Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: de oude navigatie categorien t.o.v. het nieuwe

de oude navigatie categorien t.o.v. het nieuwe 07 dec 2016 19:36 #790204

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27524
Palomine schreef :
Baasklusje schreef :
- 35-urige werkweek?
- pensioen met 60 jaar?
- een uitgebreide lunch?

Haha, daar heb je inderdaad gelijk in. Die uitgebreide lunch, ook buiten de deur in restaurants die meedoen aan het systeem, wordt gedeeltelijk betaald door de werkgever. De vakbonden en ondernemingsraden hebben nog veel macht in Frankrijk.

Of dat nog van deze tijd is...

Over de situatie in Frankrijk zwijg ik verder, maar dat enige macht voor vakbonden en ondernemingsraden niet meer van deze tijd zou zijn zou ik toch wel willen bestrijden. Het momentum zit op dit moment volledig bij de dames en heren werkgevers en zonder enige macht van vakbonden en ondernemingsraden is de gemiddelde werknemer aan de goden (de werkgevers) overgeleverd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

de oude navigatie categorien t.o.v. het nieuwe 07 dec 2016 19:52 #790207

lodewijk stegman schreef :
didierj011 schreef :
hier in bijlage iets wat interessant kan zijn,

tegenwoordig behoren de modern schepen tot de A, B , C of D categorie.
Maar wat als je een oudere koopt en je vind categorie 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6

wel na wat opzoek werk heb ik een franse site gevonden.
veel plezier

Bijlage:

Bestandsnaam: oudnavigat...rie.xlsx
Bestandsgrootte:321 KB

Ik begrijp je vraag niet.

De categoriën A, B, C en D zijn gerelateerd aan Europese (CE-) normen voor zeewaardigheid van de boten zelf.

De categoriën 1 t/m 6 uit je link hebben te maken met de afstand tot een beschutte plek (haven, beschutte ankerplaats) waarop een schip zich bevindt op zee. Het zijn categoriën die in de Franse wetgeving gelden in relatie tot allerlei veiligheidsmiddelen en apparatuur die aan boord aanwezig moet zijn. Zie ook: www.developpement-durable.gouv...sance_4p_DEF_Web.pdf

Zo is bijvoorbeeld van 1 januari a.s. een marifoon verplicht voor schepen die zich verder dan 6 mijl van de beschutting begeven.

Desondanks lopen de categoriëen uit jouw spreadsheet (hoe komt dat document aan dat formaat, trouwens; komt dat door jouw knippen en plakken?) niet helemaal parallel met die afstanden zoals genoemd in de door mij gelinkte pdf.


Interessante link Stegman, ook al is mijn Frans niet genoeg en moet ik me er even beter in verdiepen. Is er ook zoiets voor de Engelse (kust)wateren?
Laatst bewerkt: 07 dec 2016 20:17 door DutchyMarkII.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

de oude navigatie categorien t.o.v. het nieuwe 07 dec 2016 21:01 #790217

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6318
lodewijk stegman schreef :
Over de situatie in Frankrijk zwijg ik verder, maar dat enige macht voor vakbonden en ondernemingsraden niet meer van deze tijd zou zijn zou ik toch wel willen bestrijden. Het momentum zit op dit moment volledig bij de dames en heren werkgevers en zonder enige macht van vakbonden en ondernemingsraden is de gemiddelde werknemer aan de goden (de werkgevers) overgeleverd.

Prima hoor, enige macht van vakbonden en OR's is natuurlijk prima. Het anti sentiment tov van werkgevers in Frankrijk is wel erg groot momenteel en doet mij vermoeden dat men daar voorbij gaat aan het feit dat werkgevers vaak hun stinkende best doen om maatregelen te nemen hun business te redden omwille van de werkgelegenheid. Althans zo is de situatie in het bedrijf waar ik voor werk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

de oude navigatie categorien t.o.v. het nieuwe 08 dec 2016 11:09 #790322

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8676
DutchyMarkII schreef :
...
Interessante link Stegman, ook al is mijn Frans niet genoeg en moet ik me er even beter in verdiepen. Is er ook zoiets voor de Engelse (kust)wateren?

Engelse regelgeving: RYA
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

de oude navigatie categorien t.o.v. het nieuwe 08 dec 2016 18:21 #790465

La Mavare schreef :
DutchyMarkII schreef :
...
Interessante link Stegman, ook al is mijn Frans niet genoeg en moet ik me er even beter in verdiepen. Is er ook zoiets voor de Engelse (kust)wateren?

Engelse regelgeving: RYA

Dank!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

de oude navigatie categorien t.o.v. het nieuwe 01 feb 2017 08:03 #804836

is toch wel raar hé, 3de categorie in 1978






Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl