Ik vind de vergelijking met ander spul aan boord niet terecht, als mijn GPS, sleeplog, oid uitvalt kom ik in principe gewoon veilig de haven in met kaart en kompas. Wel iets anders dan dat je boot opblaast.
Maar goed, ik was even vergeten dat je afsluiten ook kan vergeten

, en je kan dit systeem natuurlijk nog altijd met de hand afsluiten als je van boord gaat.
Nachtvlinder schreef :
Bas van Dijk schreef :
Mooi idee die elektronische afsluiter, maar ik weet niet of ik zou willen vertrouwen op een elektronisch systeem. Dat kan kapot gaan.
?? Dus ook geen GPSsen meer, sleeplog terug aan boord etc? En hoe hard zou je getroffen worden als die magneetklep sluit in vergelijking met het uitvallen van je navigatie? Over een electische drinkwaterpomp zou je anders kunnen denken, maar dat je geen koffie meer kunt zetten? Ach...
Ik denk dat je heel gedisciplineerd moet zijn om telkens (na elke keer koffie zetten) de gasfles weer dicht te draaien, bv als het regent in de haven, met veel mensen in de kuip etc. Doet iedereen dit braaf? Ik niet moet ik zeggen. Voor mij dus een schakelaar met ófwel tijdklok ófwel knipperend signaal op of naast de knop zodat je herinnerd wordt.