Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Vrij verkeer Engeland per 1 januari over

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 nov 2020 11:34 #1232101

"Maar het wordt zoiets als volgt:
- dagen van te voren je digitaal aanmelden
- bij binnenvaren van 1 der officieel aangemerkte "ports of entry" de Q-vlag hijsen, je per marifoon melden op kanaal zoveel.
- voor anker in een bepaalde plek of aanleggen aan de quarantaine steiger.
- wachten tot de Health Officer aan boord is geweest en Pratique afgegeven heeft. In de tussentijd is elk contact met wie dan ook waar dan ook verboden.
- dan eerst langs de Immigration Officer en dan naar Customs (of andersom, komt ook voor), misschien tussendoor nog naar een kantoor elders om duties te betalen en met een reçu terug naar een van die Officers.
- dan nog langs de Port Police voor clearance.
- en dan nog uiteindelijk naar de havenmeester."


Ik mag toch hopen dat het wat makkelijker wordt? Turkije is ook geen EU land, maar als je daar binnenvaart, is de procedure heel simpel:

1. Naar haven kantoor lopen
2. Translitlog, registry, paspoorten + verzekeringspapieren laten zien
3. Thee of koffie leuten met het havenpersoneel

Afhankelijk van je inzet op punt 3 kun je binnen 10min klaar zijn ;) Of 2 uur, maar dan ligt het aan je zelf :)
Laatst bewerkt: 28 nov 2020 11:37 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 nov 2020 14:35 #1232134

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
AndreAzuree schreef :
Turkije is ook geen EU land, maar als je daar binnenvaart, is de procedure heel simpel:

1. Naar haven kantoor lopen
2. Translitlog, registry, paspoorten + verzekeringspapieren laten zien
3. Thee of koffie leuten met het havenpersoneel

Afhankelijk van je inzet op punt 3 kun je binnen 10min klaar zijn ;) Of 2 uur, maar dan ligt het aan je zelf :)

Turkije en de EU hebben door een associatieverdrag uit 1964 een douane-unie. Dat hebben we met het VK niet meer, want daar zijn zij uit gestapt.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 nov 2020 14:48 #1232139

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Ronaldl schreef :
En dan nog de papieren winkel. Wat kwamen we tegen:
- boot registratie. Wij hadden de zeebrief en de meetbrief als basis, daar staat op de naam van het schip en de afmetingen, het callsign en het register nummer. Daar we meestal alleen kleuren copien van telkens blad 1 lieten zien, blijft de naam van de owner (staat op blad 2) onduidelijk. Is slechts 1 keer door een official opgemerkt.
- verzekering papieren voor de boot. De officials focussen meestal (als ze al focussen) op de aansprakelijkheid voor milieuschade. Als de naam van de boot er maar op staat en de geldigheid klopt.
- paspoorten. Soms moet de bemanning in persoon verschijnen, soms mag alleen de kapitein met de papieren van boord en moet de bemanning aan boord wachten tot clearance.
- crewlist. Afgetekend door last port of call. De kapitein verklaart daarmee wie er aan boord zijn en derhalve ter tijdelijke immigratie aangeboden worden.
- diverse formulieren die je ter plekke (of tegenwoordig soms al van te voren digitaal moet aanleveren) moet invullen. Bij elke official bijna dezelfde papieren. Stramme polsen krijg je er van,

Waar wordt nooit naar gevraagd (onze ervaring):
- ziektekosten verzekering
- marifoon papieren
- btw (niemand in deze wereld is geïnteresseerd in btw, speelt pas weer als je terug keert in Europa.)
- vaarbewijs
- inentingsbewijs
- navigatie verlichting certificaten
- reddingsvlot onderhoud
- vuurpijlen en zo.

Waar wordt soms wel op gelet:
- onderwaterschip (en soms ook zeewater leidingen) vrij van aangroei (bv Galagapos, Australië)
- voedsel restanten of voorraad.
- medicijnen aan boord.
- drugs inspectie met snuffelhond (Australië)
- desinfecteren interieur door instantie (Galagapos)
- speciale medivac (medische evacuatie) verzekering (St. Helena, Ascension)

Het is de vraag wat de UK met deze lijst gaat doen.

Welcome to my world !
En ieder (ei)land weer opnieuw

Vooral het feit dat soms alleen de schipper aan land mag maar soms de hele crew moet verschijnen blijft lastig , en de ‘hoe haal je het in je hoofd om met niet ingeklaarde familie aan land te komen’ heb ik een aantal keer gehoord

Suriname (hele dag , 4 instanties) en Panama (grote afstand tussen verschillende instanties) blijven met afstand op nummer 1 staan vwb ‘lange inklarings procedure’
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 nov 2020 15:44 #1232158

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2844
ReneK schreef :
Vooral het feit dat soms alleen de schipper aan land mag maar soms de hele crew moet verschijnen blijft lastig , en de ‘hoe haal je het in je hoofd om met niet ingeklaarde familie aan land te komen’ heb ik een aantal keer gehoord

Suriname (hele dag , 4 instanties) en Panama (grote afstand tussen verschillende instanties) blijven met afstand op nummer 1 staan vwb ‘lange inklarings procedure’

Het is meestal een leuke eerste kennismaking met het land, zolang je geen haast hebt.
In Senegal moesten de ingevulde formulieren in tweevoud. Dat betekent dat je op pad gestuurd wordt naar een copyshop om kopietjes te laten maken, want zelf hebben ze geen kopieermachine. Het paspoort van mijn zeilmaat was helemaal nieuw, zonder stempels. Dat was verdacht, want vast vervalst.
In Gambia viel het licht uit in het havenkantoor en moesten we de beambten bijlichten met onze mobieltjes. We kregen wel wat van hun ontbijt aangeboden. De douane vroeg welk cadeautje we voor hem mee hadden genomen. Hij kreeg een mini houten klompje, wat toch iets anders was dan hij gehoopt had.
In Suriname totseerden we de dress-code van lange broek. Blijkt dat als je beleefd bent het best goed komt.
In St.Lucia moesten we op 27 december het feestdag-tarief betalen. Het was "recovery day" :ohmy:
Et cetera.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 nov 2020 17:06 #1232176

JotM schreef :
AndreAzuree schreef :
Turkije is ook geen EU land, maar als je daar binnenvaart, is de procedure heel simpel:

1. Naar haven kantoor lopen
2. Translitlog, registry, paspoorten + verzekeringspapieren laten zien
3. Thee of koffie leuten met het havenpersoneel

Afhankelijk van je inzet op punt 3 kun je binnen 10min klaar zijn ;) Of 2 uur, maar dan ligt het aan je zelf :)

Turkije en de EU hebben door een associatieverdrag uit 1964 een douane-unie. Dat hebben we met het VK niet meer, want daar zijn zij uit gestapt.

o ja dat is zo. Potverdorie, dan heeft Engeland het veel slechter voor elkaar dan Turkije, en vele andere landen. Wat een farce, die brexit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 nov 2020 17:43 #1232193

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1673
Potverdorie, dan heeft Engeland het veel slechter voor elkaar dan Turkije, en vele andere landen. Wat een farce, die brexit.
Die salon-oxford-cambridge-johnson en de zijnen hebben alleen maar kennis van grootse denkbeelden maar niet van het nittiegrittie van jarenlange onderhandelingen.
De details waar wij nu over praten zijn gewoon nog niet geregeld. Komt nog. Even wachten dus. Nou ja, even: paar jaar nog.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 nov 2020 18:19 #1232212

AndreAzuree schreef :
JotM schreef :
AndreAzuree schreef :
Turkije is ook geen EU land, maar als je daar binnenvaart, is de procedure heel simpel:

1. Naar haven kantoor lopen
2. Translitlog, registry, paspoorten + verzekeringspapieren laten zien
3. Thee of koffie leuten met het havenpersoneel

Afhankelijk van je inzet op punt 3 kun je binnen 10min klaar zijn ;) Of 2 uur, maar dan ligt het aan je zelf :)

Turkije en de EU hebben door een associatieverdrag uit 1964 een douane-unie. Dat hebben we met het VK niet meer, want daar zijn zij uit gestapt.

o ja dat is zo. Potverdorie, dan heeft Engeland het veel slechter voor elkaar dan Turkije, en vele andere landen. Wat een farce, die brexit.

Dan is dat zeker veranderd. Ik heb geen fijne herinneringen aan het inklaren in Turkije. Was een dure grap en een agent nodig voor het papierwerk her en der in de stad (Kusudasi) Weliswaar 20 jaar geleden. Meer dan gastvrije Turken in de niet toeristische haventjes. Daarbuiten leek het enige doel om je zo veel mogelijk een poot uit te draaien. Ook door douane zelf.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 nov 2020 21:00 #1232285

Die agent heb je nog steeds nodig, maar kost de wereld niet, en de service is gewoon erg goed en correct. Onze boot ligt nu trouwens ook in Kusadasi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 29 nov 2020 10:17 #1232348

De vraag waarom heb ik niet vermeld waar dit artikel vandaan komt is als volgt.
Als bestuurslid krijg ik de mails van het watersport verbond.
Het is vaak de bedoeling dat er artikels op de site geplaatst worden.
Er staat ook nergens dat verlangt wordt dat je moet melden waar het artikel vandaan komt.
Heb er trouwens ook niet aangedacht.
Normaal lees ik ook over dit soort berichten heen.
Maar nu hebben we eindelijk een boot waarmee we veilig over kunnen steken en krijg je dit.
Ik heb het geplaatst om een ieder die het nog niet weet te informeren, dus doe gewoon je ding er mee.
Misschien is het interessant en misschien ook niet.
Voorheen Domper voorheen Re-fresh
Lid sinds 2011
Met vriendelijke groeten Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 29 nov 2020 11:59 #1232379

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2291
Mijn eerste keer naar Engeland was begin 80-er jaren met de Lowestoft Rally van de Toerzeilers, samen met mijn ouders. Geel vlaggetje in het want, in Lowestoft douanier op bezoek die wat vragen stelde, de antwoorden op een formulier invulde en ons vervolgens een aangenaam verblijft wenste.

Later met het Waarscheepje van een kennis naar de Orwell. Zelfde gang van zaken. En een opmerking dat het wel een klein bootje was om met zoveel wind te komen aanvaren. We hebben maar niet verklapt dat we van de Deben kwamen en rechtsomkeert hadden gemaakt wegens harde tegenwind op weg naar IJmuiden. De Deben waren we zonder enige formaliteit binnengelopen vanuit NL.

Veel moeilijker zal het wel niet worden. Tegen de tijd dat het zover is staat er vast wel iets over in de Reeds.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 08:59 #1232591

Mi Dushi schreef :
..

Veel moeilijker zal het wel niet worden. Tegen de tijd dat het zover is staat er vast wel iets over in de Reeds.

Dat lijkt mij ook. Niemand is er bij gebaat als dit veel lastiger wordt; zeker de Engelsen zelf ook niet (ivm gederfde inkomsten..)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 13:19 #1232679

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
EarlyMorningSunrise schreef :
Mi Dushi schreef :
..

Veel moeilijker zal het wel niet worden. Tegen de tijd dat het zover is staat er vast wel iets over in de Reeds.

Dat lijkt mij ook. Niemand is er bij gebaat als dit veel lastiger wordt; zeker de Engelsen zelf ook niet (ivm gederfde inkomsten..)

Als dàt een zwaarwegende overweging zou zijn geweest waren die Engelsen nooit tot de Brexit gekomen. En al helemaal niet tot een no-deal Brexit.
Je weet dat de inschatting van de Engelse (conservatieve) regering zelf is dat een no-deal Brexit over het eerste decennium gaat leiden tot ongeveer 9% verlies aan bruto nationaal product?

Of anders gezegd, meer verlies agv Brexit dan als gevolg van de COVID pandemie.

Ik geloof niet dat ze zich heel druk maken als het voor een paar Hollanders lastiger wordt een biertje te drinken in Pin Mill en die daarom even weg blijven.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 13:26 #1232683

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2844
We kunnen wel hopen dat de autoriteiten dan iets belangrijkers te doen hebben dan een paar jachtjes controleren.
We zullen het zien. Tot die tijd blijft het speculeren.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 13:35 #1232688

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7068
Ik moet met dit topic toch even terug denken aan een paar jaar geleden: ik was al 2 of 3 keer met de boot overgestoken. Toen ging ik voor de verandering met auto en veerboot naar Dover, kwam midden in de nacht aan. Middelbare man midden in de nacht alleen in auto -> controle. Wat komt u doen, wat heeft u daar in de auto liggen, allerlei vragen.
Nadat ik dat allemaal keurig beantwoord had en ze me toestemming hadden gegeven om door te rijden, kon ik het niet laten en vroeg: "Hoe komt het nou dat ik zo gecontroleerd wordt, ik ben al 2x met mijn eigen boot naar UK gevaren dit jaar en heb geen enkele controle gehad of douane gezien!"


Ze vielen van hun stoel, dat kon echt niet :laugh:

Benieuwd hoe het nieuwe UK dit gaat doen!
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 15:46 #1232741

Douane capaciteit zou wel eens een dingetje kunnen zijn.... ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 16:43 #1232769

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1673
AndreAzuree schreef :
Douane capaciteit zou wel eens een dingetje kunnen zijn.... ;)
Nou, voor hun niet hoor. Ze komen niet naar jou voor controle, jij moet naar hun kantoor voor de stempeltjes. Je staat gewoon achter in de rij.
Op Curaçao: in de rij, wachten, ging loket dicht! Lunchpauze. Kom later maar terug.
Griekenland Gouvia: in de rij voor stempeltje Dekpa. Wachten. Loket dicht. Lunchpauze. Middag echter vrije middag, kom morgen maar terug.

Met andere woorden: het wordt jouw probleem, niet hun probleem.
Bedenk ook dat jij zonder inklaren en de hele rambam illegaal rondloopt, zonder Pratique etc. Dat is ook nog eens strafbaar.

Iets anders:
Jouw probleem ligt helemaal niet in de UK. Jouw probleem start weer als je NL weer binnenvaart. Je komt uit een derde wereld land, ga maar weer inklaren met alle bewijzen van BTW en zo.

Tenzij er bilaterale afspraken komen tussen UK en EU met betrekking tot alle zaken eerder genoemd in dit draadje (plantkundige dienst, immigratie, visa, medische dienst, inklaren douane etc).

Wat je zelf denkt illegaal te mogen en te moeten doen staat daar natuurlijk los van.
Laatst bewerkt: 30 nov 2020 16:47 door Ronaldl. Reden: Aanvulling
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 16:46 #1232770

Ronaldl schreef :
AndreAzuree schreef :
Douane capaciteit zou wel eens een dingetje kunnen zijn.... ;)
Nou, voor hun niet hoor. Ze komen niet naar jou voor controle, jij moet naar hun kantoor voor de stempeltjes. Je staat gewoon achter in de rij.
Op Curaçao: in de rij, wachten, ging loket dicht! Lunchpauze. Kom later maar terug.
Griekenland Gouvia: in de rij voor stempeltje Dekpa. Wachten. Loket dicht. Lunchpauze. Middag echter vrije middag, kom morgen maar terug.

Met andere woorden: het wordt jouw probleem, niet hun probleem.

Iets anders:
Jouw probleem ligt helemaal niet in de UK. Jouw probleem start weer als je NL weer binnenvaart. Je komt uit een derde wereld land, ga maar weer inklaren met alle bewijzen van BTW en zo.

Tenzij er bilaterale afspraken komen tussen UK en EU met betrekking tot alle zaken eerder genoemd in dit draadje (plantkundige dienst, immigratie, visa, medische dienst, inklaren douane etc).

Wat je zelf denkt illegaal te mogen en te moeten doen staat daar natuurlijk los van.

Maar hoezo jouw probleem? Vroeger hees je gewoon je gele vlag, en kwam de douane vanzelf naar je toe. Kwamen ze niet, dan voer je nog een paar dagen met die vlag, totdat je het zat was. Dan gebeurde er gewoon niets. En engeland een derde wereld land? Zo ver is het nog niet hoor... ;)
Wat bedoel je met inklaren in NL? Als je je BTW hebt betaald en dat kunt aantonen, je boot is geregistreerd en je je paspoort bij je hebt, is er toch niets aan de hand?
Laatst bewerkt: 30 nov 2020 17:03 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 16:58 #1232775

Lijkt me allemaal geen probleem, want tja, ........ wie wil er nou nog naar die afvallige provincie toe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 30 nov 2020 17:03 #1232778

ach, het wordt wel een leuk soort openlucht museum denk ik... :cheer:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 dec 2020 15:57 #1240188

Ik weet nog niet helemaal hoe de puntjes op de i worden gezet. Maar als je niet vist en niet doet aan studentenuitwisseling, dan meen ik dat je nog steeds zonder al te veel problemen naar de overkant en terug :lol: kan.

'On transport, the agreement provides for continued and sustainable air, road, rail and maritime connectivity,'
Wát zoek je? Wind?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 dec 2020 16:05 #1240191

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Zwaardopzee schreef :
Ik weet nog niet helemaal hoe de puntjes op de i worden gezet. Maar als je niet vist en niet doet aan studentenuitwisseling, dan meen ik dat je nog steeds zonder al te veel problemen naar de overkant en terug :lol: kan.

Vast.
zeilersforum.nl/index.php/foru...ne?start=575#1240165
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 dec 2020 16:09 #1240193

Ja JotM ik zat al met je mee te lezen op dat draadje. Het is niet zo rigoreus als hier boven gedacht, maar niet meer zoals het was. Meer ik lees veel flex in het akkoord, touwtjes kunnen wel strakker aangetrokken worden als die partij eenzijdig denkt dat het mis gaat. Maar je was er goed snel bij. Er zijn veel losse draadjes, punten niet op de i.

Voorbeeld form C1331 is een form uit 2014, bedoeld voor plezierjachten ed uit non EU die UK aandoen. Daar is nu een verwijzing naar in het door jou aangehaalde artikel maar dat is nu niet de situatie! Er is nml wel een akkoord. Kortom, ze waren niet voorbereid op deze ontwikkeling en alles stond al klaar voor een harde Brexit. Die ook hard is, maar transport zal niet worden aangepakt zoals Non EU die de UK binnen komt. Dat denk ik.
Wát zoek je? Wind?
Laatst bewerkt: 28 dec 2020 16:24 door Zwaardopzee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 dec 2020 17:28 #1240221

  • nobody
  • nobody's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 127
Dit draadje bevind zich buiten de noodzakelijke inlog voor leden. Als dit forum een maatschappelijke functie in de vorm van voorlichting aan de zeilers gemeenschap wil vervullen is open toegang van belang.
Laatst bewerkt: 28 dec 2020 17:49 door nobody.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 dec 2020 17:43 #1240228

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Zwaardopzee schreef :
Voorbeeld form C1331 is een form uit 2014, bedoeld voor plezierjachten ed uit non EU die UK aandoen. Daar is nu een verwijzing naar in het door jou aangehaalde artikel maar dat is nu niet de situatie! Er is nml wel een akkoord. Kortom, ze waren niet voorbereid op deze ontwikkeling en alles stond al klaar voor een harde Brexit. Die ook hard is, maar transport zal niet worden aangepakt zoals Non EU die de UK binnen komt. Dat denk ik.
Er is een handelsakkoord gesloten, geen vorm van douane-unie.
Dus de regels die in 2014 golden voor idereen die van buiten de douane-unie waartoe het VK behoorde (EU) gelden vanaf vrijdag voor iedereen die geen inwoner van het VK of Ierland (ivm het goede-vrijdag-akkoord) is.

Edit:
Spullen mogen dus over en weer zonder importheffingen of quota worden geïmporteerd. Maar er zijn vanaf vrijdag wel douane-formaliteiten af te handelen.
Tijdens de technische briefing van de Tweede Kamer vanmorgen werd nog eens gememoreerd dat vrachtwagens met bestemming VK in Rotterdam pas de terminal op mogen nadat ze via Portbase zijn aangemeld bij de Douane. Ism met Rijkswaterstaat zijn daarom extra parkeerplaatsen in de regio R'dam Rijnmond gerealiseerd waar vrachtwagens kunnen wachten totdat de aanmeldingsprocedure is doorlopen.

Edit2:
Het kost even tijd (de vergadering liep ook uit, er was meer dan genoeg te bespreken), de technische briefing van de Tweede Kamer vanmorgen: www.tweedekamer.nl/debat_en_ve...etails?id=2020A07041

Edit3:
Voor niet-ZF-ers, de (volgens mij) belangrijkste informatie van de Britse overheid uit het andere draadje:
JotM schreef :
www.gov.uk/visit-europe-1-january-2021
Taking food and drink into EU countries

You will not be able to take meat, milk or products containing them into EU countries from 1 January 2021.


www.gov.uk/government/publicat...t-to-and-from-the-uk
Notice 8: sailing your pleasure craft to and from the UK

This notice explains the customs requirements for private individuals who sail their pleasure craft to and from the UK.


www.gov.uk/government/publicat...t-to-and-from-the-uk

Do I need to fly the yellow ‘Q’ flag?

If you are arriving from outside the UK (and this includes the Channel Islands) you must fly the ‘Q’ flag, where it can readily be seen, as soon as you enter UK waters (the 12 mile limit). Do not take down the flag until you have finished reporting to the customs authorities. Failure to comply will make you liable to a penalty. If you are arriving from an EU member state into Northern Ireland, there is no need to fly the ‘Q’ flag.


Are there any immigration requirements when I arrive in the UK?

For ships carrying 12 people or fewer, the owner or person responsible for the pleasure craft must ensure the family and given names, date of birth and nationality are provided for all passengers.

Anyone on board who is not a British or Irish citizen must obtain a Border Force officer’s permission to enter the UK from a place other than the Isle of Man, or the Channel Islands. The owner or person responsible for the pleasure craft must make sure that anyone requiring immigration clearance (including yourself if appropriate) obtains the necessary permission to enter.

If there is anyone on board requiring immigration clearance, they will need to contact the nearest Border Force office by telephone to arrange clearance. The National Yachtline will be able to advise on how to do this.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 28 dec 2020 18:04 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vrij verkeer Engeland per 1 januari over 28 dec 2020 18:17 #1240236

@ 'Er is een handelsakkoord gesloten....Dus de regels die in 2014 golden voor idereen die van buiten de douane-unie waartoe het VK behoorde (EU) gelden vanaf vrijdag voor iedereen die geen inwoner van het VK of Ierland (ivm het goede-vrijdag-akkoord) is. '

Nee dat is dus niet het geval. Misschien ook een idee de EU communicatie te volgen over het akkoord. Er zijn veel meer zaken geregeld , veiligheid, informatie, samenwerking , verkeer, geschillen, toegang etc. Het is geen handelsakkoord.

Je moet Q laten zien en indien je aan bepaalde situaties voldoet dan moet je customs inschakelen. Maar die situaties zijn niet van toepassing als je gewoon op bezoek komt. Wel als je illegalen aan boord hebt, ziektes, gevaarlijke stoffen, geen belasting betaald hebt.

'Do you have anything to declare?'
No.
'Have a nice holiday.'
Wát zoek je? Wind?
Laatst bewerkt: 28 dec 2020 18:38 door Zwaardopzee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl