Hans V schreef :
Zwaardopzee schreef :
Hans V schreef :
AndreAzuree schreef :
Hans, kun je uitleggen wat precies het "ongeautoriseerde" gebruik van het starlink netwerk was?
Booty24 is me voor.
Het deed me denken aan het
Orka draadje, waarin door sommigen op de officiële regels gehamerd wordt. Die zouden pas overtreden mogen worden als je daadwerkelijk de dood in de ogen kijkt.
Hier wordt ook (preventief) afgeweken van de regels, dus zonder dat er al daadwerkelijk levensgevaar dreigt. Dat zou volgens diezelfde redenatie dus ook verwerpelijk zijn.
Je zou ook kunnen betogen dat het van slecht zeemanschap getuigt als je beschikbare middelen laat liggen om de veiligheid van je bemanning te vergroten, puur vanwege het feit dat je daarmee officiële regels overtreedt.
Dat is niet hetzelfde, helemaal niet zelfs en wel hierom. Er wordt helemaal niet preventief afgeweken van regels, er worden regels geschonden
nadat er een calamiteit heeft plaats gevonden. Logisch in dit geval.
Je stelling lijkt me niet gebaseerd op feiten. Die ongeauthoriseerde abonnementen worden tijdens de hele reis gebruikt om positie updates te verzenden, weerberichten binnen te halen, enz.
Dat is nou niet echt het nood-breekt-wet gebruik wat je als ik je goed begrijp beschrijft en waarvoor je wèl begrip toont. Die Starlink apparatuur wordt niet
alleen voor noodgevallen meegenomen maar tijdens de tocht actief gebruikt. Maar misschien bedoel je iets anders?
de TOS (terms of service) wordt constant geschonden , als je 200Mbps hebt tijdens een oversteek gebruik je dat niet alleen maar om weer binnen te halen , maar ook voor email , 4K netflix , youtube , school voor de kinderen , piratebay laatste aflevering 'Last of Us' etc etc etc
dat het dan ook gebruikt wordt tijdens calamiteiten is moooi meegenomen , maar dat had ook via Iridium Go gedaan kunnen worden . Het gezonken schip had Iridium Go , een aantal van de omliggende schepen SL