Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Ernstig ongeluk met zeiljacht

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 09:28 #649339

  • jeex
  • jeex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 329
Conclusie na het lezen van dit draadje: de beste stuurlui verzuipen aan wal.
[dʒiːks]
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 10:47 #649363

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5487
It Paradyske schreef :
Yellow Boat schreef :
Michieltje schreef :
Uit het laatste stukje van het KNRM reddingrapport:

Oproep aan alle zeilers, met deze situatie in gedachten, is om te allen tijde een reddingsvest aan te trekken. Dit kan bij overboord slaan en zeker bij buiten bewustzijn raken weleens levensreddend zijn."

www.knrm.nl/waar-wij-zijn/redd...ringvliet-64a5b0b1ad


Ik begrijp niet waarom ze , naast een reddingvest, geen veiligheidslijnen aanbevelen.
Dan zorg je tenminste dat je niet overboord KUNT gaan ( tenminste als je de lengtes en bevestigingspunten goed opmeet).
Ad

En helm, en beschermende kleding. En waarom ze eigenlijk dat hele zeilen niet helemaal verbieden!

Ja gewoon nadenken, uit je ogen kijken, en op tijd bukken is natuurlijk te moeilijk. Dat is wel weer gebleken
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 15:31 #649445

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
JRomkes schreef :
Ja gewoon nadenken, uit je ogen kijken, en op tijd bukken is natuurlijk te moeilijk. Dat is wel weer gebleken
Neehoor, dat is helemaal niet te moeilijk. Dat gaat zelfs 9999 van de 10000 keer goed. Maar dit is die ene...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 15:53 #649459

  • Tist
  • Tist's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 594
JRomkes schreef :
Ja gewoon nadenken, uit je ogen kijken, en op tijd bukken is natuurlijk te moeilijk. Dat is wel weer gebleken
Zijn er hier zeilers dan die nog nooit een giek tegen hun kop hebben gehad?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 16:01 #649466

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32560
Tist schreef :
JRomkes schreef :
Ja gewoon nadenken, uit je ogen kijken, en op tijd bukken is natuurlijk te moeilijk. Dat is wel weer gebleken
Zijn er hier zeilers dan die nog nooit een giek tegen hun kop hebben gehad?

Inderdaad! Die zijn hier. Ik ben wel eens tegen de giek opgelopen, maar nog nooit andersom.
Er is ook geen enkele reden toe om dat te laten gebeuren.
Varen is opletten.......
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 16:28 #649486

Tist schreef :
Zijn er hier zeilers dan die nog nooit een giek tegen hun kop hebben gehad?

Nee niet echt (in geen 55 jaar zeilen). Het bukken zit er goed in.
Daarentegen heb ik wel al 3 keer een slagboom van een parkeerterrein op mijn kop gehad.... achter een auto aanlopen onder zo'n open boom door is niet verstandig. Kan hard aankomen.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 16:36 #649497

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Een ding snap ik niet van de KNRM/reddingsbrigade/politie...

Er staat dat 1 van de mannen in een politieautogezet werd om op te warmen, en later ook nog een warme douche...
Maar ik heb altijd geleerd dat te snel weer opwarmen juist gevaarlijk is... Toch? Of zijn daar weer nieuwe inzichten in gekomen?

(Overigens wil ik absoluut niet de kennis van onze reddingsdiensten te discussie stellen, maar vraag het me gewoon af)

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 16:53 #649506

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
Ligt eraan of er sprake is van erg diepe onderkoeling.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 17:56 #649528

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32560
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 19:43 #649589

Tist schreef :
JRomkes schreef :
Ja gewoon nadenken, uit je ogen kijken, en op tijd bukken is natuurlijk te moeilijk. Dat is wel weer gebleken
Zijn er hier zeilers dan die nog nooit een giek tegen hun kop hebben gehad?
wij dragen toch allemaal een gijppet?h

www.veiligheidshelmen-shop.nl/stootpetten.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ernstig ongeluk met zeiljacht 06 aug 2015 20:21 #649607

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
Baasklusje schreef :
Tist schreef :
Zijn er hier zeilers dan die nog nooit een giek tegen hun kop hebben gehad?

Nee niet echt (in geen 55 jaar zeilen). Het bukken zit er goed in.
Daarentegen heb ik wel al 3 keer een slagboom van een parkeerterrein op mijn kop gehad.... achter een auto aanlopen onder zo'n open boom door is niet verstandig. Kan hard aankomen.
weleens onvrijwillig in contact gekomem met de giek, maar nog nooit met een slagboom.....ik weet wel waar ik me meer voor zou schamen :evil:
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl