen loopt (wat ook wel een hint is waar de boei voor is). Maar op m'n gescande papieren kaart (1801.1 uit 2008) staat niet dat er een pijplijn loopt of dtat je er uit de buurt moet blijven en ook de 4s is daar weggevallen. :S Ik ben wel nieuwschierig wat op de 1801 kaart uit 2011 staat.

Het blijkt maar weer dat je op kaarten en plotters niet kunt vertrouwen. Maar als ze op dat platform er niet voor kunnen zorgen dat er wat aan dat lampje gedaan wordt, dan kun je ook al niet meer op je ogen vertrouwen. :pinch:

@Beauty Ruim 33 mijl van de maasvlakte en via de marifoon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 03:18 #200534

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4485
Het de P11-B De Ruyter platform heeft een eigen AIS transponder, zie aprs.fi/info/002442018
Volgens die bron (die verwijst naar Marine traffic) is de GPS positie 52°21.52' N 3°20.49' E .
Als je een plotter / laptop met AIS hebt, zie je'm dus altijd liggen.
Op Marinetraffic staat een foto : photos.marinetraffic.com/ais/s...oid=368585&size=full .
Jammergenoeg zie je de gele boei daar niet op.

edit : ik zie trouwens dat sind 14 mei er een tweede platform iets oostelijker ligt, voor het slaan van een produktieput. Kortom , uit de buurt blijven daar ! ikregeer.nl/documenten/stcrt-2011-8082
Op Marinetraffic ook te zien :
Laatst bewerkt: 10 juni 2011 04:03 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 03:51 #200535

  • Toxicated
  • Toxicated's Profielfoto
Dat is misschien ook nog wel een mooi argument ter verdediging.
Als er kaarten zijn waar ze wel op staan en er kaarten zijn waar ze niet op staan dan weet je dus niet altijd van het verbod

Is er een kaart die aan, door de wet, gestelde eisen voldoet EN up to date is.

Het wetboek daarvan weet je dat er altijd hetzelfde in staat (mits up to date) maar als dat met kaarten niet zo is, hoe kan jij dan als goed burger er voor zorgen dat je op de hoogte bent van die kennis
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 03:58 #200538

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4485
Toxicated schreef :
Dat is misschien ook nog wel een mooi argument ter verdediging.

Het wetboek daarvan weet je dat er altijd hetzelfde in staat (mits up to date) maar als dat met kaarten niet zo is, hoe kan jij dan als goed burger er voor zorgen dat je op de hoogte bent van die kennis
Je kunt je er nooit op beroepen dat op gedrukte kaarten recente informatie niet vermeld is. Wekelijkse updates en/of correcties in de vorm van BaZ ( www.defensie.nl/marine/hydrografie/baz/ ) wordt je geacht zelf in de kaart te verwerken.
Laatst bewerkt: 10 juni 2011 04:00 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 06:45 #200571

Op de Navionics kaart ( 28) staan ook duidelijk twee verboden gebieden . Een om het platform en een om de gele boei.
Behoorlijk pesch om er net een te raken!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 06:48 #200572

  • marcelm
  • marcelm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
standaard dingen bij dit soort meldingen:
- NIETS verklaren (en dat is iets anders als geen verklaring hebben)
- via WOB alle gegevens opvragen via het CJIB
- voorbereiden op rechtsgang.

Ik ga er vanuit dat de opsporingsambtenaar de gegevens van de medewerkers van het boorplatvorm domweg een op een overgenomen hebben. Dit kun je aan de hand van de papieren die je opgestuurd krijgt controleren. Dan weet je direct hoe sterk je staat!

één tip, vraag eens na op flitsservice de mensen daar zouden je graag helpen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 07:39 #200592

  • Jeroen79
  • Jeroen79's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 113
Misschien speelt het ook nog een rol dat er tot vorige week duikwerkzaamheden werden uitgevoerd vanaf het de Ruyter platform.(Ik werk voor een bedrijf dat daar aan het duiken is geweest)..
Dit soort werk brengt regelmatig extra voorzorgmaatregelen mee van een platform. Zoals een verhoogd risico in het gebied rond het platform en/of laadpunt voor tankers
Normaal roepen ze dan wel ruim van te voren op dat er extra afstand genomen moet worden. Maar als je te laat word gespot of je luisterd niet uit, dan komt het vrij laat of te laat aan natuurlijk.. (geen verwijt overigens hoor!)

Weet wel dat als wij met onze schepen in de 500mtr zone komen dit via het PA systeem word omgeropen en we een MARSEC (marine security) level omhoog gaan..

En de hoogte van de boete is inderdaad flink, maar ik denk dat er geen onderscheid word gemaakt tussen plezier en beroepsvaart.

Ik denk alleen dat je in een verdediging weinig grond hebt om op te staan, want ze zullen als weerwoord geven dat je, als je deze tocht onderneemt, een goede reisvoorbereiding had moeten hebben en daarin moet je ook dit soort dingen verwerken. En zeggen dat ze niet hebben geroepen werkt niet, want die mannen hebben zoals bijna ieder zeeschip en platform tegenwoordig een data en voice recorder staan die alles opneemt..

Succes in ieder geval!
Laatst bewerkt: 10 juni 2011 07:40 door Jeroen79. Reden: typo
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 09:53 #200620

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8391
Ivm marifoons :
we hadden ze uitstaan om stroom te besparen

Kijk, dit begrijp ik dus NIET! 's Nachts varen en niet uitluisteren?!
En dat op de Noordzee?
:blink:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 10:00 #200624

  • Bindrif
  • Bindrif's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1179
Sorry als ik dit gemist zou hebben in het voorgaande, maar heb je je gevaren traject in plotter/PC staan ? Daarmee kun je uiteraard precies aangeven waar je wel en niet bent geweest. Overtuigender dan een logboek.
We cannot direct the wind ... but we can adjust the sails.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 15:19 #200680

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6972
Op een of andere manier ontkom ik maar niet aan de vraag of er verder dan 12 mijl uit de kust nog volstrekt helder is welk land welke boete wanneer op kan en mag leggen. Wat als het een NL platform was geweest maar 33 km voor de Engels kust. Passen ze dan nog steeds de Nl wet toe? Wat is dan bepalend, de vlag van het platform? Is dat platform dan wel van een NL bedrijf?

Ik zal wel iets over het hoofd zien maar wilde het even kwijt.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 16:04 #200685

Beauty schreef :
Op een of andere manier ontkom ik maar niet aan de vraag of er verder dan 12 mijl uit de kust nog volstrekt helder is welk land welke boete wanneer op kan en mag leggen. Wat als het een NL platform was geweest maar 33 km voor de Engels kust. Passen ze dan nog steeds de Nl wet toe? Wat is dan bepalend, de vlag van het platform? Is dat platform dan wel van een NL bedrijf?

Ik zal wel iets over het hoofd zien maar wilde het even kwijt.

Gr Michel

michel, dat vroeg ik me ook af, maar misschien heeft het iets europees?

als ik met mijn spaanse auto een overtreding maak in nederland, krijg ik de boete ook via de spaanse justitie.

misschien geld dit ook op zee, is de vlag bepalend???
misschien dat er iemand op het forum hier iets legaals over kan zeggen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 16:11 #200686

  • Herman
  • Herman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2127
Je zou bij je rechtsbijstandverzekering te rade kunnen gaan, maar ik kan dan wel adviseren om je ofwel te laten verwijzen naar een advocaat met kennis op dat gebied, of de rechtsbijstandsadvocaat enkel gebruiken als vraagbaak / opzoek-slaaf in de wetboeken. Om een rechtzaak te winnen zijn ze totaal niet geschikt. Tegenwoordig eet ik rechtsbijstandadvocaten als ontbijt... :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 17:00 #200693

  • Toxicated
  • Toxicated's Profielfoto
Herman schreef :
Tegenwoordig eet ik rechtsbijstandadvocaten als ontbijt... :(

Enne wat is het toetje ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 17:16 #200697

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4485
Da's niet zo moeilijk, het platform staat weliswaar 35 mijl vanaf de NL kust, maar dat is nog steeds Nederlands continentaal plat. De grens met UK ligt 11 mijl verder west.
In het NL deel geldt de Mijnwet Continentaal Plat. Rond mijnbouwplatforms zijn permanente of tijdelijke veiligheidszones ingesteld. Deze hebben een straal van 500 meter, gemeten vanaf de buitenkant van de installatie. In deze zone is het verboden te varen (met uitzondering van bevoorradingsschepen) of te vissen.
Laatst bewerkt: 10 juni 2011 17:27 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: boete na overtocht 10 juni 2011 17:21 #200699

Herman schreef :
Je zou bij je rechtsbijstandverzekering te rade kunnen gaan, maar ik kan dan wel adviseren om je ofwel te laten verwijzen naar een advocaat met kennis op dat gebied, of de rechtsbijstandsadvocaat enkel gebruiken als vraagbaak / opzoek-slaaf in de wetboeken. Om een rechtzaak te winnen zijn ze totaal niet geschikt. Tegenwoordig eet ik rechtsbijstandadvocaten als ontbijt... :(

tja, maar wat kost een beetje advocaat, een "vriendje" van me rekent al 500 eurootjes per uur, zegt dat dat niet duur is :sick:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl