Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Maritieme registratie: binding NL

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 13:15 #1095261

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6045
pfff bedankt voor de waarschuwing maar weer. Had die brief alweer in t oud papier geknikkerd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 13:20 #1095263

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9946
Er staat ook:
Vanaf 1 Juli 2020 kun je gevraagd worden om aan te tonen dat de band met Nederland aanwezig is. Als u dat niet kunt aantonen dan kan uw registratie worden doorgehaald.

Dus als ik niks doe kan bovenstaande voorvallen. Ik kan me niet voorstellen dat ik op moment suprême niet zou kunnen aantonen dat ik een band met Nederland heb...

Dus ..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 13:32 #1095264

  • hruiten
  • hruiten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 880
Het schip is te boek gesteld in de openbare registers van het Kadaster.

U bent eigenaar van het schip en u woont in Nederland.

Geen van bovenstaande.

Uit bovenstaande antwoorden kan ik kiezen.
nu is mijn mmsi nummer gekoppeld met de boot van m'n vader.
het schip staat niet in kadaster, is toen gewoon overgedragen zonder verdere papieren.

dus nu moet ik maar wachten tot ik aangehouden word en dan mijn binding aantonen?... :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 13:50 #1095269

Moet je wel je paspoort of id kaart bij je hebben. Een rijbewijs is in zo’n geval geen geldig identificatiemiddel.
wist ik ook niet maar kwam ik onlangs door schade en schande achter
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 13:59 #1095275

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
hruiten schreef :
Het schip is te boek gesteld in de openbare registers van het Kadaster.

U bent eigenaar van het schip en u woont in Nederland.

Geen van bovenstaande.

Uit bovenstaande antwoorden kan ik kiezen.
nu is mijn mmsi nummer gekoppeld met de boot van m'n vader.
het schip staat niet in kadaster, is toen gewoon overgedragen zonder verdere papieren.

dus nu moet ik maar wachten tot ik aangehouden word en dan mijn binding aantonen?... :whistle:

Als de keuzes niet van toepassing zijn is de binding dus niet aan te tonen. Het eigendom van het schip kan je ook al niet aantonen als het schip onderhands overgegaan is.

Ik moest dit van Amelie weg halen.... :unsure:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 23 okt 2019 21:38 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 14:01 #1095276

En of je zowel een Nederlandse ID kaart of paspoort als ook een Nederlands adres én een registratie bij het kadaster nodig gaat hebben betwijfel ik.
Want dat zou dan een erplichte registratie van elke boot met een marifoon betekenen.
Daar ga ik in ieder geval niet aan meedoen. dan maar illegaal een marifoon houden want een boete daarvoor is minder dan die registratie kost , zo'n €500. ( www.watersportcursussen.nl/vaarbewijs-boetekaart ) .
En aangezien ik nog nooit gecontroleerd ben voor mijn marifoon.... :whistle:

Misschien wel iets om aan te kaarten door bijv. het Watersportverbond of de Vereniging van Kustzeilers .
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 15:36 #1095315

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3297
maakt dit ook iets uit voor buitenlanders die onder nederlandse vlag varen (meestal belgische motorbooteigenaars in een nederlandse haven}
"Life is too short to own an ugly boat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 15:54 #1095319

  • HugoGr
  • HugoGr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 79
DavidS schreef :
maakt dit ook iets uit voor buitenlanders die onder nederlandse vlag varen (meestal belgische motorbooteigenaars in een nederlandse haven}

Lijkt me wel. Immers of schip moet geregistreerd zijn in kadaster, of je moet eigendom anders kunnen aantonen én in Nederland wonen.

Ik ben Nederlander, boot ligt in Nederland met ICP en een Nederlandse maritieme registratie voor de marifoon maar ik woon zelf in België. Volgens mij heb ik dus een probleem.

Of ik moet het kadaster in in Nederland met een postadres, of ik moet boot registreren onder Belgische vlag en dan ook inverkeersstelling belasting betalen, nieuwe maritieme vergunning aanvragen en MMSI nummers in beide marifoons en de AIS laten herprogrammeren.

Beide opties kosten, als je alles optelt, flink geld en een hoop administratieve rompslomp. Zucht! :(
Laatst bewerkt: 23 okt 2019 15:56 door HugoGr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 17:30 #1095348

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1454
WadnWind schreef:

En nog dit:
nadat u 18 jaar bent geworden op enig moment ten minste 10 jaar buiten Nederland, Aruba, Curaçao, Sint Maarten en buiten de Europese Unie woont.
Dan verlies je uberhaupt je Nederlande nationaliteit.

www.rijksoverheid.nl/onderwerp...ionaliteit-verliezen[/quote]


Bovenstaande is natuurlijk onzin. Als je iets citeert moet je het niet uit z'n verband rukken.
Dit is de hele tekst:

Als u alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, raakt u deze nooit automatisch kwijt. U kunt wel uw Nederlandse nationaliteit automatisch kwijtraken als u een andere nationaliteit aanneemt of als u een dubbele nationaliteit heeft. De overheid kan ook uw Nederlanderschap actief intrekken.
Automatisch verlies Nederlandse nationaliteit
In sommige situaties kunt u de Nederlandse nationaliteit automatisch verliezen. Bijvoorbeeld als u vrijwillig een tweede of andere nationaliteit aanneemt. Of als u 10 jaar buiten het Koninkrijk der Nederlanden (Nederland, Curacao, Aruba en Sint Maarten) of de Europese Unie (EU) woont met een dubbele nationaliteit en u uw Nederlandse paspoort niet op tijd verlengt. Of als u een Verklaring van afstand aflegt. Er zijn ook uitzonderingssituaties, waarbij u wel Nederlander blijft. Zo raken Nederlanders hun nationaliteit niet kwijt wanneer zij vrijwillig de nationaliteit van hun huwelijks- of geregistreerde partner aannemen.


Als u alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, raakt u deze nooit automatisch kwijt, omdat u dan staatloos zou worden.
bron: www.rijksoverheid.nl/onderwerp...ionaliteit-verliezen

Wat betreft de brief van Agentschap Telecom: voor diegenen die nu niet kunnen aangeven dat hun schip in het kadaster staat ingeschreven of dat ze eigenaar zijn en in Nederland wonen komt er vanaf 1 juli volgend jaar een 2e ronde: je moet aantonen dat je een band met Nederland hebt.
De criteria hiervoor zijn nog niet bekend maar het lijkt mij dat een Nederlands paspoort (en dus BSN nummer) al een grote stap in de goede richting is. Of er een koppeling komt met buitenlanders die onder Nederlandse vlag varen (reddingsschepen in de Middellandse zee met een Nederlands ICP en veel Spanjaarden en andere buitenlanders die met een Nederlands ICP de registratiebelasting in eigen land ontduiken) is nog niet bekend. Het lijkt me dat hiervoor een politiek besluit aan ten grondslag moet liggen.
Laatst bewerkt: 23 okt 2019 17:34 door Amelie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 18:45 #1095380

Dat vraag ik me ook af... Onze haven ligt vol met Belgen, die boten zijn niet allemaal kadastraal geregistreed natuurlijk.. En dan?
Ik woon ook in Belgie, maar wel een NL paspoort, dat is hopelijk dan genoeg om binding aan te tonen..
DavidS schreef :
maakt dit ook iets uit voor buitenlanders die onder nederlandse vlag varen (meestal belgische motorbooteigenaars in een nederlandse haven}
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 19:59 #1095408

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7818
Goza schreef :
Dit zegt AT over binding met Nederland:
Registratie voor het frequentiegebruik ten behoeve van maritiem mobiele communicatie is alleen mogelijk indien er
voldoende binding is met Nederland. Geef aan welke situatie er voor deze registratie van toepassing is:

Het schip is te boek gesteld in de openbare registers van het Kadaster.

U bent eigenaar van het schip en u woont in Nederland.

U kunt uw binding met Nederland op een andere manier aantonen:

> Van binding met Nederland op andere wijze aangetoond zal niet snel sprake zijn. U moet
voldoende aannemelijk maken dat het schip eigendom is van een natuurlijke persoon of
rechtspersoon die anderszins een voldoende band heeft met Nederland. Geef een omschrijving
van de manier waarop de binding met Nederland aanwezig is en voeg eventueel stukken toe
die dat ondersteunen. Agentschap Telecom beoordeelt, namens de Minister, of binding met
Nederland voldoende is aangetoond. De volgende omstandigheden op zichzelf zijn niet
voldoende om de binding met Nederland aan te tonen:
- ik heb alleen een correspondentieadres in Nederland;
- ik heb een jachtclub die voor me instaat;
- mijn schip ligt in een Nederlandse haven;
- ik heb een International Certificate Pleasure Craft (ICP), afgegeven door het Watersportverbond/ANWB;
- ik heb een registratie 'snelle motorboot' bij RDW.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Ah. Interessant: Daar is dat verder nutteloze ICP toch nog goed voor!

Maar jeetje, hoe verzinnen ze het: achterkant. Ik had m ook gemist inderdaad.
Laatst bewerkt: 23 okt 2019 20:00 door Joop66.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 23 okt 2019 20:14 #1095416

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1454
Joop66 schreef :
Goza schreef :
Dit zegt AT over binding met Nederland:
Registratie voor het frequentiegebruik ten behoeve van maritiem mobiele communicatie is alleen mogelijk indien er
voldoende binding is met Nederland. Geef aan welke situatie er voor deze registratie van toepassing is:

Het schip is te boek gesteld in de openbare registers van het Kadaster.

U bent eigenaar van het schip en u woont in Nederland.

U kunt uw binding met Nederland op een andere manier aantonen:

> Van binding met Nederland op andere wijze aangetoond zal niet snel sprake zijn. U moet
voldoende aannemelijk maken dat het schip eigendom is van een natuurlijke persoon of
rechtspersoon die anderszins een voldoende band heeft met Nederland. Geef een omschrijving
van de manier waarop de binding met Nederland aanwezig is en voeg eventueel stukken toe
die dat ondersteunen. Agentschap Telecom beoordeelt, namens de Minister, of binding met
Nederland voldoende is aangetoond. De volgende omstandigheden op zichzelf zijn niet
voldoende om de binding met Nederland aan te tonen:
- ik heb alleen een correspondentieadres in Nederland;
- ik heb een jachtclub die voor me instaat;
- mijn schip ligt in een Nederlandse haven;
- ik heb een International Certificate Pleasure Craft (ICP), afgegeven door het Watersportverbond/ANWB;
- ik heb een registratie 'snelle motorboot' bij RDW.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Ah. Interessant: Daar is dat verder nutteloze ICP toch nog goed voor!

Maar jeetje, hoe verzinnen ze het: achterkant. Ik had m ook gemist inderdaad.

Goed lezen Joop: een ICP alleen is niet voldoende!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 24 okt 2019 09:07 #1095496

  • hruiten
  • hruiten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 880
WADnWIND schreef :
hruiten schreef :
Het schip is te boek gesteld in de openbare registers van het Kadaster.

U bent eigenaar van het schip en u woont in Nederland.

Geen van bovenstaande.

Uit bovenstaande antwoorden kan ik kiezen.
nu is mijn mmsi nummer gekoppeld met de boot van m'n vader.
het schip staat niet in kadaster, is toen gewoon overgedragen zonder verdere papieren.

dus nu moet ik maar wachten tot ik aangehouden word en dan mijn binding aantonen?... :whistle:

Als de keuzes niet van toepassing zijn is de binding dus niet aan te tonen. Het eigendom van het schip kan je ook al niet aantonen als het schip onderhands overgegaan is.

Ik moest dit van Amelie weg halen.... :unsure:

Tja.. zou het volgende niet als bewijs dienen?


-boot ligt al 9 jaar in onze verenigingshaven (facturen etc. van aanwezig.
-geld dat overgemaakt is naar de oude eigenaar is gewoon via de bank gebeurd dus ook aan te tonen.
-oude eigenaar kan instaan dat wij hem gekocht hebben.
-8 keer meegedaan aan de 24 uurs onder onze naam.. dat MOET toch wel bewijs zijn? :whistle: :P
Laatst bewerkt: 24 okt 2019 09:08 door hruiten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 24 okt 2019 13:48 #1095554

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
hruiten schreef :
-8 keer meegedaan aan de 24 uurs onder onze naam.. dat MOET toch wel bewijs zijn? :whistle: :P

Alleen als dat op faceboek staat telt het voor het echie. ;)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 24 okt 2019 14:06 #1095555

  • klaasX
  • klaasX's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 214
Lijkt wel een opstap/opzet naar een nieuwe vaarbelasting :)
NED 191
Sunstar18, Hurley 700, Victoire 26, Duetta 86, Maxi 999, Scanner 391
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 29 dec 2019 14:18 #1113168

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
In NL is zojuist een nieuw pasje e brief aangekomen
Ik heb ‘geen van beide’ ingevuld met in de opmerking ‘we zijn met een langere reis bezig en varen van Nov 2019 en Nov 2020 tussen Panama en Nieuw Zeeland’

Deze opmerking is letterlijk overgenomen in de brief die ik kreeg

Vreemd is wel dat zowel brief als pasje naar het adres is gestuurd waar we niet (meer) ingeschreven staan
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 29 dec 2019 23:25 #1113273

De ICP als binding met Nederland is volledige onzin. Mijn boot ligt in Torrevieja Spanje. Alleen aan mijn steiger liggen zeker 8 boten ( van de 50 plaatsen) met een Nederlandse vlag. Er is 1 echte Nederlander, de rest is Spanjaard of Rus. De Nederlandse registratie is gewoon veel goedkoper en gemakkelijker dan de Spaanse. Voor de hele haven schat ik zeker 50 (valse) Nederlandse registraties. Ik kan er wel inkomen dat ze meer vragen dan een ICP registratie.
Ger
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 30 dec 2019 00:07 #1113274

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5010
@Spirit of Mary: ICP is onzin zeker nu er niet meer op staat dat je Nederlandse boot bent.
Dit draadje gaat er over dat om je marifoon te registreren of iets anders bij Agentschap Telecom ze willen weten of je "binding" met nederland hebt. Zoniet geen registratie.

De oorzaak ligt bij de trammelant die in Italië ontstond omdat nederlands schip vluchtelingen aan land bracht. Italie vond dat nederland de vluchtelingen moest nemen.
Los van de onzinnigheid van het ICP dat we allemaal jaren aanschaften is het nu helemaal onzinnig omdat er niet meer op staat dat het nederlands is
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 30 dec 2019 09:41 #1113313

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Waterblok schreef :
@Spirit of Mary: ICP is onzin zeker nu er niet meer op staat dat je Nederlandse boot bent.
Dit draadje gaat er over dat om je marifoon te registreren of iets anders bij Agentschap Telecom ze willen weten of je "binding" met nederland hebt. Zoniet geen registratie.
Het één hangt met het ander samen.

wetten.overheid.nl/BWBV0005224...erdragtekst_Artikel5

wetten.overheid.nl/BWBR0001838...eelEerste_Artikel311

wetten.overheid.nl/BWBR0001933/2010-10-10#Artikel3
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 30 dec 2019 10:02 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 30 dec 2019 09:48 #1113316

  • Ndbpw
  • Ndbpw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 162
Mmsi gekoppeld aan de boot van mijn vader ??? Twee boten met zelfde mmsi??
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 30 dec 2019 10:00 #1113323

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
ReneK schreef :
...

Vreemd is wel dat zowel brief als pasje naar het adres is gestuurd waar we niet (meer) ingeschreven staan

Dat is m.i. niet zo vreemd. Dwz, AT handelt alsof je voldoet aan de voorwaarden mbt de nationaliteitstoets in art 311, 4de lid, Wetboek van koophandel. Als je daar niet meer aan voldoet verlies je waarschijnlijk het recht de Nederlandse vlag te voeren.
4. Een schip dat uitsluitend anders dan in de uitoefening van een beroep of bedrijf wordt gebruikt, is een Nederlands schip indien wordt voldaan aan het eerste lid, onderdeel a, onder 1°, onder 3° of onder 4° en er in Nederland aan de wal een natuurlijk persoon is met voldoende volmacht van de eigenaar om onverwijld te kunnen handelen in situaties waarin dat geboden is.

Edit:
Zie in het 2de lid de regel waarmee dit alles begonnen is.
wetten.overheid.nl/BWBR0036375/2019-07-01#Artikel6
... een schip ten aanzien waarvan voldoende aannemelijk is gemaakt dat het eigendom is van een natuurlijke persoon of rechtspersoon die naar het oordeel van de Minister anderszins een voldoende band heeft met Nederland.

Je hebt de Minister kennelijk overtuigd. ;)
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 30 dec 2019 10:17 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 30 dec 2019 10:29 #1113332

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Yellow Boat schreef :
Er staat wel dat het alleen geldt oor nieuwe of gewijzigde registraties dus bij. als je je schip verkoopt inclusief mariforon en registratie . Dan moet je dus een nieuwe aanvragen en dan krijg je hiermee te maken.
Maar verandert er niks , bijv. omdat je de marifoon meeneemt inclusief registratie en je nieuwe boot ook deelfde naam geef is er eigenlijk niks aan de hand.
Creatief gelezen, maar dat is niet de regel.

wetten.overheid.nl/BWBR0036375/2019-07-01#Artikel11a
Tot en met 30 juni 2020 worden registraties van frequentiegebruik ten behoeve van maritiem mobiele communicatie niet doorgehaald op grond van artikel 6, tweede en vijfde lid, indien de registratie heeft plaatsgevonden vóór 1 juli 2019.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 30 dec 2019 12:25 #1113382

  • HugoGr
  • HugoGr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 79
Ik heb de telefoon opgepakt en naar Agebtschap Telecom gebeld hoe ik als Nederlander wonende in het buitenland mijn binding met Nederland moest aantonen.

Als je als Nederlander in het buitenland woont maar wel ingeschreven staat als niet ingezetene (RNI) en je buitenlands adres op die manier hebt laten verifiëren voor de BRP. dan is er geen probleem en toont dat een duidelijke band met Nederland aan.

De medewerker van Agentschap Telecom heeft aangegeven dat ik dan gewoon de optie "Nederlands adres" mag gebruiken omdat mijn buitenlands woonadres bekend is in de BRP. En zo geschiede :-)

Voor Nederlanders in het buitenland, wel zo handig dus om je als niet ingezetene te laten registeren en je buitenlands adres op te laten nemen in BRP.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 30 dec 2019 14:20 #1113409

  • perry2
  • perry2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Ik heb geen schip maar wel een handmarifoon. Jaren geleden geregistreerd met als boot "diverse schepen".
Ook ik ontving keurig eerder genoemde brief.

Tja, boot niet ingeschreven in het kadaster en geen eigenaar van een boot... Wel NLer en altijd woonachting in NL.

Oplossing AT: selecteer dat je een boot hebt die niet in het kadaster geregistreerd is. Op de volgende pagina's: laat alle velden m.b.t. de boot leeg. Klaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maritieme registratie: binding NL 30 dec 2019 20:51 #1113555

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5010
Ambtenaren.... is een manier van denken....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl