Baasklusje schreef :
Prachtig, die vacature.
Vooral die veerdiensten.
Er is er maar 1 natuurlijk, Enkhuizen-Staveren, met de Bep Glasius.
Bep meldt bij elk vertrek waar ze heen gaat (Staveren of Enkhuizen, maar dat kan je in de Dienstregeling ook opzoeken), en ook zegt Bep hoeveel passagiers er deze reis aan boord zijn.
Bep meldt nooit dat ze weer veilig is aangekomen. Gek, want als je dat niet doet (afmelden) zou Bep wel gezonken kunnen zijn. Bij een echte Verkeerspost (Den Helder, en ook de Brandaris een beetje) meldt je je af als je het gebied verlaat. Zo niet de Bep.
So far voor de veerdiensten.
Die coördinerende rol bij Calamiteiten bestaan uit het vertellen dat de boot-in-nood zelf de Kustwacht op 16 moet oproepen.
Het bijhouden van obstakels en stremmingen zal vast gebeuren; die worden elk uur (door een bandje) voorgelezen. Dat kan handig zijn.
Er staat inderdaad NIET in de vacature dat ze moeten meehelpen aan het testen van marifoons.... da's dan weer jammer.
Nee logisch, zoals je zelf al schetst is het een betaald niets doen baantje.
Als je dan in een sollicitatie, gaat vertellen, dat de kans zeer groot is dat je :
>15 keer je bakkie leut moet neerzetten
>21 keer het gewauwel over het weekend met je collega moet onderbreken
om....>40 keer reply moet geven op een test oproep.
begint dat toch beheurlijk op werken te lijken , en daar win je geen zieltjes mee